2013-05-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan ingen kopiera texten hit där VB mamma anger hon loggat in på VB konto?
คัทลียา แ*ท @A*ders Lar*son Jag som gillat det inlagg eftersom jag anvander hennes FB kontor for logga in Vatchar**ya Ba*gsuan kontor
Gilla · Svara · för ungefär en timme sedan via mobil
Citera
2013-05-11, 19:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Hur han vet det har jag ingen aning om, hon kan ju berättat att hon kom direkt från att ha joggat eller liknande, svårt att veta.

Jag hävdar inte att det är avgörande, dock är det inte fel att ställa allt vi vet mot väggen, tycker jag. Är det naturligt att diskutera vilka kläder hon tog på sig innan träningen? Jag tycker inte det iaf. Han menar att hon hade samma kläder på sig som hon hade när hon gick hemifrån för att träna, och jag tycker att det är anmärkningsvärt att han kände till hur hon var klädd just då om de inte träffats när hon gick hemifrån eller ännu värre, i skogen eller annan plats där hon eventuellt sprang, innan hon kom hem till honom.
Citera
2013-05-11, 19:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Funderar i dom banorna jag med...

Spec som nu mamman skrivit på MPS FB sida att det är hon som loggat in på dotterns konto
Då kan det va hon som gjort den sista uppdateringen också innan hon försvann...

Ja, men kusinen N då? På hennes sida stod det att hon hade VB med sig. Så med andra ord så är apelsindrycken och kusinen tillsammans i Boden. Då känns det som utgångsläget är nattsvart igen. Då återstår bara att penetrera de udda figurerna igen. Dvs RM och MB eller någon annan. RM kanske har körkort och åkt med sin Vaz/Lada till från Töre till Boden och erbjudit skjuts?
Citera
Bannlyst
Någon som varit och kollat i snubben som odlade maggots i soptunnan?
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Om d är någon vän eller släkting som har använt hennes konto på FB och gillat saker så är d helt sjukt, en normal person skulle aldrig göra nåt sånt. Så jag tycker att d hela är mycket märkligt, och att hennes kusin eller vad d var taggat henne i meddelandet är oxå märkligt.

Länk till det meddelandet? Där hon är taggad?
Citera
2013-05-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Upplysning.se

Har en adress i Norra Bredåker på denna person vilken adress stämmer?
på eniro finns båda adresserna uppgivna
Citera
2013-05-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
คัทลียา แ*ท @A*ders Lar*son Jag som gillat det inlagg eftersom jag anvander hennes FB kontor for logga in Vatchar**ya Ba*gsuan kontor
Gilla · Svara · för ungefär en timme sedan via mobil

Thai tecknen begriper jag inte. Hur framgår det att det är mamman som skrivit?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Upplysning.se

Har en adress i Norra Bredåker på denna person vilken adress stämmer?

https://www.facebook.com/StarEagleHunter Denna person är vän med VB, och bor på den adress jag angivit. Take it or leave it, jag vet inte mer än så. Det är kanske inte den person som avses och som efterfrågas här.
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Hennes Facebook-konto aktivt senaste dygnet

Varför har polisen blivit förtegen med det helt plötsligt?

Står ju att det var mamman som använt hennes konto. Kan ju varit av misstag om VB var inloggad på sitt konto på en dator och mamman då gått in på facebook därifrån och råkat glömma logga ut henne för att logga in med sitt eget. Som exempel.
Senast redigerad av troubleice 2013-05-11 kl. 19:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
på eniro finns båda adresserna uppgivna

oj detta verkar högintressant kanske MPS ska söka i Norra Bredåker imorgon då
Citera
2013-05-11, 19:38
Medlem
KiaWs avatar
Den här kusinen, N*Belle, uppger på sin Facebook att hon bor i Thailand, men postade alltså en statusuppdatering igår från närheten av Boden via mobilen. Är hon här pga försvinnandet, eller bor hon här i Sverige?

Jag reagerar lite över hennes statusuppdateringar med träning och annat, jag får det inte att gå ihop.
Citera
2013-05-11, 19:38
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag hävdar inte att det är avgörande, dock är det inte fel att ställa allt vi vet mot väggen, tycker jag. Är det naturligt att diskutera vilka kläder hon tog på sig innan träningen? Jag tycker inte det iaf. Han menar att hon hade samma kläder på sig som hon hade när hon gick hemifrån för att träna, och jag tycker att det är anmärkningsvärt att han kände till hur hon var klädd just då om de inte träffats när hon gick hemifrån eller ännu värre, i skogen eller annan plats där hon eventuellt sprang, innan hon kom hem till honom.

Fast en sak som är ännu mer underligt är ju att sista signalen från mobilen kom en timme efter hon lämnat hemmet enligt polisen (om de nu inte ändrat sig i den frågan). Kanske batteriet dog innan hon besökte vännen eller hon stängde av den, men brukar man inte vilja ladda mobilen så snart som möjligt? och alla har väl usb kontakt på sina mobiler idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in