2013-05-12, 13:32
Medlem
Nu när landsfiskalen har sagt att man slutar leta och man har visat vilka områden man har sökt i så är det ju möjligt för en gärningsman att flytta kroppen till området. Då lär den ju aldrig hittas.
Citera
2013-05-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Nu har jag varit in till stan och uppdaterat mig. Missing People samlades på andra sidan älven längst ner till vänster på kartan vid fästet till den bro som skymtas vid 10:an.

F.ö lär man väl nu omnämnas som misstänkt på Missing Peoples forum. En man med spelat ointresse trampar förbi på lånad damcykel i riktning mot ingenstans.

Med största säkerhet!

Men bra att du uppdaterar oss, fortsätt cykla omkring!

EDIT: Är det någon som uppdaterat polisen om dessa kommentarer på MPS?
Citera
2013-05-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tror MP och polisen letar i helt fel område, finns det en GM så fattar han förmodligen hur det går till när man lokaliserar en försvunnen persons telefon. Ser att tränaren bl.a. gillar Lakaträsk en håla norr om Boden. Om man gömmer en kropp gör man det sannolikt inte i närheten av där man vet att hennes telefon sist var påslagen.
Han gillar ju även P*ntus place (o)
Citera
2013-05-12, 13:35
Medlem
Buddisch13s avatar
Tycker med det e konstigt att flera vänner till karate paret som också verkar träna karate inte varit aktiva på nätet efter att nyheten VBs försvinnande 8 maj e senaste aktivitet & knappt nån av dom har delat MP efterlysning.
Citera
2013-05-12, 13:37
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedFred
Med största säkerhet!

Men bra att du uppdaterar oss, fortsätt cykla omkring!

EDIT: Är det någon som uppdaterat polisen om dessa kommentarer på MPS?

Kan man hoppas men när man läser där så är det inte många kommentarer som e "nya" det e mmans idag som sticker ut annars e det bara gamla inlägg, Eller ser jag helt galet?
Citera
2013-05-12, 13:37
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag antar att det inte är sannolikt att en älg har stångat och sparkat iväg henne, med tanke på att det inte är brunsttid?

/En storstadsbo

Är det inte brunsttid? Hästarna är iallafall brunstiga just nu (eller var iallafall för någon vecka sedan) men jag vet inte hur det är med älgarna
Citera
2013-05-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Är PJ rullstolsbunden?

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/trender/det-finns-en-kampsport-for-varje-funktionshinder_376196.svd
Han är knappast aktuell i fallet.
Den "konstiga relationen" som några upplever är nog bara för att det handlar om en tränare-elevrelation.
Citera
2013-05-12, 13:38
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Karatetränaren har knullat med VB

Berätta mer, skulle dom varit ett par eller? Vad mer skriver mamman?
Senast redigerad av inter-preter 2013-05-12 kl. 13:41.
Citera
2013-05-12, 13:41
Medlem
vem är denne Mi*ke Mo**isson som skriver på MPS och svarar mamman, och kommer med fb teorier i den tråden?
Citera
2013-05-12, 13:41
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Berätta mer, skulle dom vatit ett par eller?

Han berättade att han hade talat med VB's mamma på Facebook, därav inlägget.
Citera
2013-05-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Kan man hoppas men när man läser där så är det inte många kommentarer som e "nya" det e mmans idag som sticker ut annars e det bara gamla inlägg, Eller ser jag helt galet?

Sant, men vet inte hur pass aktiva Polisen är på facebook. Kanske dom inte uppmärksammat det.
Tycker dom är ovanligt fåordiga gällande försvinnandet, är så mycket som inte stämmer.
Mest intressant är nog hennes anmälningar, dom lär ju inte handla om cykelstölder iaf?
Citera
2013-05-12, 13:43
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Han gillar ju även P*ntus place (o)

Såg också det nu.
Då kan vi konstatera detta:
M*cke B*rg och P*ntus J*hansson kände varandra, så pass väl att de brukade umgås (eftersom MB har "gillat" PJs "place").
Både MB och PJ hade någon relation med VB.
PJ därför att de kommenterade varandras saker och "gillade" det, dock slutade det av okänd anledning.
MB därför att hans fru är svartsjuk på VB och för att han har smsat med henne innan (om det nu inte är PJ som smsade henne).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in