Citat:
Okay, jag kan skriva lite. Brukar också gå in här titt som tätt och har läst en hel del rysligt men nu var det ett tag sedan. Känner också att det jag har att komma med inte skulle göra sig så bra i berättarform men jag postar några.
1.
Jag stod i mitt badrum och tvättade ansiktet över handfatet. Min pojkvän, som var rätt kort och brunhårig, var ute i sovrummet. Jag står med ryggen mot dörren som är öppen ungefär 2 dm. Plötsligt känner jag hur någon står bakom mig i dörröppningen och antar ju så klart att det här min pojkvän, så jag tittar upp i spegeln för att se hans reflektion. Istället ser jag en, vad jag tror är, en blond mycket längre man som ler glatt åt mig. Jag blir livrädd, skriker till och slår händerna för ansiktet. Min pojkvän undrar vad som står till där han sitter i sovrummet. Jag vänder mig om och ser så klart inget i öppningen och rusar ut till min dåvarande, sätter mig på sängkanten och börjar gråta. Jag berättade att jag såg någon i spegeln. Han börjar skratta åt mig och jag inser hur dumt det låter.
Kan inte veta säkert om de jag såg bara var hjärnspöken eller på riktigt. Det var en klar bild men ändå inte. Svårt att förklara. Jag kände inte direkt att han var hotfull. Snarare vänlig. Det var bara att jag blev så sjukt chockad/rädd att jag helt enkelt började gråta av det. Detta var över 10 år sedan och kommer ihåg det som om de vore igår.