2013-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså, det där med att ta studenten är inte så stort för många. Mina föräldrar kom inte på min student och det var inget konstigt med det. Idag tar ju i princip alla studenten så det är ju inget speciellt egentligen... inget att hänga upp sig på.
I och med att VB på facebook uttryckte tydliga önskningar om att få bli fotograferad och att någon skulle komma dit - så verkar det ju som att det faktiskt var stort för henne. Och som familj bör man ju ställa upp, tycker jag i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
efter att jag grottat ner mig så har jag hittat en person på samma adress som VB med samma lägenhetsnr som heter S*mil* i efternamn. Ca**ali*a i förnamn.

slutsats - hon bodde antagligen inte själv. Om hon inte hyr i andrahand.

Detta kanske varit uppe innan dock.
Det har vad jag vet varit allmänt känt att de stått skrivna på samma adress hela familjen, sedan varför en del säger att mamman inte bor där trots att hon är skriven där vet jag inte. Jag har inte sett någon konkret information som berättar att hon skulle bo någon annanstans - annat än att mamman inte lägger märke till VBs försvinnande och verkar ha dålig koll på sin dotter. Pappan utger sig på fb att arbeta på annan ort, men inte mamman.
Citera
2013-05-12, 15:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Facebook.

Citat:
SOME ONE LOVE ONE

SOME ONE LOVE TWO

BUT, ...

I LOVE U ONLY ONE

Citat:
Jag vet att detta är inte möjligt Jag kan inte tvinga mina känslor.
Jag vet inners inne att han/hon har någon. I själva verket vet jag att det bli aldrig sant men jag väntar ändå. Jag vet att jag kan bara vänta ingenting kommer att hända. Du kan inte ge ditt hjärtat för du har gett bort det till någon. Vi kan aldrig ta samma väg det känns som att det finns tjockt vägg mellan oss.Jag drömmer bara det är meninglös att vi är bundna att älska varandra. Felet är att vi träffa varann försent det finns inget sätt att älska varandra. Det kan bara vara hemlighet som jag och du har det i hjärtat.

Jag tycker att det verkar som hon va kär i en upptagen man med tanke på hennes texter.,
Sista spåret hos kamraten sen är det stopp det finns inga spår.
Man har lagt ner teorin om försvunnen enligt polisen, så det handlar förmodligen om ett brott. Minsta möjliga är att hon håller sig borta frivilligt, men det tror jag mindre på.

Har man spår från att hon lämnat kurskamraten?
Citera
2013-05-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Timjanv**en 23 skulle jag tippa på. Träningslokalen ligger på Prinsg*tan 28. Tror inte på att de skulle ses hos MB om han har fru. Läste att han jobbade natt ibland, frågan bl.a. skrivit på klubbens FB att han ej kunde komma till träningen då han jobbat natt. Perfekt att använda nattjobb som ursäkt och sedan åka iväg till stugan med älskarinnan...

Det enda man kan säga med de två adresserna är att Bodsvedjan ligger ungefär mitt emellan. Om han var på väg hemåt i bil strax efter nio skulle han mycket väl ha kunnat se henne på vägen.
Senast redigerad av climasol 2013-05-12 kl. 15:42. Anledning: Fel
Citera
2013-05-12, 15:41
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Någon skrev i tråden att ingen av hennes kurskamrater ska ha hjälpt henne, och att ingen av dem bor i Boden. Men det kan inte finnas särskilt många personer i byn som fixar den sortens tunga matte.

Älskar att du verkar tro att ingen i Boden har någon högre utbildning, eller studerar på distans eller LTU.
Det handlar om att hennes kontaktnätverk inte kanske var särskilt stort, eller nådde inte rätt målgrupp.

Skulle hon ha skrivit till någon helt random, Hej. Jag ser att du pluggar till *x* Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med Matten?
..Inte helt orimligt när jag läste det efteråt, men Svensson hade nog dragit sig för det.
Citera
2013-05-12, 15:43
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
efter att jag grottat ner mig så har jag hittat en person på samma adress som VB med samma lägenhetsnr som heter S*mil* i efternamn. Ca**ali*a i förnamn.

slutsats - hon bodde antagligen inte själv. Om hon inte hyr i andrahand.

Detta kanske varit uppe innan dock.

Ja, det har kommit upp, det är detta som är VBs mamma
Citera
2013-05-12, 15:44
Medlem
Elefantomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det namn någon nämnde i tråden tidigare började på A, jag trodde först att det var Alf , men A är jag tämligen säker på att det började på!

Ja, alltså detta baserar jag dels på att jag såg en mammas inlägg på MPS (numera borttaget) om att hennes son var ex till VB. På mammans coverbild fanns två pojkar, varav den ena var väldigt lik Al*xander. Dessutom har denna Al*xander kommenterat VB:s statusar och bilder tidigare.

Vill dock inte insinuera att han skulle vara inblandad på något sätt.
Citera
2013-05-12, 15:45
Medlem
de kanske brukar träffas i stugan. på kvällen när hon pluggat hos sin kompis hör hon av sig. de åker kanske ut till stugan. frugan misstänksam, åker dit, kommer på dem och det tar hus i helvete? Lite på det spåret är jag nu.
Citera
2013-05-12, 15:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Älskar att du verkar tro att ingen i Boden har någon högre utbildning, eller studerar på distans eller LTU.
Det handlar om att hennes kontaktnätverk inte kanske var särskilt stort, eller nådde inte rätt målgrupp.

Skulle hon ha skrivit till någon helt random, Hej. Jag ser att du pluggar till *x* Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med Matten?
..Inte helt orimligt när jag läste det efteråt, men Svensson hade nog dragit sig för det.

Oj, här läggs det ord i mun. Det är inte många i min by som skulle fixa den sortens matte, det kan jag lova dig. Men det är möjligt att det finns många i Boden som kan det.
Citera
2013-05-12, 15:48
Medlem
Citat:
de kanske brukar träffas i stugan. på kvällen när hon pluggat hos sin kompis hör hon av sig. de åker kanske ut till stugan. frugan misstänksam, åker dit, kommer på dem och det tar hus i helvete? Lite på det spåret är jag nu.

Och frugan slår ihjäl VB framför ögonen på sin man som innehar tredje dan i karate?
Citera
2013-05-12, 15:48
Medlem
Lakaträsk ligger väl uppåt mot sandträsk där det nedlagda sanatoriet ligger
Citera
2013-05-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och frugan slår ihjäl VB framför ögonen på sin man som innehar tredje dan i karate?

ja, eller skjuter. vad vet vi? men nu när jag tittar så verkar det vara en jävla bit att åka till dendär stugan.
Citera
2013-05-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Facebook.

Jag tycker att det verkar som hon va kär i en upptagen man med tanke på hennes texter.,
Sista spåret hos kamraten sen är det stopp det finns inga spår.
Man har lagt ner teorin om försvunnen enligt polisen, så det handlar förmodligen om ett brott. Minsta möjliga är att hon håller sig borta frivilligt, men det tror jag mindre på.

Har man spår från att hon lämnat kurskamraten?

Det här är texter som är översatta från Thailändska antar jag. Även det sista meddelandet som hon har lämnat på FB var på samma tema, att en man skulle ha flera tjejer men de skulle inte känna till varandra.
På något sätt börjar det mer och mer att kännas som det här är ett svartsjukedrama. Troligen har Karatemannen MB varit otrogen med VB, frun har fått reda på det och det hela slutar i tragedi.
Detta verkar just nu vara det troligaste scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in