2013-02-26, 20:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
I det sällskapet var hon faktiskt den lilla behållningen. Vilket skämt att anordna en debatt där alla var så ense att de bara kunde instämma med varandra. Min spelare angav att det var 36 tittare som följde debatten på nätet. Kan det stämma?

Äkta PK-tollerans således. Jag kollade själv bara på referatet där på sidan, men 36 tittare på websändningen, det verkar ju skitlågt verkligen. Det är så många som läser det som skrivs här. I minuten
Citera
2013-02-26, 20:59
Medlem
FilippaMannerheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nu kör GP debatten igång. Journalisten som Filippa kritiserade är med.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.132857...-fran-debatten

Flashback upptog stora delar av diskussionen. Frågan är varför inte en representant från forumet fanns med? Samtalet var onekligen intressant men jag får alltid starka "föräldramötesvibbar" när experter talar klokt om personer som inte är närvarande eller representeras.

Åsa Linderborg verkar så oerhört mycket mänskligare i verkligheten än bakom sitt tangentbord. Gäller kanske de flesta av oss...?

Samtidigt vänder jag mig mot detta enorma tolkningsföreträde man tar sig. I ett klassrum förväntas läraren vara saklig och opartisk. Däremot ska alltid olika perspektiv föras in i undervisningen. (Ursäkta ännu en skoljämförelse). Så varför hylla denna massiva åsiktsjournalistik? Är den verkligen konstruktiv?

"Jag står inte ut med att du kallar dem loosers", säger Åsa Linderborg. Men "kräk" gick bra? (http://www.aftonbladet.se/kultur/article11754874.ab) Hur som helst är jag glad att det finns en spirande medvetenhet om att vi alla måste ansvara för hur vi är mot varandra i debatten.

Känns som vissa av dem faktiskt varit inne på Flashback en hel del? Synd att de bara är här för research och inte för diskussion tycker jag.
Citera
2013-02-26, 21:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Flashback upptog stora delar av diskussionen. Frågan är varför inte en representant från forumet fanns med? Samtalet var onekligen intressant men jag får alltid starka "föräldramötesvibbar" när experter talar klokt om personer som inte är närvarande eller representeras.

Åsa Linderborg verkar så oerhört mycket mänskligare i verkligheten än bakom sitt tangentbord. Gäller kanske de flesta av oss...?

Samtidigt vänder jag mig mot detta enorma tolkningsföreträde man tar sig. I ett klassrum förväntas läraren vara saklig och opartisk. Däremot ska alltid olika perspektiv föras in i undervisningen. (Ursäkta ännu en skoljämförelse). Så varför hylla denna massiva åsiktsjournalistik? Är den verkligen konstruktiv?

"Jag står inte ut med att du kallar dem loosers", säger Åsa Linderborg. Men "kräk" gick bra? (http://www.aftonbladet.se/kultur/article11754874.ab) Hur som helst är jag glad att det finns en spirande medvetenhet om att vi alla måste ansvara för hur vi är mot varandra i debatten.

Känns som vissa av dem faktiskt varit inne på Flashback en hel del? Synd att de bara är här för research och inte för diskussion tycker jag.

Problemet är att de inte har något att säga i en fri debatt. De kan därför bara förlora. Antingen lyckas de övertyga alla, eller så måste de ändra på sig. Åsa Linderborg har därför - på ett ytligt plan - inget att tjäna på att vara officiell här. Lägg märke till att hon gick med i ett vänsterparti som mycket ung, och att hon även skrev en avhandling om politiska frågor. Vi kan alla dra våra slutsatser av det.

Lägg märke till han som sade att han vacklade - han var alltså egentligen inte alls säker på att han tyckte rätt, och att man kan gissa att plånboken var en starkt bidragande orsak till hans val.
Citera
2013-02-26, 21:15
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Ja, jag håller helt med dig här. Det finns inbyggda säkerhetssystem för att släppa ut lite ånga då och då. På så vis verkar även denna artikel emot Flashback sett i ett större perspektiv.

Om man betraktar denna tråd på lite avstånd så är det ju faktiskt rätt märkligt att en mångkulturalistisk kvinna med vänsterförflutet och konstaterade kopplingar till judaism blir så omhuldad som här har skett. Det visar hur törstig jorden är.

Flashback är för svenska samhället så som Kuba var för USA på 60- och 70-talet (och även fortsättningsvis); En nagel i ögat, en fettfläck på finbyxorna.
Dels som säkerhetsventil, men också som slags alibi, alltså ett förljuget sätt att visa att man inte själv är en del av det repressiva etablissemanget utan låter alla komma till tals, i sedvanlig vederbörlig liberaldemokratisk ordning.

Vad resulterade då artikeln i? Till synes intet, absolut nada, bortsett från här i pissrännan då, förstås. Men också denna tråd är ju primärt hennes skapelse, även om vi är flera som deltar i dess utveckling. I den övriga "offentligheten" passerade texten emellertid fullständigt spårlöst förbi, föga oväntat.
Senast redigerad av Condottieri 2013-02-26 kl. 21:17.
Citera
2013-02-26, 21:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Flashback upptog stora delar av diskussionen. Frågan är varför inte en representant från forumet fanns med?

För att klargöra det här en gång för alla. Flashback tar inte politisk ställning - och ingen enskild medlem kan ju därför föra forumets talan. Här i retorikdojon Flashback slåss alla individuellt. Åsiktsdiversitet och hela den där grejen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-02-26 kl. 21:23.
Citera
2013-02-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
För att klargöra det här en gång för alla. Flashback tar inte politisk ställning - och ingen enskild medlem kan ju därför föra forumets talan. Här i retorikdojon Flashback slåss alla för sig själv. Åsiktsdiversitet och hela den där grejen.

Politisk ställning behöver väl ingen ta. Jag talar om någon som kan sitta i panel med de övriga som representant och aktiv medlem i forumet. Wikipedia har representanter, även om det är en hel värld som skriver på uppslagsverket.
Citera
2013-02-26, 21:27
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Vilken jävla usel banal skitanalys. Är det här det bästa ni i vuvuzelevänstern kan analysera opinion så måste du ta av dig PK-skygglapparna och skaffa dig ett par cojones. Prova igen.

Är det där verkligen det enda motresonemang du lyckas prestera? Kom igen nu, var lite kreativ!
Citera
2013-02-26, 21:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Politisk ställning behöver väl ingen ta. Jag talar om någon som kan sitta i panel med de övriga som representant och aktiv medlem i forumet. Wikipedia har representanter, även om det är en hel värld som skriver på uppslagsverket.

Ett uttalande i en paneldebatt blir ett politiskt ställningstagande. Ska vi skicka vänsterkommunisten, eller nazisten, eller rasbiolgirasisten eller vem ska vi skicka? Som en hemläxa till imorgon, fråga här vad forumets skribenter tycker om svenska Wikipedia?
Citera
2013-02-26, 21:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Är det där verkligen det enda motresonemang du lyckas prestera? Kom igen nu, var lite kreativ!

Du först. Jag vill ge dig ett nytt försök innan jag bemöter dina tokerier. Eller är du nöjd med analysen i ditt första inlägg så kan jag bemöta den. Men du kanske inte vill lämna helt walk-over tänkte jag?
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-02-26 kl. 21:34.
Citera
2013-02-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ett uttalande i en paneldebatt blir ett politiskt ställningstagande. Ska vi skicka vänsterkommunisten, eller nazisten, eller rasbiolgirasisten eller vem ska vi skicka? Som en hemläxa till imorgon, fråga här vad forumets skribenter tycker om svenska Wikipedia?

Förslagsvis en moderator! För sådana kan ni tydligen ha!
Citera
2013-02-26, 21:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Dom skickar vi bara till prisutdelningar. Inte till paneldebatter

För att återknyta lite till Topic - jag frågade ett par sidor tillbaka, hur du upplever skillnaden på debatten här och debatten på GP. Du gav en bra sammanfattning av GP-debatten med tolkningsföreträden och "föräldrarmöte". Vad tycker du om den här tråden i jämförelse då - och skillnader och likheter på debatten?
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-02-26 kl. 21:39.
Citera
2013-02-26, 21:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Hela urvalsprocessen är fel och diskussionsformen är också fel. Nuvarande utveckling handlar om förändringar som vi inte har sett på ett lokalplan på kanske över 3000 år. Man kan inte prata om sådant på ett effektivt sätt i en chat eller en paneldebatt.

Frågorna är för komplicerade för att passa till det formatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in