Citat:
Ursprungligen postat av
Rannsakaren
Min vän, du är en totalt obegriplig människa.
Nej, det som är obegripligt hur du tolkar text….
Jag skrev….
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det var lite slarvigt med det gröna av mig, andemeningen var att folk formar sina storys efter tidens mode, typ…
Det spelar föga roll om det är välanpassade personer som framför historier, det är ingen som helst garanti för att saker som vetenskapen aldrig sett en enda indikation på ens skulle existera, plötsligt blir mycket mer trovärdigt. I synnerhet när det som oftast finns flera mycket mer sannolika och helt naturliga förklaringar.
Och du citerar detta och svarar…
Citat:
Ursprungligen postat av
Rannsakaren
Att vetenskapen inte har sett en enda indikation på närkontakter med UFO är en osanning så grov att den för tankarna till Bagdad Bob.
Hur fick du det till att jag skulle ha påstått att vetenskapen inte sett en enda indikation på närkontakt med UFO…? Jag skrev ju inte ett ord om det du påstår….
Att UFO existerar är välkänt för vetenskapen, det kryllar av UFO-observationer. Men, det väldigt många gör (kanske även du) är att likställa UFO med nåt från rymden och nån annat högre intelligens. Det är käpprätt fel! UFO betyder endast att det vid tillfället för observationen och senare var ett objekt som man inte kunde identifiera/förklara, inget mer….
De allra flesta UFO-observationer rätt fort förklarade som nåt helt naturligt, eller som bara missförstånd, rena bluffar etc etc. Ett extremt litet fåtal står kvar som UFO, alltså att man ännu inte har kunnat bekräfta vad det var. Det betyder fortfarande inte att det därför måste vara nåt övernaturligt eller rymdfarkost från andra planeter etc, med eller utan små gubbar i valfri färg…. Det mest sannolika är fortfarande att det är en helt naturlig förklaring, även om man ännu inte kunnat få det bekräftat.
Sannolikheten att det skulle vara nån ”flygade tefat” från annan intelligens i rymden är extremt mycket mindre än andra helt naturliga förklaringar.