2017-08-19, 17:33
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-eyed-moon
Berätta mer, gott folk! Tittar in här sent varje kväll för att skrämma upp mig själv innan jag somnar, så det resulterar i goa, härliga mardrömmar. Seså, tell us now! 😱😎

Okay, jag kan skriva lite. Brukar också gå in här titt som tätt och har läst en hel del rysligt men nu var det ett tag sedan. Känner också att det jag har att komma med inte skulle göra sig så bra i berättarform men jag postar några.

1.
Jag stod i mitt badrum och tvättade ansiktet över handfatet. Min pojkvän, som var rätt kort och brunhårig, var ute i sovrummet. Jag står med ryggen mot dörren som är öppen ungefär 2 dm. Plötsligt känner jag hur någon står bakom mig i dörröppningen och antar ju så klart att det här min pojkvän, så jag tittar upp i spegeln för att se hans reflektion. Istället ser jag en, vad jag tror är, en blond mycket längre man som ler glatt åt mig. Jag blir livrädd, skriker till och slår händerna för ansiktet. Min pojkvän undrar vad som står till där han sitter i sovrummet. Jag vänder mig om och ser så klart inget i öppningen och rusar ut till min dåvarande, sätter mig på sängkanten och börjar gråta. Jag berättade att jag såg någon i spegeln. Han börjar skratta åt mig och jag inser hur dumt det låter.

Kan inte veta säkert om de jag såg bara var hjärnspöken eller på riktigt. Det var en klar bild men ändå inte. Svårt att förklara. Jag kände inte direkt att han var hotfull. Snarare vänlig. Det var bara att jag blev så sjukt chockad/rädd att jag helt enkelt började gråta av det. Detta var över 10 år sedan och kommer ihåg det som om de vore igår.
Citera
2017-08-19, 18:03
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Berätta mer, gott folk! Tittar in här sent varje kväll för att skrämma upp mig själv innan jag somnar, så det resulterar i goa, härliga mardrömmar. Seså, tell us now! 😱😎

2.
För lite över ett år sedan gick min farmor bort, då 94 år. Hon hade varit dement i ca 10 år. En månad innan hon gick bort var vi, jag och min faster, och hälsade på henne på hemmet. Jag satt mitt emot henne vid fikabordet där vi hade trevligt och sjöng. Musik var en av de få saker hon fortfarande mindes. Helt plötsligt stannar hon till och tittar allvarligt över min axel. Sedan säger hon, på engelska (trots att hon är helsvensk), "My Father!". Sedan fortsätter hon att jollra, le och sjunga.

Plötsligt stannar hon upp igen, med allvarligt ansikte, och tittar över min axel. Sedan pekar hon med sin gamla hand på något bakom mig och säger "My father! My father is there!" sedan börjar hon räkna och pekar i takt med med att hon säger "One, two, three, four, five!", ungefär som att det står fem personer bakom mig och hon pekar på dem allihop.

Eftersom det var helt tomt bakom mig fick jag en varm kår som gick genom hela kroppen och min faster sa att jag blossade upp och blev knallröd över ansikte och hals. Även det tyckte jag var väldigt obehagligt även om situationen i sig inte alls var hotfull. Det hör ju till historien att hon faktiskt varit dement under en lång tid så vem vet vad som försiggår i hennes huvud. Jag vet bara att jag reagerade väldigt starkt på det ...

Eller så pekade hon på sin pappa, sin mamma, sina två systrar och min farfar som alla dött innan henne.
Citera
2017-08-19, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Två gånger har det hänt mig paranormala saker, vad jag kan minnas. Båda gånger var min farfar med.

Första gången var vi hemma hos honom. Klockan var mycket och gungstolen gungade av sig självt, rejäla gungningar dessutom. Detta var han van vid. Helt plötsligt sa han "Nu får det vara tyst!". Gungstolen stannade tvärt, och rörde sig inte alls längre. Jag blev paff.

Den andra gången var vi i farfars systers hus, som precis hade gått bort. Helt plötsligt säger farfar "Jag kan känna att hon är här. Gör ett tecken!". Tavlan på väggen börjar röra på sig.

Nu har du allt sett på för många asiatiska skräckfilmer.
Citera
2017-08-19, 18:38
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:

3.
Pappa bor i ett gammalt underligt hus (så klart). Vill tillägga att jag är uppväxt i en över hundra år gammal viktoriansk villa utan att jag var med om något kusligt alls. Pappa har dock flyttat till ett annat hus och det är flera personer som berättat om smått udda saker. Jag ogillar verkligen att vara där och det är det många som gör, utom pappa som bryr sig föga.

Något av det första som pappa var med om hände när han mitt i natten skulle gå på toa. Toan var belägen i anslutning till en ytterhall där han hade två stolar som man passerar. Stolarna står uppställda längs med väggen. När han kom ut från toaletten höll han på att snubbla på något i mörkret. En av stolarna stod utskjuten mitt på mattan, mitt i hallen. Han förstod ingenting. Han kunde inte minnas att han någonsin flyttat ut den och den kan inte ha stått så innan han gick till toaletten för då hade han inte direkt kunnat ta sig till toaletten smidigt utan att behöva flytta på den. Hur detta gick till är idag ännu oklart.

Min bror var på besök med en kompis och de skulle sova i gästrummet. De var vakna sent och kollade på film, så alla hade gått och lagt sig. Alla sovrum är på nedervåningen. Plötsligt tycker kompisen att han hör fotsteg på övervåningen och de pausar filmen. Det är tyst ett litet tag sen hör de fotsteg igen och att någon sätter sig i en fåtölj/stol. Precis ovanför dem har pappa sitt bibliotek med två fåtöljer vilket fick dem att tro att någon var där uppe och gick omkring. Min bror tog det piano men hans kompis blev riktigt rädd och sa att han ALDRIG mer skulle sova över där, vilket han inte gjort heller. De vågade inte heller kolla om någon var där uppe men antog att det var pappa eller någon annan. Morgonen där på fick de dock bekräftat att det inte var pappa ...

Jag satt på bottenvåningen och lekte med kattungarna de precis fått medan resten av familjen sitter ute i trädgården och fikar. Jag hör att någon går i köket på övervåningen så jag slutar leka med kattungarna och går upp för att vara lite social. Väl uppe möts jag av ett helt tomt kök. Jag går runt hela övervåningen men var jag än går är det tomt, tomt, tomt. Konstigt tänker jag och gissar att personen bara gått ut igen, även om jag borde märkte de då jag satt nära ytterdörren. När jag kommit ut till familjen frågar jag förundrat om någon var i köket nyss. Ingen hade varit inne.
Citera
2017-08-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
3.
Pappa bor i ett gammalt underligt hus (så klart). Vill tillägga att jag är uppväxt i en över hundra år gammal viktoriansk villa utan att jag var med om något kusligt alls. Pappa har dock flyttat till ett annat hus och det är flera personer som berättat om smått udda saker. Jag ogillar verkligen att vara där och det är det många som gör, utom pappa som bryr sig föga.

Något av det första som pappa var med om hände när han mitt i natten skulle gå på toa. Toan var belägen i anslutning till en ytterhall där han hade två stolar som man passerar. Stolarna står uppställda längs med väggen. När han kom ut från toaletten höll han på att snubbla på något i mörkret. En av stolarna stod utskjuten mitt på mattan, mitt i hallen. Han förstod ingenting. Han kunde inte minnas att han någonsin flyttat ut den och den kan inte ha stått så innan han gick till toaletten för då hade han inte direkt kunnat ta sig till toaletten smidigt utan att behöva flytta på den. Hur detta gick till är idag ännu oklart.

Min bror var på besök med en kompis och de skulle sova i gästrummet. De var vakna sent och kollade på film, så alla hade gått och lagt sig. Alla sovrum är på nedervåningen. Plötsligt tycker kompisen att han hör fotsteg på övervåningen och de pausar filmen. Det är tyst ett litet tag sen hör de fotsteg igen och att någon sätter sig i en fåtölj/stol. Precis ovanför dem har pappa sitt bibliotek med två fåtöljer vilket fick dem att tro att någon var där uppe och gick omkring. Min bror tog det piano men hans kompis blev riktigt rädd och sa att han ALDRIG mer skulle sova över där, vilket han inte gjort heller. De vågade inte heller kolla om någon var där uppe men antog att det var pappa eller någon annan. Morgonen där på fick de dock bekräftat att det inte var pappa ...

Jag satt på bottenvåningen och lekte med kattungarna de precis fått medan resten av familjen sitter ute i trädgården och fikar. Jag hör att någon går i köket på övervåningen så jag slutar leka med kattungarna och går upp för att vara lite social. Väl uppe möts jag av ett helt tomt kök. Jag går runt hela övervåningen men var jag än går är det tomt, tomt, tomt. Konstigt tänker jag och gissar att personen bara gått ut igen, även om jag borde märkte de då jag satt nära ytterdörren. När jag kommit ut till familjen frågar jag förundrat om någon var i köket nyss. Ingen hade varit inne.

Du hade ju hur mycket bra som helst! Superspännande att läsa på nattkvisten! (Alla tre inlägg) 😱 kan vara lite läskigt med senila personer ibland. Sommarjobbade på äldreboende i tonåren. Kom in till väldigt snurrig gammal gullig tant på morgonen och hon yrade om en flicka i rummet? Kan ha varit klardröm eller förvirrat, åldrande sinne. Eller....
Citera
2017-08-22, 21:10
Avstängd
Onan-erarens avatar
Jag vet inte om detta är något paranormalt, kanske finns en logisk förklaring. Jag bor i en helt nybyggd lägenhet, lite dyr kanske men.

Här om natten drömde jag att jag låg å sov å så kommer han som bodde där innan mig in i min lägenhet då jag sover å häller kaffe på golvet, drömmen var skitverklig det var som om jag kunde känna kaffedoften i sömnen. På morgonen var det förstås inget kaffe på golvet. Det sjuka är att INGEN har bott här innan mig, huset är nybyggt å jag är FÖRSTA hyresgästen. Märkligt var det å lite kusligt.
Citera
2017-08-28, 20:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag vet inte om detta är något paranormalt, kanske finns en logisk förklaring. Jag bor i en helt nybyggd lägenhet, lite dyr kanske men.

Här om natten drömde jag att jag låg å sov å så kommer han som bodde där innan mig in i min lägenhet då jag sover å häller kaffe på golvet, drömmen var skitverklig det var som om jag kunde känna kaffedoften i sömnen. På morgonen var det förstås inget kaffe på golvet. Det sjuka är att INGEN har bott här innan mig, huset är nybyggt å jag är FÖRSTA hyresgästen. Märkligt var det å lite kusligt.
Det kan ju ha stått ett hus där innan. Du kanske lever på exakt samma plats som denne man levde.

Själv har jag upplevt att jag kommit att tänka på helt ovidkommande saker varpå personen i mitt sällskap nämner detta. En gång när jag gick hem från skolan med en kompis så kommer jag att tänka på bilmärket SAAB. Det bara flimrar upp i skallen. Någon sekund senare säger min kompis: "SAAB". Jag frågar då vad han menar, jag låtsas som ingenting bara för att se vad han svarar. Han säger då: "Öh, jag vet inte. Kom bara att tänka på det." Jag pressar honom då lite och säger typ: "Vad fick dig att associera till det?". Han svarar dock bara att han inte vet.

Det var inte så att han brukade säga liknande saker eller att han var intresserad av bilar eller något i den stilen. Vi bara gick där och det var tyst mellan oss och jag tänker på olika saker som bara dräller omkring i huvudet; läxor, Baywatch, Hitler, Iron Maiden, den snygga tjejen i parallellklassen, något som någon sa under dagen, dinosaurier, SAAB...och en sekund senare säger han "SAAB".

Samma grej har hänt flera gånger.
Citera
2017-08-28, 21:04
Medlem
tog en bild på min lillasyster(14 år) här hemma, sparade den för att bakgrunden var helt sjuk, det såg verkligen ut som en man med ett leende där bakom som verkade sjukt mystisk och läskig, jag visade upp den för henne och vi tittade sammanlagt kanske 15 min på den. sparade den och tittade på den igen lite senare. idag när jag skulle visa upp den för en vän, finns det inte kvar, varken i kamerarullen eller papperskorgen i mobilen där bilderna som raderas hamnar. vart fan tog den vägen, för jag är 1000% säker på att jag själv inte tagit bort den och absolut ingen annan rör min mobil.
Citera
2017-08-28, 21:57
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
tog en bild på min lillasyster(14 år) här hemma, sparade den för att bakgrunden var helt sjuk, det såg verkligen ut som en man med ett leende där bakom som verkade sjukt mystisk och läskig, jag visade upp den för henne och vi tittade sammanlagt kanske 15 min på den. sparade den och tittade på den igen lite senare. idag när jag skulle visa upp den för en vän, finns det inte kvar, varken i kamerarullen eller papperskorgen i mobilen där bilderna som raderas hamnar. vart fan tog den vägen, för jag är 1000% säker på att jag själv inte tagit bort den och absolut ingen annan rör min mobil.
Ja jag har själv varit med om samma sak, tog bild på en person som stod nära ett fönster och jag såg självaste Elvis Presley i fönstret bakom. Då en vän till mig påstod att han själv sett Elvis i närheten en gång känns det som en självklarhet att Elvis hemsökte huset!

Min bild finns kvar men går tyvärr inte att ladda upp.
Citera
2017-08-29, 17:40
Medlem
Lys avatar
På senaste tiden har det hant lite saker. Huset gör ljud, det later som om dorrar oppnas och stangs och som om någon går omkring. Sen när jag skulle diska tekoppen så forsvann teskeden mitt framfor mina ogon. Fanns ingenstans. Och när haroljan var slut kopte jag en ny. När jag kommer hem star dar en full flaska harolja, och den nya star bakom, utan att jag tagit upp den ur vaskan. Det kandes ratt mystiskt.
Citera
2017-09-05, 15:20
Medlem
Vi har också mycket skumma ljud i vårt hus. Vissa är säkert helt naturliga ljud från vattenledningar och ventilationssystem som vara rätt knaggliga i gamla hus som vårt. Men ganska ofta så hör vi ljud som låter exakt som steg från vinden. Jag svär det låter som att någon går däruppe. Nu bor voi visserligen i ett hyreshsu och det är därför flera som har tillgång till vinden. Men vi bor högst upp, alltså direkt under vinden och vi har vi flera tillfällen gått upp där direkt när vi hört stegen och det har varit tom .Notera nu att det endast finns en ingång till vinden så ingen kan ha gått därifrån. Det här händer ganska ofta. Jag är övertygad om att vinden är hemsökt.
Citera
2017-09-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prof_woland
Vi har också mycket skumma ljud i vårt hus. Vissa är säkert helt naturliga ljud från vattenledningar och ventilationssystem som vara rätt knaggliga i gamla hus som vårt. Men ganska ofta så hör vi ljud som låter exakt som steg från vinden. Jag svär det låter som att någon går däruppe. Nu bor voi visserligen i ett hyreshsu och det är därför flera som har tillgång till vinden. Men vi bor högst upp, alltså direkt under vinden och vi har vi flera tillfällen gått upp där direkt när vi hört stegen och det har varit tom .Notera nu att det endast finns en ingång till vinden så ingen kan ha gått därifrån. Det här händer ganska ofta. Jag är övertygad om att vinden är hemsökt.

Uuwh, creepy-vind! Rös till nu av någon anledning. Usch, alltså! 😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in