2013-05-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Tycker synd om flickan. Jag är inte blödig, men då jag läste det där om att ingen kom för att fira eller fota på hennes student, då skar det fan i bröstet på mig....

Hur vet folk att ingen kom på hennes student?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Dörrknackningen hade skett i Bodsvedjan i Wikstens fastigheter(lägenheterna). Så kompisen bör ju bo där. Kan söka på ratsit på adresserna och se vad jag hittar.

Jag kollade detta i förrgår men kan inte hitta någon som stämmer, men hjälper dig, ska kolla igen. Och är det som vi fick höra tidigare, obekräftat dock, att en viss person bor där men inte är skriven där så blir det svårt.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo
Den 29e november 2011 har VB skrivit detta på hans fb-logg:

"JAg vill inte fråga men jag måste fråga har du Ica/coop kort? hur sätta man in pengarna på kortet? jag fick ica kortet i torsdags och vet inte hur man använda den :=)" Lite märkligt, enligt mig.

Exakt en vecka senare dvs. den 6e december 2011 har VB delat en länk på hans logg där det är en video på 2 hundar som äter. Antar att And*rs blir less på henne och tar bort henne som vän på FB. Det gör du såklart henne ledsen och det är då nästa dag VB twittrar om att "And*rs ,My teacher , took me away from his friends list I think he doesn't like me."

Den här And*rs blir bara mer och mer intressant för mig. En sak som jag inte begriper är att han har 3 följare på Facebook varav en utav dom är Chr*stian S*lberg som nämns längre bak i tråden. Är det så att den här killen försöker ta reda på någonting om sin vän VB? Eller vet han någonting men berättar inte? Kan VB ha gått/åkt till And*rs efteråt? Hmm...

And*rs tog bort VB från Facebook 2011, det var då hon skrev den kommentaren på Twitter:
http://i39.tinypic.com/196q76.jpg

Att ens kolla upp om ens lärare har kvar en som vän och sedan skriva om det på Twitter visar bara att hon brydde sig om honom, säkert en crush. Hon verkar ha gillat äldre män..
Dock har hon kommenterat hans bilder och gillat nu under 2013 också. Sökte bland hans vänner och ser att de är vänner på Facebook, så nu vet vi inte varför han tog bort henne engång i tiden men de är alltså vänner på Facebook igen. Lite konstigt han inte "delar" information om sökandet efter henne, är ju ändå hans gamla elev, som han dessutom verkar ha lite kontakt med då hon kommenterar och gillar nästan allt på hans Facebook. Chr*stian kanske också gick på samma gymnasie som VB, därifrån känner de varandra och därför känner båda läraren?

Till alla som kommer till M*cke B*rgs försvar. Jag säger inte att han är GM, absolut inte, det finns överhuvudtaget inte några bevis som pekar på det just nu. Men glöm inte bort att "han är snäll och go', skulle aldrig göra något" inte är en anledning till att han inte är inblandat. Folk är alltid chockade när de får reda på någon de känner har gjort sånt. Som ena GM som utförde Bostondådet, alla sa att han var så snäll och ingen kunde tro det. Man måste förstå att anledningen till att paret blir intressanta för oss är just att hans fru skrev de kommentarer. Jag förstår fortfarande inte hur en fullt fungerande vuxen människa kan slänga ur sig sådana saker? Det är fan inte klokt. Något måste ha hänt. Intressant att VB började "gilla" videor med gravida osv (har någon länk på det förresten?).

Jag tror inte på självmord. Jag känner igen VBs typ av personlighet, den bild jag har fått iallafall. Kände en tjej som hade liknande beteende. De är naiva och har ett extremt stort behov av närhet, så de söker det hos fel personer (läs: äldre och upptagna män). Bara någon bekräftar dem lite, så faller de direkt för personen. De har svårt att förstå när den andra faktiskt inte är intresserat. Detta stora bekräftelsebehov bottnar i brist på uppmärksamhet och kärlek (från föräldrar). Anledningen till att jag inte tror på självmord är att hon verkade "glad" och vanlig i sina inlägg på Facebook, postade att hon skulle iväg och motionera och sen plugga med en kompis, hon skrev ett skämt (det med tjejer) osv. Visst kan hennes sinnestillstånd ändrats drastiskt under kvällen, men jag tror inte hon har begått självmord.
Citera
2013-05-13, 10:11
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Hur vet folk att ingen kom på hennes student?

Gå in på hennes facebook:
https://www.facebook.com/vattchareeyabangsua* (byt ut * mot n)

Scrolla ner till hennes status som är skriven 8 juni 2012 "Niice Änntliigen stundenten! "
och läs kommentarerna där.
Citera
2013-05-13, 10:16
Medlem
Citat:
Dörrknackningen hade skett i Bodsvedjan i Wikstens fastigheter(lägenheterna). Så kompisen bör ju bo där. Kan söka på ratsit på adresserna och se vad jag hittar.

http://www.wikstens.nu/default.asp?item=fastigheter

Flottiljvägen 4a, b

Flottiljvägen 4 c

Kavallerivägen 4, & 5

Kompisen bor på någon av följande adresser!
Citera
2013-05-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kollade detta i förrgår men kan inte hitta någon som stämmer, men hjälper dig, ska kolla igen. Och är det som vi fick höra tidigare, obekräftat dock, att en viss person bor där men inte är skriven där så blir det svårt.

Ska se om jag hittar nått
Citera
2013-05-13, 10:17
Medlem
Har inte tid följa tråden så jag frågar: Vet vi något med säkerhet varför tränarens fru kallat den förvunna för "kackerlacka". Skriver hon detta på sin facebook måste väl någon fråga om varför?
Är det rykten eller klarlagt att hon hade en affär med sin tränare?
Citera
2013-05-13, 10:19
Medlem
Citat:
http://www.wikstens.nu/default.asp?item=fastigheter

Flottiljvägen 4a, b

Flottiljvägen 4 c

Kavallerivägen 4, & 5

Kompisen bor på någon av följande adresser!

Skrev fel kavallerivägen 3 och 5
Citera
2013-05-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har inte tid följa tråden så jag frågar: Vet vi något med säkerhet varför tränarens fru kallat den förvunna för "kackerlacka". Skriver hon detta på sin facebook måste väl någon fråga om varför?

"Affären" är nog bara en hypotes baserad på främst ANs ilska.
Citera
2013-05-13, 10:22
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

Hon har kommenterat på vänners sidor där dom efterlyst VB men inte nånstans har nån reagerat å ifrågasatt...Därför misstänker jag att dom flesta av MB AN vänner vet vad som hänt & håller med AN innerst inne men som ändå delar efterlysningen av VB för det e rätt sak att göra
Citera
2013-05-13, 10:32
Medlem
MrFolds avatar
Den gamla goda Flashbacklogiken i brotts- och försvunnatrådar förnekar sig inte:

- X är en jättetrevlig och sympatisk person säger ett antal personer
- Det måste vara något misstänkt med honom eftersom de skriver det i tråden (guilt by association)
- Och tänk minsann på att jättetrevliga och sympatiska personer kan vara kallblodiga mördare ibland (anekdotisk bevisföring)

Jävla intellektuellt undermåligt trams är vad det är.

- En mycket stor majoritet av de människor som framstår som vänliga och sympatiska gör det för att de är vänliga och sympatiska. Gå till er egen bekantskapskrets och analysera!
- Hur skulle ni själva reagera om en vän/bekant till er blev misstänkliggjord som tänkbar mördare i en FB-tråd, helt utan grund? Skulle inte er första reaktion vara att skriva och försvara honom (eller henne)? Är inte enda skälet som skulle kunna få er att avstå insikten om att det finns alldeles för många ärthjärnor här som på fullt allvar tar såna inlägg som "bevis" för att deras egna förskruvade teorier om mordkomplotter hit och dit är sanna.

Nu skriver säkert någon att det är minsann ingen som anklagat "Micke" för nånting. Men faktum är att det insinuerats både det ena och det andra i tråden och åtminstone två mästerdetektiver har skrivit ut adressen till hans sommarstuga och föreslagit att man ska åka ut dit och leta efter "bevis"

Att den försvunna VB gjort något som gravt retat upp "Annika" begriper vi alla, men mer fakta än så har vi inte. Mot "Micke" finns noll och ingenting i "bevisväg" t.o.m. med Flashbackmått mätt. Hur många av er skulle våga sitta och spekulera om detta öppet vid ex.vis ett offentligt möte i Bodens Folkets hus? Inte en på tio gissar jag. I så fall borde ni sila snacket lite mer här inne också.
Citera
2013-05-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Den gamla goda Flashbacklogiken i brotts- och försvunnatrådar förnekar sig inte:

- X är en jättetrevlig och sympatisk person säger ett antal personer
- Det måste vara något misstänkt med honom eftersom de skriver det i tråden (guilt by association)
- Och tänk minsann på att jättetrevliga och sympatiska personer kan vara kallblodiga mördare ibland (anekdotisk bevisföring)

Jävla intellektuellt undermåligt trams är vad det är.

- En mycket stor majoritet av de människor som framstår som vänliga och sympatiska gör det för att de är vänliga och sympatiska. Gå till er egen bekantskapskrets och analysera!
- Hur skulle ni själva reagera om en vän/bekant till er blev misstänkliggjord som tänkbar mördare i en FB-tråd, helt utan grund? Skulle inte er första reaktion vara att skriva och försvara honom (eller henne)? Är inte enda skälet som skulle kunna få er att avstå insikten om att det finns alldeles för många ärthjärnor här som på fullt allvar tar såna inlägg som "bevis" för att deras egna förskruvade teorier om mordkomplotter hit och dit är sanna.

Nu skriver säkert någon att det är minsann ingen som anklagat "Micke" för nånting. Men faktum är att det insinuerats både det ena och det andra i tråden och åtminstone två mästerdetektiver har skrivit ut adressen till hans sommarstuga och föreslagit att man ska åka ut dit och leta efter "bevis"

Att den försvunna VB gjort något som gravt retat upp "Annika" begriper vi alla, men mer fakta än så har vi inte. Mot "Micke" finns noll och ingenting i "bevisväg" t.o.m. med Flashbackmått mätt. Hur många av er skulle våga sitta och spekulera om detta öppet vid ex.vis ett offentligt möte i Bodens Folkets hus? Inte en på tio gissar jag. I så fall borde ni sila snacket lite mer här inne också.

Du försöker vända på saken.
Det är ju inte för att MB är trevlig som misstankarna har vänts mot honom. Det är för att han var VBs tränare och för att hans fru har skrivit hemska kommentarer om VB.
Sedan har vissa försökt ta MB i försvar genom att säga att han är jättetrevlig men detta bevisar ingenting. Fortfarande kvarstår att förklara varför hans fru skrev dessa fruktansvärda kommentarer.
Kan du komma med en bra förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in