2013-05-14, 11:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitraev
Frågan är hur pass trovärdig den informationen egentligen är. Enligt hennes vän i inslaget nedan (1:59 in i klippet) är det en sierska som ska yttrat sig på liknande sätt. Kan det vara så att det är ifrån sierskan ryktet kommer ifrån från början? Om det är någon som faktiskt har sett henne, vid liv, med två killar är det självklart goda nyheter.

http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=5054241&date=latest&clip=765 4214&startTime=0m0s

Tror nog hon hört det av sierskan. Var in på JN´s FB och nja.....
Citera
2013-05-14, 11:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Allt som står på facebook är väl inte alltid överensstämmande med sanningen? - Och ev. planer kan komma att ställas in. - Antag t ex att hon precis varit på väg ut och att någon som sett hennes planerade träningspass tog tillfället i akt att komma förbi? - Eller att hon varit på väg till busshållplatsen för att uträtta något ärende inne i Luleå men i stället fått skjuts. - Jag är inte beredd att frånse vittnesiakttagelsen så där lättvindigt. - Är vittnet osäker på sin sak, eller..? - Att polisen håller inne med uppgiften kan ju ha sina randiga skäl.Hur har kontakt tagits inför detta läspass - och varför stack hon därifrån så tidigt?

Jag utgår ifrån att tidsangivelserna på facebook stämmer, samt att noteringarna om att inläggen inte är gjorda från mobil och i trakten av Boden är korrekt. Det är de uppgifter jag förhåller mig till, och detta gör det svårt att få vittnesuppgiften att passa in på annat vis än det jag skrev.

Att lämna vännen vid 21 tycker jag inte är särskilt tidigt, i synnerhet inte då hon uppges ha varit hos vännen ett bra tag.
Citera
2013-05-14, 11:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Allt som står på facebook är väl inte alltid överensstämmande med sanningen? - Och ev. planer kan komma att ställas in. - Antag t ex att hon precis varit på väg ut och att någon som sett hennes planerade träningspass tog tillfället i akt att komma förbi? - Eller att hon varit på väg till busshållplatsen för att uträtta något ärende inne i Luleå men i stället fått skjuts. - Jag är inte beredd att frånse vittnesiakttagelsen så där lättvindigt. - Är vittnet osäker på sin sak, eller..? - Att polisen håller inne med uppgiften kan ju ha sina randiga skäl.Hur har kontakt tagits inför detta läspass - och varför stack hon därifrån så tidigt?

Var har du fått ifrån att polisen håller inne med uppgiften?

Tvärtom har de bett personen att höra av sig så de kan avfärda att det var hon, vilket de inte tror.

Var finns information om att sms skickats 18:40 med ett innehåll som retade upp henne?
Citera
2013-05-14, 11:45
Medlem
Sleepwalkins avatar
Kan det ligga till som så att hon först pluggade med kompisen och sedan skulle ut och springa, därav nämner han den gula påsen (som polisen hittat i hennes bostad och därav har de kunnat avskriva honom, vilket låter underligt för oss att han nämner vid sökningen, men självklart för honom.) och om alla hennes saker är kvar hemma så kanske hon tänkte springa i närheten av bostaden därför lämnar hon kvar alla saker där, vad vet vi bostaden kanske var upplåst?

Bara ponerar
Citera
2013-05-14, 11:45
Medlem
Varför är det ingen som intervjuar / förhör VBs familj. Det spekuleras fortfarande här om huruvida VB hade varit i Luleå på Lördagen och ifall hon hade sovit över hos någon annan natten mellan Fredag och Lördag. Om "mamman" var hemma och även kanske styvpappan så måste väl dom veta var hon var.
Det är ju otroligt att det inte har kommit ut mer om vad VB gjorde på dagen innan hon försvann.

Den gamle mannen i thaibutiken verkade ju vara god vän med VB, men dom hade inte sett henne på 3-4 veckor innan hon försvann. Detta är ju också lite märkligt eftersom dom bodde i samma hus och thailändare brukar gå och handla thaimat ofta. Vad höll hon på med sista tiden egentligen? Bodde hon inte hemma alls?
Citera
2013-05-14, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men snälla hur kan du ens på dessa två orelaterade fakta få idén att de skulle tyda på att hon lever och är återfunnen? Förklara gärna logiken, för jag begriper ingenting.

OJ så det kan gå,
Tack för din skärpa,jag citerade fel person.

"Det känns att hon inte är död artikeln" med finska pensionären skulle citeras i kombination
med ex-pojkvännen. Efterson det blev fel så finns ingen logik,sorry.

Men jag tror hon lever och frivilligt håller sig borta,återfunnen har jag inte påstått
att hon är ännu för allmänheten men jag tror att Mamman vet mer.

Jag tror inte Mamman har 21-åriga VBs inloggningsuppgifter,dom har nog endast VB.
Citera
2013-05-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var har du fått ifrån att polisen håller inne med uppgiften?

Tvärtom har de bett personen att höra av sig så de kan avfärda att det var hon, vilket de inte tror.

Var finns information om att sms skickats 18:40 med ett innehåll som retade upp henne?

här nämns sms:et:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citera
2013-05-14, 11:51
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om han inte ändrat inriktning nyligen så vill jag hävda att det där har du fått helt om bakfoten. PJ har främst handikappade av olika slag i sin klubb men även friska är välkomna hos honom och han har haft flera friska elever.

Så kan det kanske vara, men hans inriktning har väl varit mer i rehabiliteringssyfte för människor med olika fysiska funktionshinder? Tror inte han skulle kasta ut en icke handikappad person, dock kan man ju tänka att icke fysiskt handikappade skulle ha ut mer att träna med de på samma nivå? Oavsett vilket så kan man väl utesluta att han skulle ha med detta att göra.
Citera
2013-05-14, 11:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
OJ så det kan gå,
Tack för din skärpa,jag citerade fel person.

"Det känns att hon inte är död artikeln" med finska pensionären skulle citeras i kombination
med ex-pojkvännen. Efterson det blev fel så finns ingen logik,sorry.

Men jag tror hon lever och frivilligt håller sig borta,återfunnen har jag inte påstått
att hon är ännu för allmänheten men jag tror att Mamman vet mer.

Jag tror inte Mamman har 21-åriga VBs inloggningsuppgifter,dom har nog endast VB.

Så du förespråkar alltså en konspirationsteori här: Mamman ljuger för allmänheten och polisen när hon säger att hon varit inne på flickans facebook och låter folk gå man ur huse för att leta efter henne i olika skallgångskedjor? Av vilket skäl då?
Citera
2013-05-14, 11:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../ Att lämna vännen vid 21 tycker jag inte är särskilt tidigt, i synnerhet inte då hon uppges ha varit hos vännen ett bra tag.
Först ska hon ta sig från den position vid Åberget där hon mastades 18:40 - med de skolböcker hon sedan behövt en gul plastpåse till. - Eller menar du att hon stack hem emellan? - Hon ska ju haft sina träningskläder på sig när hon anlänt till KJ.
Citera
2013-05-14, 11:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför är det ingen som intervjuar / förhör VBs familj. Det spekuleras fortfarande här om huruvida VB hade varit i Luleå på Lördagen och ifall hon hade sovit över hos någon annan natten mellan Fredag och Lördag. Om "mamman" var hemma och även kanske styvpappan så måste väl dom veta var hon var.
Det är ju otroligt att det inte har kommit ut mer om vad VB gjorde på dagen innan hon försvann.

Den gamle mannen i thaibutiken verkade ju vara god vän med VB, men dom hade inte sett henne på 3-4 veckor innan hon försvann. Detta är ju också lite märkligt eftersom dom bodde i samma hus och thailändare brukar gå och handla thaimat ofta. Vad höll hon på med sista tiden egentligen? Bodde hon inte hemma alls?

Varför tror du att ingen intevjuar/förhör VB:s familj? Har du inside information om polisens arbete?
Citera
2013-05-14, 11:58
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Kan det ligga till som så att hon först pluggade med kompisen och sedan skulle ut och springa, därav nämner han den gula påsen (som polisen hittat i hennes bostad och därav har de kunnat avskriva honom, vilket låter underligt för oss att han nämner vid sökningen, men självklart för honom.) och om alla hennes saker är kvar hemma så kanske hon tänkte springa i närheten av bostaden därför lämnar hon kvar alla saker där, vad vet vi bostaden kanske var upplåst?

Bara ponerar
Men har polisen sagt att man har hittat den gula ica påsen hemma hos henne?
För jag har inte set det någonstans. Däremot verkar det som vad jag förståt det som att dom har hållt förhör samt att ett vittne har sett henne lämna bostaden vid 21 tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in