2017-08-05, 22:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Min Morfar kom till mig i en dröm.
Jag har aldrig drömt om Morfar. Han har aldrig varit i mina drömmar tidigare och jag minns han knappt då jag var mycket ung när han dog.
Men han dök upp i drömmen och berättade att *någon* var sjuk. Mycket sjuk.
Jag trodde då det var jag som var sjuk och jag kände mig nog allt lite krasslig när jag kände efter.

Det var inte mig det handlade om. Det var inte jag som var sjuk. Det var Mamma. Hon dog 2 veckor efter den drömmen.

..
Det är inte ofta jag drömmer men när jag gör det är det lite märkliga drömmar.
Inte alltid man tolkar eller förstår rätt.
Hade jag fattat att det handlade om Mamma kanske hon hade levt idag?

Detta gnager i mig..
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-08-05 kl. 23:09.
Citera
2017-08-05, 23:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Vi pratade ibland om döden spöken och så när hon levde.
Och hon sa att hon skulle spöka om man nu kunde göra det som död.
Men hon skulle då bara spöka för dom som varit dumma.

Mammas död kom plötsligt, Hon var inte döende vad vi visste.
Vi trodde Mamma skulle bli typ 100 år men så blev det inte.

Så spökar hon då?
Ja det vill jag påstå att hon gör.
Citera
2017-08-06, 23:50
Medlem
På mitt rum har jag en klocka, den klockan har jag inte bytt batterier i på typ 3 år. Och det skumma med den klockan är att helt från ingenstans när jag är på mitt rum tillexempel spelar eller bara ska sova så börjar den att ticka, det är inte alla dagar utan bara vissa dagar och tider oftast så tickar den på nätterna alltså väldigt sent efter 21 typ. Jag har försökt leta upp en logisk förklaring men jag kan inte hitta något om att en klocka som har urladdade batterier ska börja ticka... Är det någon som har varit med om samma sak som jag?
Citera
2017-08-08, 15:42
Medlem
FatherMartins avatar
Två gånger har det hänt mig paranormala saker, vad jag kan minnas. Båda gånger var min farfar med.

Första gången var vi hemma hos honom. Klockan var mycket och gungstolen gungade av sig självt, rejäla gungningar dessutom. Detta var han van vid. Helt plötsligt sa han "Nu får det vara tyst!". Gungstolen stannade tvärt, och rörde sig inte alls längre. Jag blev paff.

Den andra gången var vi i farfars systers hus, som precis hade gått bort. Helt plötsligt säger farfar "Jag kan känna att hon är här. Gör ett tecken!". Tavlan på väggen börjar röra på sig.
Citera
2017-08-09, 21:06
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrytheshit
På mitt rum har jag en klocka, den klockan har jag inte bytt batterier i på typ 3 år. Och det skumma med den klockan är att helt från ingenstans när jag är på mitt rum tillexempel spelar eller bara ska sova så börjar den att ticka, det är inte alla dagar utan bara vissa dagar och tider oftast så tickar den på nätterna alltså väldigt sent efter 21 typ. Jag har försökt leta upp en logisk förklaring men jag kan inte hitta något om att en klocka som har urladdade batterier ska börja ticka... Är det någon som har varit med om samma sak som jag?

Vadå. Menar du att klockan normalt står still men att den visarna börjar röra sig sent på kvällen?
Citera
2017-08-11, 13:42
Medlem
ja folk ser skuggor och spöken... ja det finns.

alla vars inlägg handlat om demoner har blivit raderade av moderatorern. kasst!
Citera
2017-08-11, 14:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardry01
ja folk ser skuggor och spöken... ja det finns.
Att folk påstår att de ser "skuggor och spöken" behöver inte betyda att de finns.
Citera
2017-08-11, 15:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
det kan vara dåliga glasögon också jag kan se skuggor och rörelser men det berodde på dåliga glasögon.
Jag ifrågasätter inte den som tror. Jag ifrågasätter den som inte tror.
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att folk påstår att de ser "skuggor och spöken" behöver inte betyda att de finns.
Citera
2017-08-11, 15:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
det kan vara dåliga glasögon också jag kan se skuggor och rörelser men det berodde på dåliga glasögon.
Jag ifrågasätter inte den som tror. Jag ifrågasätter den som inte tror.
Jag ifrågasätter de som påstår saker utan belägg.
Citera
2017-08-12, 02:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Svårt det där..
Jag har inget direkt belägg för min dröm tex. Men jag vet ju själv. Visst det kan vara slumpen men är det inte lite märkligt att den enda gången jag drömmer om Morfar är 2 veckor innan Mammas död. Och han sa i drömmen någon var sjuk. Och sedan dör hon.

Svärmor tex, påstod att hennes man spökade. Han öppnade fönster, flyttade på fotografier, satte på radion och så ..
Undrar om hon hade belägg för det där?
Alltså.. jag skulle känna mig dum om jag ifrågasatte hennes berättelser. - Helt ärligt.
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag ifrågasätter de som påstår saker utan belägg.
Citera
2017-08-16, 23:00
Medlem
Berätta mer, gott folk! Tittar in här sent varje kväll för att skrämma upp mig själv innan jag somnar, så det resulterar i goa, härliga mardrömmar. Seså, tell us now! 😱😎
Citera
2017-08-18, 19:24
Medlem
mrglglglgls avatar
Kan dela med mig av något som börjat hända nyligen de senaste veckorna. Jag har en balkong intill sovrummet, med fönster och gardiner på sidorna av balkongdörren. Några gånger i veckan när jag vaknar på morgonen och ska öppna gardinerna upptäcker jag att dörrhandtaget på balkongdörren är snedvriden.

Det är ett sånt handtag man öppnar genom att dra uppåt. Det är inte lite snett så man skulle kunna kalla det för inbillning utan det har vridits 90 grader uppåt av någon form av kraft. Hade det varit något fel på dörren tycker man att det skulle vridas av sig själv varje natt (om dagarna brukar dörren vara öppen), men icke, det händer några gånger i veckan och är något helt nytt.

Idag hände något utöver det vanliga ovanliga. Min katt satt och skrek bakom gardinen och väckte mig då han ville ut. Så jag blev sur och kastade en säl mot kattskrället. Sälen (kramdjur) hamnade sedan på golvet. Jag lade mig sedan ner igen och somnade om.

Jag övervägde faktiskt böja mig ner och ta upp sälen och lägga tillbaka i sängen när jag senare vaknade och skulle öppna gardinerna. Men tänkte att jag kanske skulle ta ett foto först för att dokumentera dörrhandtaget och sälen (dokumenterat flera gånger tidigare när skumma saker hänt).

Så jag skiter i att ta upp sälen som jag ser med mina ögon ligga där. Och går och hämtar kaffe istället. När jag kommer tillbaka in i rummet med kaffet ligger sälen fint och prydligt på sängen. Den enda andra personen i huset var i köket när jag hämtade kaffe, så ingen annan kan ha tagit upp sälen och lagt den i sängen.

Det var det senaste paranormala i mitt liv iaf. Men för inte så länge sedan hände något annat som kändes märkligt. Jag hörde och såg hur badrumsdörren stängde sig själv. Jag och min fästmö (som inte var där då det hände) kom senare överens om att det måste ha varit vinden. Trots att alla andra dörrar och fönster var stängda...

Jag brukar också känna rysningar ibland och få gåshud helt spontant. Ibland får jag det av luftkonditioneringen men ibland när jag står och diskar eller nåt och AC'n är av känner jag hur håren reser sig i nacken eller att armarna ryser. Jag vänder mig om men det är ingen där. Att man får gåshud har jag fått förklarat för mig betyder att ett spöke har rört en. Eller om det var att spöket har gått förbi, kommer inte ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in