2013-05-12, 15:28
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är det någon som vet var han bor? Det finns en MB på Nygatan 1, men han är det väl inte för hans titel är Vårdare.
Timjanv**en 23 skulle jag tippa på. Träningslokalen ligger på Prinsg*tan 28. Tror inte på att de skulle ses hos MB om han har fru. Läste att han jobbade natt ibland, frågan bl.a. skrivit på klubbens FB att han ej kunde komma till träningen då han jobbat natt. Perfekt att använda nattjobb som ursäkt och sedan åka iväg till stugan med älskarinnan...
Citera
2013-05-12, 15:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
efter att jag grottat ner mig så har jag hittat en person på samma adress som VB med samma lägenhetsnr som heter S*mil* i efternamn. Ca**ali*a i förnamn.

slutsats - hon bodde antagligen inte själv. Om hon inte hyr i andrahand.

Detta kanske varit uppe innan dock.
Wow! Kom du på det alldeles själv?

Det är hennes mamma.
Citera
2013-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Du har helt rätt i detta. Hon är förtvivlad hennes mamma och hon anar att det är brott som ligger bakom. Mer kan jag inte gå in på just nu.

Fan vad hemskt! Ja jag känner många thailändare, uppvuxen med en familj. Barnen har stort eget ansvar + ringde inte och sökte barnen. Vilket nog har varit samma för VB. Jag tror man kan bortse från mamman och styvpappan!

M Berg också, han verkar inte vara en dräpare. Bara för att Annika kommenterat behöver man ju inte dra in han...däremot verkar ju hon misstänksam. Som bryter isen med en sån vidrig kommentar på FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Wow! Kom du på det alldeles själv?

Det är hennes mamma.

ok. då bor de tillsammans.
Citera
Medlem
Något hände efter 21.00, efter att det sista vittnet har sett henne. Finns mycket tid för henne att ha gjort något, faktiskt konstigt nog fram till och med tisdag.

Det finns två scenarion.

1) Hon har blivit upplockad i bil, av någon hon känner sig säker att färdas med.

2) Hon går hem till någon hon känner, som eventuellt bor på den vägen hon tog för att komma hem.
Citera
2013-05-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså, det där med att ta studenten är inte så stort för många. Mina föräldrar kom inte på min student och dpet var inget konstigt med det. Idag tar ju i princip alla studenten så det är ju inget speciellt egentligen... inget att hänga upp sig på.

Håller med. Thailand är en helt annan kultur dessutom
Citera
2013-05-12, 15:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Om det är hennes expojkvän så tycker jag hela bilden av henne förändras... Inte så tillbakadragen och dessutom haft kille!

Nu hoppas jag att jag fick upp rätt facebook, men har killen en ny asiatisk tjej? Sedan som några dessutom påpekat, skulle hon hem till en kille och plugga (och det inte var ett svepskäl) så borde rimligtvis killen antingen vara kurskamrat med henne eller väldigt insatt i de ämnen hon pluggade?

Ingen som har lyckats hitta någon kurskamrat till henne som verkar lämplig?

Någon skrev i tråden att ingen av hennes kurskamrater ska ha hjälpt henne, och att ingen av dem bor i Boden. Men det kan inte finnas särskilt många personer i byn som fixar den sortens tunga matte.
Citera
2013-05-12, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så du tror alltså att Ploy har försvunnit frivilligt efter att ha varit hemma hos en kompis och pluggat till 21 på kvällen. Hon skulle på hemvägen då ha fått för sig att sticka iväg efter att bussarna har slutat att gå och utan en pinal på sig utom möjligen några skolböcker.
Att mamman hade inloggningsuppgifterna kan verka konstigt men Ploy hade 3 konton på fejjan och mamman hade troligtvis bara tillgång till 1. Mamman verkar också väldigt ungdomlig och dom var kanske mer som kompisar än mor och dotter.

Ja det tror jag absolut,här tror jag inget brott ligger bakom. Andra alternativet
är självmord men det vill jag inte tro. Vi har ingen aning om vart flickan vände sig efter att hon pluggat med sin vän,kanske till en annan bekant i området.
Vad vet vi vad hon hade med sig? Hon anmäldes ju inte försvunnen förrän tisdagen och
många gånger om har hon hunnit införskaffa sig kläder ja tom hemifrån.
Ingen verkar sett henne oavsett om är anmäld försvunnen eller inte, tragiskt men sant.

Mamma är varken ungdomlig eller moderlig. Inte heller är hon en kompis till sin dotter.
Citera
2013-05-12, 15:34
Medlem
Finns det några presumtiva Ariel Castro-sar i Boden?
Citera
2013-05-12, 15:35
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Skulle snarare gissa på S*b*asti*n Flygare isf. Han heter Al*xand*r i mellannamn. Annars heter tränarens son Al*xand*r om det är just det förnamnet du är ute efter.

Det namn någon nämnde i tråden tidigare började på A, jag trodde först att det var Alf , men A är jag tämligen säker på att det började på!
Citera
2013-05-12, 15:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Om det är hennes expojkvän så tycker jag hela bilden av henne förändras... Inte så tillbakadragen och dessutom haft kille!

Nu hoppas jag att jag fick upp rätt facebook, men har killen en ny asiatisk tjej? Sedan som några dessutom påpekat, skulle hon hem till en kille och plugga (och det inte var ett svepskäl) så borde rimligtvis killen antingen vara kurskamrat med henne eller väldigt insatt i de ämnen hon pluggade?

Ingen som har lyckats hitta någon kurskamrat till henne som verkar lämplig?

Precis, ja. Det är så lätt att utmåla någon man inte känner (eller inbillar sig känna) som skum. Skum i mångas ögon är "ensam" eller "asocial". Väldigt få är så asociala att de på så sätt skulle "underlätta" för att bli mördade, eller mörda eller whatever. Det är väldigt sällan enstaka klipp ur verkligheten ger en rättvisande bild av någon, särskilt om dem som sammanställer klippen gör det för att bevisa en egen tes.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=6996939

Är det VB med paraply på bilden?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 15:41.
Citera
2013-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Timjanv**en 23 skulle jag tippa på. Träningslokalen ligger på Prinsg*tan 28. Tror inte på att de skulle ses hos MB om han har fru. Läste att han jobbade natt ibland, frågan bl.a. skrivit på klubbens FB att han ej kunde komma till träningen då han jobbat natt. Perfekt att använda nattjobb som ursäkt och sedan åka iväg till stugan med älskarinnan...

Karatelokalen ligger väl uppe vid dollarstore? Vid bowlinghallen typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in