2013-02-26, 20:12
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Att Newsmill förr eller senare skulle kosta på sig att ta in en artikel som din var rätt givet på förhand. Åtminstone framstår det så i efterhand. Det ligger rätt nära till hands för den utomstående dissidenten att betrakta din text som journalistens försiktiga internkritik mot PK-tyranniet, och som sådan måste den förr eller senare beredas plats. Konventionella media kan inte avfärda (läs förtiga) denna i det oändliga.
Ja, jag håller helt med dig här. Det finns inbyggda säkerhetssystem för att släppa ut lite ånga då och då. På så vis verkar även denna artikel emot Flashback sett i ett större perspektiv.

Om man betraktar denna tråd på lite avstånd så är det ju faktiskt rätt märkligt att en mångkulturalistisk kvinna med vänsterförflutet och konstaterade kopplingar till judaism blir så omhuldad som här har skett. Det visar hur törstig jorden är.

Flashback är för svenska samhället så som Kuba var för USA på 60- och 70-talet (och även fortsättningsvis); En nagel i ögat, en fettfläck på finbyxorna.
Senast redigerad av wilmington 2013-02-26 kl. 20:15.
Citera
2013-02-26, 20:20
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Någon som vågar sätta emot en dyngfylla på krogen att Åsa Linderborg lusläser i den här tråden? Så här lät det ju inte riktigt förra veckan.

Det tillsammans med den totala dikeskörningen med "näthatare" som framkom i alternativ media kanske fick till en ändring på tonläget också när jag tänker efter lite...

Åsa menar nu alltså att hatet inte ska bli olagligt och samtidigt undrar hon varför anmälningar om "näthat" ligger på hög hos polisen?

Citera
2013-02-26, 20:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Den pågående debatten på GP belyser frågeställningarna i Filippas artikel på ett bra sätt, tycker jag, inte minst vad gäller synen på medborgarna. Måste säga att jag tycker att Åsa Linderborg som person framstår som sympatisk. Hos henne finns det faktiskt inget folkförakt, sedan kan man tycka vad man vill om hennes politiska åsikter. Hos FP-politikern Johan Pehrson och journalisten Mattias Hagberg däremot, hu ...

Min bedömning är att hon är förpubetal. Jag såg kroppshållningar som inte verkade vara vuxna, där hon visade en form av förakt redan mot de andra som talade.
Citera
2013-02-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Min bedömning är att hon är förpubetal. Jag såg kroppshållningar som inte verkade vara vuxna, där hon visade en form av förakt redan mot de andra som talade.
Menar du när hon blev arg på Johan Pehrson när han raljerade om korkade näthatare/flashbackare som sitter och super i en husvagn?

Edit: Känns litet overkligt att jag sitter och försvarar Linderborg här.
Citera
2013-02-26, 20:26
Medlem
Citat:
Någon som vågar sätta emot en dyngfylla på krogen att Åsa Linderborg lusläser i den här tråden? Så här lät det ju inte riktigt förra veckan.

Det tillsammans med den totala dikeskörningen med "näthatare" som framkom i alternativ media kanske fick till en ändring på tonläget också när jag tänker efter lite...

Det är flera utav oss som gör skillnad på att hata (otrevlig attityd, heta känslor, fult språk etc) och att hota (vilja skada någon, utpressning, mordhot etc) och att det är hot som är olagligt. Inget nytt egentligen, men om hon nu läst det någonstans så är det bra att hon tar det till sig.
Citera
2013-02-26, 20:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Åsa menar nu alltså att hatet inte ska bli olagligt och samtidigt undrar hon varför anmälningar om "näthat" ligger på hög hos polisen?

Haha. Det missade jag. Såg mest att hon den här veckan tycker det är skillnad på hot och hat. Din vinkel missade jag. My bad. Det kan ju vara en freudian slip av GP's PK-indoktrinerade skjutjärnsjournalist som återger det också.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-02-26 kl. 20:35.
Citera
2013-02-26, 20:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Menar du när hon blev arg på Johan Pehrson när han raljerade om korkade näthatare/flashbackare som sitter och super i en husvagn?

Jag såg inte det, utan började titta senare. Det enda jag såg var att hon visade 1000-årsblick när andra talade. Det var avståndstagande.

Du behöver inte tycka samma sak.
Citera
2013-02-26, 20:39
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Du, fboba40, får jag ställa dig en fråga? Varför blir det så i så många trådar?

Tror du att dessa ämnen återkommer så ofta för att det finns ett kokande missnöje hos så många här? Stämmer det att frågan inte tillåts debatteras öppet, att ingen ansvarig vill svara när man ställer obekväma frågor, att så många politiker lägger locket på?

Eller är det för att "värva" nytillkomna?

Vad är din bild?

Intressant fråga.
Det stämmer nog att det inte finns så många öppna forum där invandrarkritiska, rasister, nationalister, ultrakonservativa och ytterhöger kan diskutera fritt. Många av dessa samlas därför här. Och har man en ideologi tenderar man att se allt i ljuset av denna.
Då börjar lätt många diskussioner kretsa kring sådana frågor, speciellt om man vistas här primärt för att diskutera sånt.
Publiken är ju förhållandevis stor på FB, och har man en agenda man vill framföra så är det bra läge. Säkert finns det väl en "värvningsaspekt", det gäller väl många ideologier att man gärna övertygar andra också.

Att det finns ett kokande missnöje här råder väl ingen tvekan om. Men jag skulle varken våga uppskatta kvantitet eller kvalitet på det. Jag menar, det är ju inte liksom en mätning av "folkets puls".
Går man in på drogtrådarna kan man likaväl anse att det finns ett kokande uppdämt behov av att öppet diskutera knarkande i alla dess former. Men vilka slutsatser kan man egentligen dra av detta kring vilka som egentligen skriver där, hur hårt de drogar eller i vilken mån svenska folket egentligen har en önskan om att bli stoners och junkies?
Citera
2013-02-26, 20:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Intressant fråga.
Det stämmer nog att det inte finns så många öppna forum där invandrarkritiska, rasister, nationalister, ultrakonservativa och ytterhöger kan diskutera fritt. Många av dessa samlas därför här. Och har man en ideologi tenderar man att se allt i ljuset av denna.
Då börjar lätt många diskussioner kretsa kring sådana frågor, speciellt om man vistas här primärt för att diskutera sånt.
Publiken är ju förhållandevis stor på FB, och har man en agenda man vill framföra så är det bra läge. Säkert finns det väl en "värvningsaspekt", det gäller väl många ideologier att man gärna övertygar andra också.

Att det finns ett kokande missnöje här råder väl ingen tvekan om. Men jag skulle varken våga uppskatta kvantitet eller kvalitet på det. Jag menar, det är ju inte liksom en mätning av "folkets puls".
Går man in på drogtrådarna kan man likaväl anse att det finns ett kokande uppdämt behov av att öppet diskutera knarkande i alla dess former. Men vilka slutsatser kan man egentligen dra av detta kring vilka som egentligen skriver där, hur hårt de drogar eller i vilken mån svenska folket egentligen har en önskan om att bli stoners och junkies?

Vilken jävla usel banal skitanalys. Är det här det bästa ni i vuvuzelevänstern kan analysera opinion så måste du ta av dig PK-skygglapparna och skaffa dig ett par cojones. Prova igen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-02-26 kl. 20:51.
Citera
2013-02-26, 20:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Klart att de alla gör - hur ska en människa annars kunna vackla, och hur ska en annan annars kunna analysera hatsajter?

Orsaken till att man håller fast vid det man lärt är för att plånboken dikterar, eller för att man lärt sig något som spenabarn.
Citera
2013-02-26, 20:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

I det sällskapet var hon faktiskt den lilla behållningen. Vilket skämt att anordna en debatt där alla var så ense att de bara kunde instämma med varandra. Min spelare angav att det var 36 tittare som följde debatten på nätet. Kan det stämma?
Citera
2013-02-26, 20:56
Medlem
FilippaMannerheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Intressant fråga.

Många tack för ditt svar, fboba40! Men vad händer när alla dessa invandrarkritiska, rasister, nationalister, ultrakonservativa och ytterhöger möts i sin lilla nätbubbla och hjälps åt att fila fram och utveckla allt smartare argument för sin sak då?

Hur får våra politiker och journalister samma "duvning"? Enligt egen erfarenhet är ju ingen av dem särskilt måna att ge svar. Det ekar ofta tomt från redaktionshåll när man läser i kommentarsfältet till en artikel som märkligt nog avslutats med orden: "Vad tycker du som läsare i frågan?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in