2013-05-13, 13:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Hon verkade glad under dagen när hon skrev att hon skulle motionera och plugga med en kompis. Om det skulle varit så att hennes sinnestillstånd ändrades så pass mycket att hon kände "Nu är det dags att ta livet av mig" så måste det ju ha hänt någonting som har gjort henne upprörd. Det sägs att hon skrev till en manlig bekant att hon var upprörd. Hon kanske var upprörd på sin kompis, KJ, och ville gå därifrån och smsade den manliga bekanta samtidigt. Men då måste hon ju vetat redan när hon var på väg från kompisen att hon ville ta livet av sig, jag tror inte det var något hon kom på en minut innan. Och det verkar inte troligt alls, enligt Bodengrabb så hade hon fått låna en gul ICA-kasse av KJ (kompisen) som hon kunde ha sina böcker i. Om hon visste hon skulle ta livet av sig, varför ens bry sig om sina böcker. Hon hade kunnat lämna kvar dem och sprungit ut därifrån bara. Dessutom borde väl hennes kropp hittats nu, hur långt kan hon ha gått?

Hon verkar naiv, inte kapabel att förstå när folk visar ointresse och faller för alla som visar henne lite uppmärksamhet. Men saken med sådana personer är att de oftast har kvar hoppet trots allt, i sina hjärnor är de övertygade om att personen de gillar - gillar dem tillbaka. Därför tror jag inte på att hon begick självmord.

Självmord annonseras inte ut, och det förekommer att människor köper möbler timmarna innan, eller bokar möten. Ingen kunde ana. Att man går hem med en kasse böcker och sedan springer ut igen är inget anmärkningsvärt i dessa sammanhang. Det har ryktats om att plånbok och nycklar låg kvar hemma.

"Naiv" tror jag inte är helt rättvisande, om hon hade funktionsnedsättningen aspergers är förmågan att förstå subtila signaler kollapsad.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 13:06.
Citera
2013-05-13, 13:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
De har ett gemensamt intresse för män, åtminstone.

Har de? Aha, jo, men då är det väl inte osannolikt att de också bodde hos varandra, utveckla gärna haha. Nej, jag tror faktiskt att den där TP hamnade i den här soppan pga Bodengrabb´s skriverier.
Citera
2013-05-13, 13:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad handlade det här om då, blev visserligen nedlagt, dock varit föremål för en utredning:

Kristo*fer Ki*ba Joh*nsson
den 30 september 2010
JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D

Kan det vara polisanmälan som det talades om, förvisso är det ett tag sedan men det talades även om flera anmälningar tidigare.
Citera
2013-05-13, 13:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan det vara polisanmälan som det talades om, förvisso är det ett tag sedan men det talades även om flera anmälningar tidigare.

Nej, han har väl blivit förhörd på grund av att hon var senast hos honom, om han är "pluggkompisen". Jag känner mig ganska säker på att alla runt om henne kommer att "frikännas" och att det nu bara gäller att försöka hitta henne.
Citera
2013-05-13, 13:07
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Vad handlade det här om då, blev visserligen nedlagt, dock varit föremål för en utredning:

Kristo*fer Ki*ba Joh*nsson
den 30 september 2010
JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D

Förvånar mig inte han har anmälts innan. Men jag tror inte det har med VB att göra, annars hade väl inte polisen lagt ned det spåret så snabbt?

Den 25e feb, 2012, ändrade KJ sin relationsstatus till "I ett förhållande". Kan det varit med VB? Hon har inte "gillat" det eller skrivit något, vad jag kan se.
Citera
2013-05-13, 13:08
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjsgirl
Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba Johansson, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.3

Kolla videon killen har!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151499468869193&set=vb.704074192&typ e=2&theater

Från 0:40 i klippet ser man i bakgrunden en tjej som matchar VB, hon sitter lite avsides, verkar dricka te medan alla andra super och hon verkar väldigt mån om att dölja sitt ansikte från filmen!
Citera
2013-05-13, 13:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Vad är det som gäller, enligt uppgifter så var hon hos kamraten kvällen innan hon försvann, enligt andra uppgifter var hon hos kamraten på lördagen och hennes telefon kopplade upp sig sista gången mot en mast på lördagen.

Om det stämmer att hon var hos vännen på lördagen så har ingen uppkoppling till någon mast skett under tiden hon var hos vännen eller därefter. Detta talar för att hon inte bokade något möte med någon annan efter att hon hade "pluggat" klart hos vännen. I såna fall skulle ett sådant möte på kvällen med någon annan ha varit inbokat tidigare, men även då borde hon ha använt telefonen för att bekräfta att hon var på väg.

Varför stängdes telefonen av runt 18:40, eller däromkring.

Om hon var ute och sprang klockan 18:40 så undrar man hur man får ihop tiderna. Gick hon direkt därefter till vännen för att plugga, hade hon då böckerna med sig i löparspåret?

Gick hon hem först för att duscha, när kom hon då till vännen, om hon lämnade honom sedan klockan 21?

Kvällen innan hon försvann????

Nej, samma kväll. Kass journalist, som vanligt.

Här får du presskonferensen, direkt från hästens mun sas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/sokandet-efter-20-aring-aterupptas
Citera
2013-05-13, 13:10
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
De har ett gemensamt intresse för män, åtminstone.

Så nu har vi alltså en gay expojkvän att lägga till den växande skaran av spekulativa gärningsmän?

Kan inte riktigt släppa det här men det blir ju bara mer skruvat för varje dag.. Förstår att inte polisen kommer nån vart med alla freaks som tycks dyka upp omkring henne.

Någon som är insatt som vet om det finns nån å som heter svartån i krokarna? Eller om någon i VBs närhet har någon anknytning till byn Svartå i västerbotten?
Citera
2013-05-13, 13:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Kolla videon killen har!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151499468869193&set=vb.704074192&typ e=2&theater

Från 0:40 i klippet ser man i bakgrunden en tjej som matchar VB, hon sitter lite avsides, verkar dricka te medan alla andra super och hon verkar väldigt mån om att dölja sitt ansikte från filmen!

Alla har samma muggar/glas, och alla tjejerna döljer sina ansikten, tjejen i hatt börjar. Lägg av. Det är inte hon heller tror jag. Skulle förvåna mig storligen om hon deltog i sådana gäng, eller blev bjuden. Du förstår inte riktigt hur det här handikappet fungerar, det är inte så att man kan pricka ut en person i ett gäng med detta, de spelar på en helt egen planhalva. Ta bort filmen, din klåpare.
Citera
2013-05-13, 13:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Under fredagens presskonferens kom det fram att den snart 21-åriga Vatchareeya Bangsuan från Boden befann sig i en kamrats lägenhet kvällen innan hon försvann. Kamraten ska bo i en lägenhet ett par kilometer från Vatchareeya Bangsuans hem. Enligt polisen ska den unga kvinnan ha lämnat lägenheten vid 21-tiden..

Var hittade du den texten? I NSD:s artikel verkar det helt klart att det var på lördagen hon var hos "kamraten": http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916
Citera
2013-05-13, 13:14
Medlem
highfives avatar
Ett område som jag inte är så säker på att MPS och polisen sökt vid är vid Aldersjön och framförallt vägarna/tjärnarna bakom denna badtjärn.

Om man nu tänker sig att gm plockade upp VB med bil någonstans vid Bodsvedjan, vart åker man då oavsett om det är en hemlig dejt eller något annat uppgivet skäl/att prata ut/ta någon av daga? Antagligen till en neutral och ostörd plats inte så långt ifrån.

Jag tror inte gm väljer att åka in mot stan igen. Risken är att någon känner igen bilen och undrar vem som åker med (liten ort alla känner alla). OM jag nu varit gm så hade jag nog åkt över på andra sidan älven, över kraftverksadammen och mot skjutfältet sedan hade jag kanske svängt in efter Mockträskvägen, tagit av på någon raksträcka, kollat i backspegeln och framåt så ingen sett att jag svängt in.

Jag vet sedan tidigare att just vägen in mot Svarttjärn har varit föremål för dumpning av stulna bilar och diverse annat. Verkar vara en plats som vissa kriminella valt sedan tidigare. Området är inte lerigt, utan terrängen består av sandhedar så skogsvägen håller bra även så här på våren. På skjutfältsområdet är det lugnt en lördagkväll. Tror inte hon blivit upplockad vid lägenheten senare under kvällen. Någon borde ha noterat henne antingen vid huset eller efter Hermelinsgatan. Att hon lämnat kort och plånbok kvar i lägenheten tyder inte på annat än att hon hade tänkt gå till kompisen och plugga och kanske jogga hem. Sen har troligtvis någon annan tagit kontakt med henne under tiden och så bestämdes det att denna X skulle hämta upp henne med bil vid någon lämplig plats.

Är det så hon plötsligt blivit olycklig så är nog älven närmaste alternativet, men det känns inte rätt att hon är hos kompisen, pluggar och sedan hoppar ner i älven och tar sitt liv. Hade polisen gått ut med att hon var upprörd när hon lämnade kompisen vid 21-tiden så hade jag trott att hon tagit sitt liv.

Jag tror att det är någon kraftigt störd bekant/vän till henne som slagit ihäl henne och sedan gömt kroppen. Att kasta en kropp i Luleåälven en lördagkväll med massa fiskare både i båt och på land är inte troligt. Likaså att hon själv skulle hoppat i. Antalet fiskare är fler ju närmare kraftstationen man är. Om sedan kroppen dumpats på mordplatsen är tveksamt. För några år sedan stoppade T*ni *lldè* sitt offer i bakluckan och åkte i väg med kroppen. Kan vara så även i detta fall.
Citera
2013-05-13, 13:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Har de? Aha, jo, men då är det väl inte osannolikt att de också bodde hos varandra, utveckla gärna haha. Nej, jag tror faktiskt att den där TP hamnade i den här soppan pga Bodengrabb´s skriverier.

Jo, visst hamnade TP här pga Bodengrabben. Men personen som kom in i tråden och försvarade TP, skrev att han var tillsammans med en man, ev att de bodde tillsammans, minns inte riktigt. Sedan skriver ju KJ på sin sida att han är intresserad av både män och kvinnor. Mer än så kan jag nog inte utveckla det, är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in