2013-05-10, 23:19
Bannlyst
Henns twitter innehåller inget som känns speciellt intressant just nu. Det mesta är ju dessutom ganska gammalt.
Får också känslan av att hon är rätt ensam.
Hon skrier till @Beamkawee att hon skrivit miljoner gånger, men utan att få svar.
Det är alltså till Beamkawee och inte till någon annan, så det inte missförstås.

Hon använder, med thai-mått mätt, ett fult och ovårdat språk som är grovt.
Om det beror på okunskap eller att hon bara är sån i personligheten är oklart.

Jag tror hon är lesbisk, utan att kunna styrka det mer än så. Ska kika vidare.
Citera
2013-05-10, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Att eftersöket avbryts nu tror jag tyder på att polisen har misstänkt person man tänker arbeta på. Varför annars avbryta ett sök nuförtiden när MPS ställer upp med stora resurser och ett sök i ett sådant här begränsat område skulle ge resultat tillslut?
Jag tror helt klart att polisen har en misstänk dom är övertygade om, och att dom tror att den personen har placerat kroppen på ett random område som inte hjälps att hitta genom eftersök eftersom dom inte vet vars det är.

Man tillämpar MSO, med hjälp av olika värden baserade på statistik och resultat från tidigare sök bestäms sökmetoder, relevanta sökområden, baserat på fakta om den eftersökte, bl a. ålder, väder, terräng och vad man vet om den eftersöktes fysiska och psykiska tillstånd, platser den eftersökte brukar vistas på osv. Likaså får man fram värden som anger när ett eftersök inte längre kan anses motiverat, alltså en bortre gräns för när den eftersökte med all sannolikhet inte kan påträffas levande i det aktuella området. Detta görs, som polisen idag berättat, i samråd med medicinsk expertis, och efter ett noga avvägande beslutas om att avsluta det aktiva eftersöket.

Min slutsats av att VB inte återfunnits där hon borde finnas om det handlar om olycka, självmord, sjukdom eller vilse är att hon med största sannolikhet bragts om livet och dumpats på en plats utanför de områden som vore mest naturliga vilka man troligen också koncentrerat sökinsatserna till. Jag tror att polisen gör just den här bedömningen, och att man ganska snart kommer att lägga allt fokus på en grundlig förundersökning om brott.
Citera
2013-05-10, 23:26
Bannlyst
Hennes Twitter innehåller inget av personlig karaktär, inget känslomässigt och i princip inget om skola, Sverige eller personer.

Har fått rubbet senaste året översatt av en tjej som varit språklärare i thailändsk privatskola, så jag litar till 100 procent på det.
Citera
2013-05-10, 23:26
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Finns det någon av dem som kan vara en studiekamrat.. förmodligen inte.. men kanske värt att kolla. Syftet med besöket/mötet var inte studier det säger min intuition.

Har du några adress länkar man kan spola igenom.

Om vi alla tittat på samma namn och person, den killen ser ut att hålla på med film därav den "obehagliga profilbilden".

http://www.imdb.com/media/rm488286208/nm5160046
http://www.imdb.com/media/rm1096722944/nm5103743
Citera
2013-05-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Henns twitter innehåller inget som känns speciellt intressant just nu. Det mesta är ju dessutom ganska gammalt.
Får också känslan av att hon är rätt ensam.
Hon skrier till @Beamkawee att hon skrivit miljoner gånger, men utan att få svar.
Det är alltså till Beamkawee och inte till någon annan, så det inte missförstås.

Hon använder, med thai-mått mätt, ett fult och ovårdat språk som är grovt.
Om det beror på okunskap eller att hon bara är sån i personligheten är oklart.

Jag tror hon är lesbisk, utan att kunna styrka det mer än så. Ska kika vidare.

Att hon kan vara lesbisk förvånar mig inte. Jag har själv varit inne på detta tidigare.
Jag får en svag känsla av att detta har med familjen att göra. Kan hon ha blivit utnyttjad eller något?
Citera
2013-05-10, 23:28
Medlem
Problemet med detta forumet är att vi inte har tillräckligt fakta. Det som står i Aftonbladet är förmodligen sant, men det som inte står kan också vara sant och av ytterst vikt för att lösa detta. Tyvärr vet bara polisen de mer ingående detaljerna och vi hoppas att de gör sitt JÄVLA jobb. Så länge kan vi bara spekulera. Vet inte om det går att lita på någon som besitter alltför mycket info, så som Bodengrabb osv.

Tyvärr är sannolikheten att hitta henne vid liv nu näst intill 0. Dvs om hon inte håller sig undan själv, vilket inte verkar troligt, om(?) hon inte har någon hemlig bekant/älskare som tillsammans undanhåller henne.

Högst intressant fall detta. Löser inte polisen detta, så har jag förlorat mitt förtroende för dem.... Verkar otroligt loja och ineffektiva.

Btw, någon som har bild på VB's mamma?
Citera
2013-05-10, 23:29
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Polisen i norrbotten har nyss fått extrem kritik för ett eftersök dom hade förra året av en Dansk tror jag det var som försvann i fjällvärlden. Kritiken var främst att eftersöket avbröts för tidigt. Så jag tror dom verkligen passar sig för det igen.

Inte bara för dansken. Även för Jonatan som hittades avliden 300 meter från sitt hem i Luleå av MPS, 2-3 veckor efter hans försvinnande. Dom blev ju JO-anmälda av någon för det. Så ja, dom känner nog stor press på sig nu.
Citera
2013-05-10, 23:30
Bannlyst
I tweet från januari 2012 är intressant: då skriver hon att hon vill vara "den enda personen i någon speciells hjärta" och hon skriver också att hon önskar att den personen slutar leta efter någon annan.

Kom ihåg att det är över ett år sen, men ändå...
Det tycks ha funnits något gammalt kärleksdrama eller en olycklig kärlek.
Citera
2013-05-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
  • V verkar vara en ganska ensam person eftersom hon inte verkar ha just några vänner som skriver på hennes Facebook-sidor eller i den här gruppen. Nog borde väl några klasskamrater fälla några kommentarer om att de saknar henne, undrar var hon är eller hurdan hon är som människa.
Klart man oroar sig, men det är väl inte så mycket man kan göra.
Citera
2013-05-10, 23:36
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Klart man oroar sig, men det är väl inte så mycket man kan göra.

Vän med VB?
Citera
Bannlyst
Denna Tweet: http://minfil.org/hdB5b5b5bb/love.jpg
Hon förklarar sin kärlek till @Kellytanapat

Här skriver hon om sin kärlek till en person som hon inte kan säga det till, eftersom dom är goda vänner:
http://minfil.org/icB7b7b7b2/love2.jpg

Båda är ganska gamla, men man får lite känslan av att hon är lite desperat efter kärlek.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Synd bara om de letade på fel plats därför att polisen som hanterade brottsmisstanken inte informerade polisen som sökte.

Ack så sant! Djävla fjäskande för människor som ska sköta sina djävla jobb!

I ärlighetens namn här bråkar vi med en den ena en den andra om ividkommande skvaller, eventuella troll och försök att hänga ut andra - men hur i ända in i helvete är det ens möjligt att farbror blå famlar i ett så totalt i mörker att de överlämnar allt till Missing people, media och Flashback och "trådsanningar" - man önskar ju att de visste mer än vad de e.v medger - men det tror jag fan inte.

"Vi har fått insinuationer på att att ett anonymt vittne sett den försvunna utanför en väns bostad vid en viss tid." INSINUATIONER???

Kanske om de nu var vänner - eller hur var det nu och vem var vännen egentligen?

Gode Gud - låt aldrig någon nära anhörig till mej råka ut för ett brott eller försvinna när det är såna djävla klåpare som ska hitta vederbörande eller utreda ev brott...

SÅ PINSAMT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in