2013-02-20, 20:27
Citat:
Medveten om att andra lagar/regler gäller här. Frågan var ju mer menat hurvida inläggen i denna tråd även bryter mot svensk lag eller inte... (Vad jag kan se: inte.) Sajter får absolut göra precis vad de vill med kommenteringen, men jag tycker det blir märkligt när man skriver artiklar med starka åsikter om något... Debattartiklar, men utan någon debatt. Det leder heller inte till något positivt, även om de får göra vad de vill. Så nej, jag gillar inte läget att fler och fler extrema sajter (åt olika håll) har dykt upp mycket tack vare denna inställning, där man (olika håll) endast accepterar lika åsikter... De åsikter som "inte passar", men ej bryter mot lagar, tas bort. Detta sker både på vissa höger och vänstersajter. Nästan övertygad om att det är en konsekvens av dagens debattklimat och det leder också till fler vinklade och extrema sanningar (åt olika håll). Jag gillar inte det läget alls, även om det är fullt lagligt.
Ursprungligen postat av MeanME
Dessa servrar ligger i USA har jag för mig och omfattas inte av svensk tryckfrihetslagstiftning.
Det kom ju lite nya lagar som gjorde att mediavärlden var tvungen att införa förhandsmoderering, efter det startade ju denna karusell. För min del anser jag helt och fullt att det är upp till varje tidning webplats att avgöra vad som skall publiceras. Gilla läget eller starta något själv mao.
Det kom ju lite nya lagar som gjorde att mediavärlden var tvungen att införa förhandsmoderering, efter det startade ju denna karusell. För min del anser jag helt och fullt att det är upp till varje tidning webplats att avgöra vad som skall publiceras. Gilla läget eller starta något själv mao.
Vilken resurs man skulle kunna få genom alla sina aktiva läsare med olika erfarenheter, åsikter och tankar! Ger mig katten på att man skulle få in heta tips och nya vinklar varje dag dessutom.