2013-05-22, 12:44
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Därför att han aldrig deltog.

Jo det gjorde han visst! Jag såg honom under en av dagarna.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Skaffade ett konto bara för att svara. Känner att många här i tråden antar en hel del.

KJ VAR med i söket med MP. Minns inte vilken dag exakt, men det var i början av söket. Jag var själv där.

Har sett en hel del andra falska 'antaganden'. Ska försöka svara dom och hänvisa till så mycket källor som möjligt.

Vad är din åsikt om KJs skuld i detta fall?

Känner du KJ?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Skaffade ett konto bara för att svara. Känner att många här i tråden antar en hel del.

KJ VAR med i söket med MP. Minns inte vilken dag exakt, men det var i början av söket. Jag var själv där.

Har sett en hel del andra falska 'antaganden'. Ska försöka svara dom och hänvisa till så mycket källor som möjligt.

Bra, jag vill ha fakta i tråden. Så han var med enligt dig, verkade han annorlunda eller nervös på något sätt?
Citera
2013-05-22, 12:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns inga som helst belägg för att någon placerade delarna där för att de skulle hittas, det är befängt att tro att en mördare vill att kroppen ska hittas för så länge kroppen inte hittas så går en mördare tämligen säker.

Dessutom finns massor av risker att någon ser eller att denne lämnar spår vid dumpningsplatserna. Helt säkert var det en temporär mellanlagringsplats och delarna skulle, precis som de andra försvunna delarna, placeras ut i terrängen utanför Boden.

Skulle delarna ha lagts där i syfte att de skulle hittats så är det helt unikt och frågan är om det ens har skett förut. Ungefär som i Mexico där man trär upp skallarna på pålar i avskräckande syfte.

Hade gm bråttom från platsen/gula huset och visste att MPS skulle börja söka där så lastade han kanske allt (kroppsdelar i svarta säckar, kanske något verktyg och den j*vla påsen)på pickupens flak. Den sistnämnda detaljen var inte tänkt att den skulle vara på pickupens flak, men glömdes kvar där i all hast. På väg ner från berget blåser påsen av flaket och blir liggandes där den hittades.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Såpass nära.
Nån kanske ville att man skulle hitta delarna.
Och då menar jag nån annan än GM, nån som har kännedom om dumpningen och kanske även mordet.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Jo det gjorde han visst! Jag såg honom under en av dagarna.

Verkade han annorlunda på något sätt? Extra nervös?
Citera
2013-05-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hej
Att jag felaktigt blandade in TP har att göra med att han erbjudit sina kunskaper till MPS och dessa kunskaper erbjöd även KJ något namn på KJ hade jag ej erhållit drog en för snabb slutsats av erbjudandet om att hjälpa till med sina kunskaper
Vid nästkommande skallgång passade jag på att fråga om nån av dom som sökte kom ihåg namnet på killen som hon varit hos och då fick jag de namnet KJ kollade på facebook och det var den killen som deltagit
Dessutom är det lite oklarheter med KJ deltagande i skallgång han hade tydligen inte skrivit in sig i MPS listor som deltagare i skallgång och detta kan man ju undra över vad är orsaken
Tack för det svaret. Har undrat genom hela tråden. Nu vet jag hur det låg till med det.
Citera
2013-05-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Delarna i huset kan, men behöver inte vara ett tecken på en sjuk och bisarr styckmördare.
Det kan vara så enkelt att mördaren under all stress glömt kvar dem i bilen då han gjorde sig av med den "transportstyckade" kroppen. Sedan kan han bara gjort sig av med dem på i hastigheten bästa plats.
Vad jag vet så har väl inget framkommit om att själva styckningen skulle ha utförts i huset?

Vadå bästa plats. I det här huset blir dom garanterat hittade efter ett tag. Det finns folk som rör sig i skogarna och soft airgun-folk som leker krig. Det hade varit mycket bättre att lägga dom helt öppet så att djur hade kunnat äta upp dom. Men lägger man dom i ett hus så blir dom liggande tills någon går in i huset. Dessutom kunde ju MPS se delarna när dom tittade in genom fönstergluggen. Hade han velat gömma dom hade dom väl inte legat mitt på golvet.
Nej nu får det vara slut med det här tramset. Delarna låg där dom låg för att dom skulle hittas.
Citera
2013-05-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fy fan. Stackars tjej. Må han brinna i helvtet den som gjort henne detta.

Ricky som våldtog och styckmördade 18-åriga Veronica Eriksson i Lycksele fick väl 8 års sluten vård och har alltså knallat runt i samhället sedan 2008, så hoppas inte på för mycket..
Citera
2013-05-22, 12:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Troligast i ett badkar eller på golvet i ett badrum.

Eller köket. Men badrum är väl det bästa iofs.
Mycket blod måste det ha blivit i alla fall det är ett som är säkert.
Sen brukar dom inte få bort allt, så en husrannsakan hos rätt person är väl stundande.
Kan väl inte tänka mig att man styckar för annat än transport.
Citera
2013-05-22, 12:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Den som gjort detta har ju varit bekant med platsen och i så gott som alla kända fall där gärningsmannen gömmer kroppen så gör han det i ett område han är bekant med. Min bestämda uppfattning är därför att när polisen har en misstänkt anhållen, kartlägger de hans "hemmaplan" och letar vidare efter det.

Blir mer och mer övertygad om att det inte handlar om ett pervo som styckat en kvinna av ren njutning utan om en stressad amatör som dräpt och sedan tvingats "transportstycka". Sedan har han förmodligen bara gjort sig av med de upphittade delarna där tid och lokalkännedom tillåtit.
Inte särskilt spännande och dramatiskt alltså, men det lutar åt att kokande adrenalin i skallen fört delarna till huset.
Viktigt att hitta BP, där då förmodligen styckningen har skett och den lär ju vara hemma hos GM.
Citera
2013-05-22, 12:51
Bannlyst
Hur är akustiken i ett badrum jämfört med i ett kök tex. Det är bättre i ett badrum väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in