Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Hon verkade glad under dagen när hon skrev att hon skulle motionera och plugga med en kompis. Om det skulle varit så att hennes sinnestillstånd ändrades så pass mycket att hon kände "Nu är det dags att ta livet av mig" så måste det ju ha hänt någonting som har gjort henne upprörd. Det sägs att hon skrev till en manlig bekant att hon var upprörd. Hon kanske var upprörd på sin kompis, KJ, och ville gå därifrån och smsade den manliga bekanta samtidigt. Men då måste hon ju vetat redan när hon var på väg från kompisen att hon ville ta livet av sig, jag tror inte det var något hon kom på en minut innan. Och det verkar inte troligt alls, enligt Bodengrabb så hade hon fått låna en gul ICA-kasse av KJ (kompisen) som hon kunde ha sina böcker i. Om hon visste hon skulle ta livet av sig, varför ens bry sig om sina böcker. Hon hade kunnat lämna kvar dem och sprungit ut därifrån bara. Dessutom borde väl hennes kropp hittats nu, hur långt kan hon ha gått?
Hon verkar naiv, inte kapabel att förstå när folk visar ointresse och faller för alla som visar henne lite uppmärksamhet. Men saken med sådana personer är att de oftast har kvar hoppet trots allt, i sina hjärnor är de övertygade om att personen de gillar - gillar dem tillbaka. Därför tror jag inte på att hon begick självmord.
Självmord annonseras inte ut, och det förekommer att människor köper möbler timmarna innan, eller bokar möten. Ingen kunde ana. Att man går hem med en kasse böcker och sedan springer ut igen är inget anmärkningsvärt i dessa sammanhang. Det har ryktats om att plånbok och nycklar låg kvar hemma.
"Naiv" tror jag inte är helt rättvisande, om hon hade funktionsnedsättningen aspergers är förmågan att förstå subtila signaler kollapsad.