Citat:
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Du, fboba40, får jag ställa dig en fråga? Varför blir det så i så många trådar?
Tror du att dessa ämnen återkommer så ofta för att det finns ett kokande missnöje hos så många här? Stämmer det att frågan inte tillåts debatteras öppet, att ingen ansvarig vill svara när man ställer obekväma frågor, att så många politiker lägger locket på?
Eller är det för att "värva" nytillkomna?
Vad är din bild?
Intressant fråga.
Det stämmer nog att det inte finns så många öppna forum där invandrarkritiska, rasister, nationalister, ultrakonservativa och ytterhöger kan diskutera fritt. Många av dessa samlas därför här. Och har man en ideologi tenderar man att se allt i ljuset av denna.
Då börjar lätt många diskussioner kretsa kring sådana frågor, speciellt om man vistas här primärt för att diskutera sånt.
Publiken är ju förhållandevis stor på FB, och har man en agenda man vill framföra så är det bra läge. Säkert finns det väl en "värvningsaspekt", det gäller väl många ideologier att man gärna övertygar andra också.
Att det finns ett kokande missnöje här råder väl ingen tvekan om.

Men jag skulle varken våga uppskatta kvantitet eller kvalitet på det. Jag menar, det är ju inte liksom en mätning av "folkets puls".
Går man in på drogtrådarna kan man likaväl anse att det finns ett kokande uppdämt behov av att öppet diskutera knarkande i alla dess former. Men vilka slutsatser kan man egentligen dra av detta kring vilka som egentligen skriver där, hur hårt de drogar eller i vilken mån svenska folket egentligen har en önskan om att bli stoners och junkies?