2013-05-12, 15:50
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj, här läggs det ord i mun. Det är inte många i min by som skulle fixa den sortens matte, det kan jag lova dig. Men det är möjligt att det finns många i Boden som kan det.

Förlåt för det, inte meningen. Men när du beskrev Boden som en by så trodde jag inte att du hade någon koll.
Citera
2013-05-12, 15:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Facebook.

[i]

Jag tycker att det verkar som hon va kär i en upptagen man med tanke på hennes texter.,
Sista spåret hos kamraten sen är det stopp det finns inga spår.
Man har lagt ner teorin om försvunnen enligt polisen, så det handlar förmodligen om ett brott. Minsta möjliga är att hon håller sig borta frivilligt, men det tror jag mindre på.

Har man spår från att hon lämnat kurskamraten?

Ett kvinnligt vittne ska ha sett VB lämna kompisens bostad. I området ska kläder har tagits omhand och skickats till SKL. Polisen har inte gått ut med vad det är för kläder. De nämnde det på presskonferensen. Det är allt som kommit fram hittills vad jag vet.
Citera
2013-05-12, 15:55
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså, det där med att ta studenten är inte så stort för många. Mina föräldrar kom inte på min student och det var inget konstigt med det. Idag tar ju i princip alla studenten så det är ju inget speciellt egentligen... inget att hänga upp sig på.

Men det verkar mer som att du tyckte det var okej med det och inte brydde dig så mycket om din student. VB däremot tjatade på Facebook om någon kunde komma och fotografera henne osv. Så hon brydde sig om sin student och ville föreviga dagen, men hennes egen familj kunde inte ens ta sig dit för att ta ett foto på henne. Det jag reagerade på.
Citera
2013-05-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag håller med dig om att hon huvudsakligen har äldre vänner. Men det är inte så länge sedan hon gick på gymnasiet och där finns ju klasskamrater som borde kunna berätta om hur hon är. Det är möjligt att hon höll sig för sig själv, men då kunde ju någon skriva det i alla fall.
Hon var ganska ensam och tystlåten i skolan. Men jag vet iallafall att hon hade vänner utanför klassen.
Citera
2013-05-12, 16:02
Medlem
En liten teori:

VB fick ett meddelande på Lördagen som hade gjort henne upprörd enligt polisen. Detta hade förmodligen att göra med hennes hemliga förhållande.
Jag tror att hon kan ha stämt träff med MB efter att han slutade träningen klockan 21. Han skulle kanske hämta upp henne och köra henne hem, samtidigt skulle dom prata igenom problemet med deras förhållande. Troligtvis var han desperat eftersom frun hade sagt att hon skulle lämna honom om han inte gjorde slut. VB ville inte acceptera detta och därför slutade det med våld.
Citera
2013-05-12, 16:03
Medlem
ledenops avatar
Det "luktar lite" Eva Magnusson i Nora??
Citera
2013-05-12, 16:03
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantomen
Ja, alltså detta baserar jag dels på att jag såg en mammas inlägg på MPS (numera borttaget) om att hennes son var ex till VB. På mammans coverbild fanns två pojkar, varav den ena var väldigt lik Al*xander. Dessutom har denna Al*xander kommenterat VB:s statusar och bilder tidigare.

Vill dock inte insinuera att han skulle vara inblandad på något sätt.

Nej, jag förstår att du inte menade att han var inblandad! Oavsett vad killen heter så har tydligen VB ett ex, vars mamma kommenterade på MPS, även om det nu är borttaget! Det jag ville få fram var att hon inte var så "udda" utan hon hade exkille osv...

Något som är tänkvärt är att tjejen tillbringade sina första 12? år i Thailand. Det måste vara en otrolig kulturchock att komma hit som nästan tonåring. Sina kärleksdikter skrev hon på thai, hon verkar ha en stor vänkrets i Thailand, thailändska idoler, hon verkar ha sitt hjärta kvar där..

Jag vet inte hur mycket en 20-årig thailändsk tjej lyder sin mamma, frågan är om det var accepterat att hon åkte tillbaka om hon ville?
Senast redigerad av why123 2013-05-12 kl. 16:05. Anledning: .
Citera
2013-05-12, 16:05
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En liten teori:

VB fick ett meddelande på Lördagen som hade gjort henne upprörd enligt polisen. Detta hade förmodligen att göra med hennes hemliga förhållande.
Jag tror att hon kan ha stämt träff med MB efter att han slutade träningen klockan 21. Han skulle kanske hämta upp henne och köra henne hem, samtidigt skulle dom prata igenom problemet med deras förhållande. Troligtvis var han desperat eftersom frun hade sagt att hon skulle lämna honom om han inte gjorde slut. VB ville inte acceptera detta och därför slutade det med våld.

Enligt den tidsramen så känns detta nära sanningen, vi får väl se.
Citera
2013-05-12, 16:08
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledenop

Hur luktar hon?
Citera
2013-05-12, 16:09
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Det här är texter som är översatta från Thailändska antar jag. Även det sista meddelandet som hon har lämnat på FB var på samma tema, att en man skulle ha flera tjejer men de skulle inte känna till varandra.
På något sätt börjar det mer och mer att kännas som det här är ett svartsjukedrama. Troligen har Karatemannen MB varit otrogen med VB, frun har fått reda på det och det hela slutar i tragedi.
Detta verkar just nu vara det troligaste scenariot.

Det enda som talar emot det är att det hade varit så otroligt dumt att skriva på Facebook. Om hon är inblandat, och inte vill någon ska få reda på det, så skriver man inte på Facebook att VB kanske är död. Då hade frun lika gärna kunnat gå och överlämna sig själv hos polisen direkt om hon var så snabb med att avslöja vad hon vet. Men dock börjar det bli ganska självklart att
1. VB var kär i en upptagen man.
2. MBs fru, Annik*, var svartsjuk på VB och önskar henne inget bra.
--> MB och VB kanske hade en affär.

Jag är inne på att hon träffade någon efter hon hade varit hos sin kompis. Hon måste ha smsats med personen och bestämt träff, antingen hos personen eller ute någonstans. Om det är fallet borde polisen vara nära ett gripande, då de har tillgång till hennes telefontrafik.
Citera
2013-05-12, 16:09
Medlem
Citat:
En liten teori:

Eller så hade VB redan avslöjat allt för frun och MB är arg på VB så när MB kör hemåt och ser VB promenerande på gatan stannar han... och nåt händer... kanske slagträt i kofferten...
MBs fru misstänker nåt och därav hennes dumma inlägg på fb.
Citera
2013-05-12, 16:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledenop

VB ska ha skrivit att hon var ledsen över att en lärare hade tagit bort henne från sin vän-lista på facebook. Finns ju en möjlighet att hon var lite av en stalker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in