2016-07-20, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Tror mig upplevt flera saker.

En, två? dagar efter att min morfar gått bort ligger jag i sängen och sover. Vaknar och känner en stark och varm närvaro. Kändes som att han var där och sade adjö.

I mitt nuvarande hem har det hänt en hel del. Barnen sov väldigt oroligt, vaknade och var rädda. Var rätt små och kunde inte riktigt förklara sig men det jag kunde tolka var att dom var rädda för något. Kunde peka, sade att en stor mjukisbjörn/docka rört på sig. Blev själv skiträdd när jag försökte trösta och släta över det hela. Men man fick hålla masken och äsch det är ingen fara. Hade det bara varit att barnen blev rädda hade jag avfärdat det men det hände så mycket mer.

Jag själv kunde se skuggor i ögonvrån, ute i hallen, ute i köket osv. När jag låg för att försöka somna kunde jag höra fotsteg som gick i hallen utanför min sovrumsdörr, hörde också hur någon andades i mitt sovrum. Nej, ingen var där. Blev många nätter med lite sömn och tända lampor.

En annan sen natt, om jag hade jobbat och kommit hem eller bara var uppe pga av nattmänniska minns jag ej. Satt och pratade i telefon i vilket fall. Då börjar en leksaksbrandbil tuta i ett av barnens rum. Blev skiträdd! Vågade mig dit tillslut. Och ja, jag var själv hemma.

Har vaknat flera ggr av att det låter som att någon drar ut lådan som finns på mina nattduksbord och det skramlar. Har haft den där appen som spelar in ljud, sleepwalker nånting. Den har spelat in ljud, t ex en gång låter det som att dörren till nattduksbordet smäller igen.

Jag rökte under fläkten i köket och vet inte hur bättre förklara det än ett platsminne? När jag stod och rökte fick jag en bild i huvudet och känsla av att en äldre kvinna argsint kommer gående emot mig med höjt finger och att hon skäller på mig. Vad hon skällde om vet jag ej? Men just den scenen kändes och sågs ett flertal gånger. Exakt samma scen.

Har stora problem med elen. Lampor går sönder ovanligt ofta. Om det hänger ihop med något övernaturligt eller ej vet jag ej men tyckte det blev ett bevis. Kommer till det.

Har hört höga ljud utan förklaring, att något ramlat ned eller så. Min katt har jag sett varit rädd två gånger. En gång satt den och stirrade på köksväggen och verkade följa något med blicken och började sedan backa fort bakåt som att den var rädd för något. Det gjorde i vilket fall mig rädd! Vad är det du ser!?

I vilket fall. Utmanade en person som säger sig kunna tala med andar. Kom igen, säg nått om mig då! HA! Lite allmänt och sedan: du är inte själv hemma. Där stoppade jag personen och skrek håll käften! Jag vet, men vill inte veta. Han fick mig att tro då han tog upp det där med elen och det kan han omöjligt ha vetat om. Han skulle prata med "dessa" och jojojo.... MEN det har blivit så mycket lugnare. Skuggorna är borta, tantscenen finns inte kvar osv. Helskumt men sant. Får gärna fortsätta så.

En annan gång, en annan plats. Var upp extremt tidigt för att sedan gå och vila igen vid kl 8. Det var ytterdörren, köket och sedan rummet vi sov i. Vaknade av att någon öppnade ytterdörren, gick över köksgolvet och fram till vår dörröppning. Jag förberedde mig på att någon skulle sticka in huvudet men det var ingen där. Gick tillslut upp och kikade omkring men tomt. Det var en riktigt stark upplevelse och så levande. Detta var i ett litet hus ute på landet.

Bodde utomlands och tog kort ute på tomten sent en kväll. Fotot var fyllt av orber. Om man nu tror på sådant.

Var nyligen i en känd nedlagd byggnad mitt i natten. Skulle ta ett foto och ser en orb på skärmen precis innan jag tar fotot. Tittade självfallet snabbt omkring efter insekter men nej. Typ 2 minuter efter slocknar min mobil, blir tvärsvart. Ingen varning om lågt batteri, bara svart. Går heller inte att starta igen. Och visst, mobiler kan slockna. Men att den legat på laddning i bilen och var fullt laddad för att bara dö var helskumt. Visst kan hjärnan ställa till spratt men på ett foto (av många foton) ifrån stället tycks det ha fastnat något. Vill dit igen! =)

Detta är grejer jag minns att jag upplevt personligen. Har dock släktingar som upplevt en hel del. Kanske är vi öppna? Jag vet ej? En av mina farbröder berättade för två helger sedan om en nuligen upplevelse han varit med om i skogen. Han satt och fikade för sig själv mitt ute i skogen, han är en skogsmulle, då han hör en kvinnoröst, sedan en man och även ett barn. Som ett vanligt samtal fast han kan inte höra vad som sägs. Han tänker svampplockare men lyfter på rumpan för att kolla. Det finns ingen där. Alls. Det syns ingen, det hörs ingen. Men på platsen har det legat en större gård och han fick en känsla av platsminne. Han har berättat många spännande saker.

Intressant. Kul att du delade med dig
Citera
2016-07-20, 17:58
Medlem
Jag är inte vidskeplig, men vissa personers bristande begrepp om verkligheten och bristande IQ är ju så skrämmande att det måste vara både övernaturligt och paranormalt.
Citera
2016-07-20, 18:07
Medlem
BewilderedHulders avatar
Paranormalt eller inte men har haft flera väl underliga händelser med fotografier.
Citera
2016-07-27, 18:41
Medlem
Min farfar dog av en hjärtattack den 23/12 för ungefär 10 år sedan. Han spenderade all sin vakna tid i garaget. Ett tag efter hans bortgång när min farmor skulle städa undan och sälja alla hans saker från garaget hittade hon någonting väldigt konstigt. En klocka som hade slutat gå och stannat på tiden "23:12". (Samma tid som det datum min farfar gick bort). Det var en gammal klocka som mycket väl har kunnat vara trasig i flera år.

Det läskiga är om klockan stannade innan hans bortgång som en "hint" eller liknande. Kanske fler personer fått en liknande hint innan de gick bort? Mycket obehagligt att tänka på. Min farmor sålde nästan allt i garaget utom den klockan, den står fortfarande på samma ställe och visar fortfarande samma tid.
Citera
2016-07-29, 12:09
Medlem
magica69s avatar
Mina upplevelser
* Jag har hört en manlig röst ropa mitt namn högt, jag bor mitt på landet ingen granne
* Jag har blivit slagen i huvudet med bestämt handslag
* Jag har flertal ggr sagt att det kommer komma ngt idag, och det har varit allt från dödsfall till andra saker som är av allvarlig karaktär
* När en nära vän till mig dog, drömde jag på natten att hen ringde till mig men jag kunde inte ta upp telefonen och jag hör hens röst - svara det här är sista gången. Dagen efter fick jag veta att hen dött den natten
* Ofta får jag in andras känslor, det kan vara allt från sorg, ilska till en övermäktig kärlek jag kan få det precis när som, i kön på ICA, när jag är ute och äter och även när jag sitter hemma själv. Då handlar det mer om att jag tror att det är mina nära och kära som jag saknar som är här.
* Det försvinner saker hemma ideligen som sedan dyker upp, och jag tror jag vet vem det är som flyttar på dem
* Huset jag bor i är från 1700 talet säger mkt . Då när det var nybyggt var det ett bageri, det doftar än idag ibland nybakat bröd här hemma.
* Känner mig ofta iakttagen
* Efter att ha lurat med min respektive på seans fick hen på hälsning i form av fysisk beröring
* Känner av energier då min hud kan få gåshud när ngt är nära min, ibland höger sida som är den maskulina sidan ibland vänster som är den feminina'
* Har fått höra att jag är medial och vidöppen, så det är ganska jobbigt då jag tar in enormt mkt från andra människor, har inte lärt mig stänga ner
* Sett skuggfigurer redan som barn, men då trott att det var en fantasi
* Är övertygad om tidigare liv, har vissa minnen som är glasklara
* Har förutspått en väns släktings död och det stämde på datum och klockslag, hon kom till mig i en dröm
* Ett foto jag tagit i ett mörkt rum visar tydligt 12 stycken ansikten ser ut som döskallar dessa är som i en cirkel, i mitten av cirkeln är det en liten ängel med sina vingar nedfällda. Detta foto har jag visat för flera medium vilka sagt åt mig att radera det omedelbart. Jag har det kvar...
Det är skrämmande för allas ansikten är tydliga och jag har googlat lite på vilken ängel det kan vara och vad talet 12 står för. Nu minns jag inte på rak arm vilken ärkeängel det var...

Jag kan även få astral projektion hänt flera ggr

Det här är en del, varje dag har alltid ngt nytt med sig här hemma
Senast redigerad av magica69 2016-07-29 kl. 12:22.
Citera
2016-07-29, 12:19
Medlem
enfindams avatar
Jag har haft kontakter med änglar som har varit så omfattande att jag skulle kunna skriva en bok om det. Släktingar som har gått bort har gett mig hälsningar i mina drömmar. Jag har drömt om sådant som sedan inträffat.
Senast redigerad av enfindam 2016-07-29 kl. 12:22.
Citera
2016-07-29, 12:57
Medlem
Dragonflashs avatar
Det övernaturliga inträffade när jag sov och drömde precis hela dagen som den sedan skedde.
Citera
2016-07-31, 00:56
Medlem
Sabors avatar
Nu vet jag inte om detta kan klassas som övernaturligt eller paranormalt, men lite halvt oförklarligt för mig iaf så jag hoppas det duger (Då vissa nämner déjà vu och sömnparalys som övernaturligt...) so here it goes:

1. Var runt 6 år och våran katt hade precis dött. Då katten var 3 år äldre än mig så fick den utså hård behandling från mig när jag växte upp. (Katter och småbarn går inte ihop för kattens skull IMO)
Jag ligger och sover men vaknar mitt i natten. Det är högsommar ute så det är relativt ljust i rummet.
Mitt emot mig på ca 3 meters avstånd ser jag nyss avlidna katten som sitter och tvättar sig i skrevet. Den tittar upp och ser mig i ögonen med typiska kattögon som glänser i mörkret, jag blinkar och den försvinner. Vi hade bara en katt vid det tillfället, och den var som sagt död då.
Det som gör att jag är lite osäker på detta är att mittemot mig stod det en VHS med gröna siffror. Utesluter inte att jag vaknade upp och hallucinerade då jag var precis nyvaken. Men undrar ändå lite.

2. Låg i mitt rum och läste i sängen. Då det var lov hade man vänt på dygnet så klockan var runt 02:30 på morgonen. Framför mig hade jag ett bord som det stod ett bord med en TV och PS2 på. Under det bordet stod det en kombinerad Radio/CD-spelare.
När jag ligger och läser hör jag hur det börjar komma ljud från det hållet. Ignorerar det en liten stund och fortsätter läsa.
5 minuter senare blir det lite högre och också tydligare. Låter som en konversation, men omöjligt att höra vad som sägs.
Min första tanke är att jag glömt stänga av den så radion är igång. Men ser sedan att den är avstängd. 'Wtf' tänker jag och stänger av den fysiskt på knappen, låter fortfarande ur den.
Drar ut sladden, plockar ut CDn, växlar till CD-läget. (Kan inte spela om ingen skiva sitter i tänkte jag)
Men låter likt förbannat fortfarande på samma nivå som innan. Tittar ut genom min dörr och ser att mina föräldrar har gått och lagt sig.
Även om de skulle varit vakna och igång skulle det inte låtit ända upp till mitt rum. Öppnade fönstret och lyssnade. Inget ljud där förutom lite vind och någon fågel.
'Fuck this' tänker jag och somnar skräckslagen med läslampan igång och huvudet under täcket medans det kom ljud från stereons håll. Så modig var jag vid 14 års ålder.

3. Kom hem sent en lördagsmorgon efter äventyr med vänner. Tror klockan var omkring 02:00 och jag var 16-17 år.
Hör mina föräldrars sömniga och tunga andetag från deras sovrum så jag tänkte smyga upp till mitt rum utan att väcka dem.
När jag är på väg till trappan smygandes hör jag bokstavligen "Habedahabeda" precis intill mitt öra så jag tänker 'Fuck stealth' och springer upp för trappan i full survival mode.
Mycket obehaglig, men #2 kändes mycket värre i jämförelse. Var väl inte "ordvalet" som var det läskiga, utan att det var precis vid mitt högra öra.

4. Inträffade förra året, inte läskig utan bara skum.
Satt ute och tog sista ciggen på min balkong innan jag skulle gå och lägga mig. Läget på mitt lägenhetshus gör att man ganska ofta ser flygplan som ska mot Stockholm, Göteborg och norrut i landet. Att se några lampor som blinkar i luften är ganska vanligt.
Så jag sitter ute och röker och ser ett starkt ljus som rör sig långsamt uppe i himlen. Jag antar är ett flygplan.
'Jaha' tänker jag men då det är höstmörker ute finns det inget bättre att kika på så man tittar på flygplanet ändå.
När jag tittat på ljuset i kanske 5 sekunder ser jag hur det accelererar väldigt fort och blir mycket starkare. Detta sker under bara under 3 sekunder men ljuset rör sig en avsevärd bit på himlen.
Ljuset blir snabbt svagare och när jag tittar bort för att aska ciggen och tittar upp igen kan man knappt se det för att strax efter vara borta.

Har spånat lite på om det kanske var en meteor. Men meteorer brukar inte vad jag vet åka "långsamt" för att sedan accelerera så kraftigt på loppet av några sekunder och hålla en spikrak bana.
Tror inte det var flygplan heller. Fan vet vad det var men oförklarligt för mig.
Citera
2016-08-01, 13:50
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
För att deras hjärnor buggat eller feltolkat omgivningen. Det kan hända alla. Testa att hålla dig vaken i en vecka eller trippa på datura.
Datura, spikklubba, det tror jag väl ändå inte?
Då ska man väl isåfall ta DMT eller ayahuasca? DMT är ju även kallat för den spirituella molekylen.
Jag använder inga droger och jag kan även få astralkropp och har medialförmåga..
Det handlar många gånger om att öppna sig! Jag är som ett vidöppet fönster tyvärr, tar in saker som jag kanske inte ska alla gånger!
Ang datura eller spikklubba/skopolamin är väl mer den där drogen som kallas för djävulens andedräkt som gör folk till viljelösa zombies?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article11624221.ab

// Magica
Citera
2016-08-17, 03:38
Medlem
Mina föräldrar tröttnade på att ha mig boendes hemma (jag var rätt jobbig) när jag var 20 år. De fixade således en egen lägenhet till mig i ett hus vars ägare min styvmamma jobbade för. Situationen var sådan att min storebror flyttade ut ur lägenheten för att plugga i en annan stad och jag flyttade in.

En detalj i lägenheten var en rätt annorlunda typ av "hasp". Inte en kedja utan en mer stabil devis av stål.

Jag var mycket mer räddhågsen på den tiden och tyckte inte att det var så trevligt när min bror sa att det spökade i huset. Han berättade bland annat om hur han och hans flickvän en natt låg i sängen och lyssnade på steg i trappan. Han hade då skrämt henne och sagt ungefär "Nu kommer dem! Hör du hur de närmar sig?" Etc Etc. Sedan tystnade stegen precis utanför dörren (lägenheten låg högst upp) men ingen dörr öppnades till någon av de två andra lägenheterna. Planlösningen var lite udda i denna lägenhet på 29 kvadrat, sängen var därför placerad precis vid ytterdörren. Hur som helst, min storebror gillade att skrämmas... Jag låg med tv:n på och alla lampor tända första två nätterna men jag upplevde inget konstigt i lägenheten på flera år.

Tills en natt. Jag vaknade av att min ytterdörr (jag låser alltid dörren) stängdes. Jag hade dock inte "haspat" dörren då det kändes lite onödigt i en lugn småstad. Jag flög upp ur sängen med fullt adrenalin-pådrag. Kastade mig på låset. Men det var nu som det blev riktigt jävla konstigt för låset snurrade bara runt runt och dörren GICK BARA INTE ATT LÅSA. Då kan jag lova att jag var mycket glad att "stålhaspen" fanns. Men känslan av att dörren ändå kunde öppnas en halv decimeter gjorde mig livrädd. Jag satte mig med dunkande hjärta och telefonen i handen. Jag tänkte ringa min pappa (de bodde bara några hundra meter bort). Han brukar dock bli grinig och arg om man väcker honom mitt i natten. Så jag gick till dörren igen och denna gång gick den hur bra som helst att låsa.

Jag förstod då varför någon tidigare hyresgäst hade monterat dit den stora stålhaspen.

Även min styvbror och styvsyster bodde i huset vid olika tillfällen, i en annan lägenhet. I den lägenheten kunde de se någon sorts rött ljus om nätterna. En tidigare hyresgäst frågade dessutom skrattandes min styvbror om han "sett ljuset"? Min styvsyster upplevde att någon låg över henne i sängen så att hon inte kunde röra sig. Detta upplevde även min styvbrors flickvän när de bodde i lägenheten.
Citera
2016-08-18, 01:06
Medlem
.Kurgan.s avatar
Jag är, minst sagt, rationell och pragmatisk.
Allt har sin förklaring om det så må vara hypnagoga- eller hypnapompa hallucinationer, synvillor, trötthet, dagdrömmande, vad som helst som (bort)förklarar allt.
Minns dock två gånger, inte en, vid två olika tillfällen men på samma plats där jag inte direkt hade någon vettig bortförklaring.

När jag besökte ett ålderdomshem där först min farfar och sedan min farmor avled, så var jag givetvis på besök hos dem innan de dog.
Första gången var i vad som då var farfars kök där på ålderdomshemmet.
Det kändes som att en livs levande person blåste i ena örat på mig.
(Ni vet hur det låter och känns).
Samma sak då jag hälsade på farmor när det var hon som bodde i samma lägenhet där på ålderdomshemmet.

Frågade personalen där om de hade problem med ventilationen i just det köket eller något sådant problem.
De svarade med att de flesta som arbetat där har fått det där 'blåset' i ena örat under den tiden de arbetat där.
Även i andra lägenheter.

Jag tar deras ord för det och kommer aldrig mer att vistas på det bygget igen, nu när man med åren har begripit vilken slags 'dödsanstalt' det stället är, hur många som dör där per månad och just för att jag inte fick en vettig förklaring på det sättet.

Utöver det, inget. Men tillräckligt.
Citera
2016-08-18, 01:12
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har haft kontakter med änglar som har varit så omfattande att jag skulle kunna skriva en bok om det. Släktingar som har gått bort har gett mig hälsningar i mina drömmar. Jag har drömt om sådant som sedan inträffat.
Skulle du inte kunna göra det? Skriv ett par rader i alla fall. Hade varit roligt att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in