2009-03-23, 01:43
Medlem
Korvnisses avatar
Det värsta är nog när jag vaknade mitt i natten och frös lite. Täcken var borta, och jag trodde det åkt ner på golvet eller så. Täcken låg fint över datorstolen på andra sidan rummet, så det såg ut som en människa var under det. Så det var lite otäckt att ta bort täcken från stolen...

Jag hörde en gång snarkningar i ett rum. Det var för omkring 8 år sedan. Jag var hemma själv, och i ett rum hörde jag alltså snarkningar under lång tid. Det lät precis som om någon låg och sov. Det lät ett bra tag, jag gick omkring och försökte ta reda på vart ljudet kom ifrån. Men det kom ifrån luften...Det var i ett sovrum, så det var inget kylskåp eller någon annan apparat som "spökade".
Senast redigerad av Korvnisse 2009-03-23 kl. 01:47.
Citera
2009-03-25, 19:14
Medlem
Teacuptoys avatar
Mamma har sett en handduk i badrummet falla framför ögonen på henne vid ett flertal tillfällen!
Citera
2009-03-25, 19:18
Medlem
mannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Shit alltså! Är helt lyrisk av mig just nu med tanke på att efter ca 10 minuters läsning i den här tråden så släcks taklampan sen tänds igen. Skrek som en tok och fitta vad rädd jag blev!

Dock har det varit glapp i den tidigare så det var ett bra sammanträffande men gud vad rädd jag blev.

Läste nu i en 5 minuter kanske, och kände att det började bli kallare i rummet. Naturlig förklaring - jag la undan täcket innan jag började läsa och har en väderlucka öppen. PHEW! Inga spöken här inte, bara i Lala-land!
Citera
2009-03-25, 19:58
Medlem
allanallans avatar
Har upplevt en massa grejer, började redan när jag var liten. Minns att jag alltid lade mina gossedjur ovanför mitt ansikte så att de skulle skydda mig mot spöken. Vaknade ofta av att någon stod och flämtade framför mitt ansikte och samtidigt skakade om mig. Allt hände nästan vid samma tidpunkt på kvällen, mellan kl 02.00 till 03.00. Vet att även min lillebror råkade ut för samma saker efter att han tog över mitt rum. Han vaknade även upp mitt på natten och såg någon gammal man stå vid dörringången. Hela huset har något mystiskt i sig. Har alltid hänt en massa där. Vet vid ett tillfälle när jag och pappa kom hem, så hörde vi att det sprang någon på övervåningen. Pappa rusade upp för att vi trodde det var någon inbrottstjuv, men det fanns ingen där alls. Våran keyboard som vi hade, sattes igång och någon spelade på den lite gran mitt underdagen när vi var hemma.
En annan konstig grej som hände för länge sedan när jag var hemma var att när morsan skulle iväg och jobba så åkte hon alltid buss. Ropade hej då till henne och hörde hur hon stängde dörren och gick iväg. Var på övervåningen och helt plötsligt så hörde jag hur hon säger." Skit och, nu missade jag bussen" Det hördes så klart att jag trodde att hon var i samma rum som jag. Någon minut senare öppnade hon ytterdörren och sa att hon hade missat bussen. Skumt!!
Detta är bara en liten del av vad jag har upplevt.. men men...
Senast redigerad av allanallan 2009-03-25 kl. 20:01.
Citera
2009-03-25, 21:28
Awaiting Email Confirmation
Dyass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shred
Min fars bästa kompis dog (46 år) i höstas av hjärtinfarkt ( han dog i min fars garage, satt på en stol å ramla ihop, farsan gjorde hjärt- å lungräddning tills ambulansen kom, men han kunde ej räddas), dom har känt varandra sen dom var ca 7 år och haft daglig kontakt sen dess...

någon dag efter han hade dött så drömmer far att han ligger å pratar med kompisen i sängen, å drömmen är så värklig så han fortsätter å pratar med han när farsan vaknar, han blir i chocktillstånd när han upptäcker att kompisen inte är där.

någon vecka efter de så ska min far och hans tjej gå å sova dom lägger sig i sängen och plötsligt startar datorn utan någon rört den?? :O

yttligare några veckor senare ligger jag och ser på tv, har sett typ en timma på tv, och hör nått ljud som kommer från datorn, jag går och tittar å då har ett bilspel startats av sig själv?? saken är den att jag, farsan och kompisen brukade köra "racing simulator spel" när han levde å vi kunde sitta hela nätter och köra.

jag glömde tillägga att klockslaget när han dör så stannar min farmors stora köksklocka ( som på film för faan :O ) nu har hon startat igång den och är livrädd att den stannar igen
min dator brukar starta utan att jag rör den, tror det är glapp i kablarna. sen att spelet startar av sig själv kan jag inte förklara, för de har aldrig hänt mig. att klockan stannade var nog bara ett sammanträffande.

jag har aldrig varit med om något övernaturligt, kommer aldrig vara det heller, tror inte på spöken och sånt...
Citera
2009-03-25, 22:41
Medlem
När jag var liten (ca 9-10 år) så vet jag att jag snackade med min farfar, han dog samma år som jag föddes -90. Han satt brevid mig i min säng, och pratade om allt möjligt. Det var rätt läskigt.

För övrigt så bor min bror i en lägenhet med sin flickvän och hund. Där har dom flera gånger känt att någon har gått förbi utanför fönstret. Och även har hunden ibland börjat morrat och skällt åt något i köket/utanför rutan. Men när man kollar finns att ingenting där.
Citera
2009-03-26, 06:17
Medlem
tjabba!

lite passande bilder till tråden, enjoy

https://www.flashback.org/showthread.php?t=877810
Citera
2009-03-26, 20:55
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teacuptoy
Mamma har sett en handduk i badrummet falla framför ögonen på henne vid ett flertal tillfällen!

Jag också! Oftast beror det på att handduken inte är upphängd med hjälp av en tillhörande ögla, utan liksom bara "ligger på kroken", och pga dess egen vikt så glider den av kroken. Har också noterat att handduken glider enklare när den är torr än när den är fuktig.
Citera
2009-03-31, 15:37
Medlem
Nu ska jag berätta om en läskig grej som jag var med när jag var på semester när jag var 17 år.

Jag, mamma och hennes man var på semester i Sri Lanka, och hade varit där i ca. 2 och en halv vecka. Vi kände en kille som bodde i en by några mil längre upp och bestämde att vi skulle ta tåget och hälsa på honom. Men kvällen innan vi skulle ta tåget så sa mammas man att vi absolut inte kunde ta tåget! Vi hade alla sett fram emot detta, och jag undrade varför han inte ville det helt plötsligt? Han sa att han bara mådde illa när han tänkte på det. Det gick inte att övertala honom utan han var tvärsäker på sin sak. Så han ringde till vår bekant och ljög ihop att mamma var sjuk, så vi kunde inte komma imorgon.

Nästa dag var vi extra sega, jag brukade alltid skynda mig upp och ta ett morgondopp, hotellet låg precis på stranden. Men den här morgonen kände jag inte för det. Istället så stog jag på balkongen och tittade ut över havet, som kändes guppigt och konstigt. Det var den 26 december 2004. (för er som inte kommer ihåg: samma dag som flodkatastrofen i Sydostasien)
Vi hann springa upp i djungeln när vi såg att vågen kom, det handlade om sekunder. vi klarade oss allihopa.

Det tåg som vi skulle åkt med hade vattenfyllts, lyfts upp ur rälsen och flutit iväg en bra bit. Alla på tåget hade dött.
Nu har dom ställt upp tåget bredvid rälsen som ett monument.

Om det inte vore för mammas man så hade vi varit döda nu.
Han vi skulle hälsa på slogs medvetslös och bröt några ben, men klarade sig.
Man ska lita på sin känsla har jag lärt mig.

Här är en bild på tåget: http://www.smh.com.au/ffximage/2004/12/29/train_wideweb__430x280.jpg
Citera
2009-03-31, 16:16
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrrha
Wikipedia är faktiskt ganska trovärdigt även om det inte är något som man bör ange som källa i sin uppsats, eftersom wikis användare är många och petiga tenderar uppenbara faktafel att editeras bort rätt snabbt.

Men ok, om du inte tycker att wiki är seriöst nog så kanske du litar mer på en professor från university of Washington? http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html

Eller vårt eget SvD: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_2381171.svd

OfT http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4530930.stm
OnT De där bilderna från Säters sjukhus! Huga!
Citera
2009-04-02, 21:34
Medlem
Nenzens avatar
Jag var med om en riktigt skum grej. Var med familjen i Frankrike för några år sedan. Vi reste runt och bodde på massa olika ställen, bland annat i ett stenhus ute på landet, med stor fin trädgård som vätte mot skogen. I huset fanns en trätrapp och direkt efter trappan kan man vika av vänster in i mitt och min brors sovrum och gick man till höger efter trappan kom man in i mina föräldrars sovrum. Båda rummen var försedda med tjocka Ek-dörrar (inget som vinden flyttar).

Anyway; Jag och brorsan lekte och sprang runt i hela trädgården och i huset. När jag skulle springa upp på övervåningen in i mitt och hans sovrum hörde jag, och kände, att någon sprang bakom mig, skulle ha uppskattat det som att "han" låg någon meter bakom mig. Trodde det var brorsan Jag kom upp och vek direkt av till vänster och springer fram till fönstret (stängt) ser hela familjen i trängården.
Då bakom mig smäller dörren till mina föräldrars sovrum igen med världens smäll och det låter som om någon slänger sig på sängen (knakande fjädrar, gnissel och sånt). Jag är bara 11 bast vid tillfället och jag vet att ingen annan är i huset. Blir livrädd och funderar på att klättra ut genom fönstret. vågar inte gå förbi dörren. Men tar mod till mig och springer ner. senare gick pappa med mig upp, vi öppnar dörren till deras sovrum och ser att sängen är i oordning, täcket är skrynklat och lakanen är inte längre släta och fina. (Har maniska sängbäddande föräldrar.) Alla fönster utom balkongdörren var vid tillfället stängda, så kunde inte ha varit korsdrag.

Som tur var skulle vi bara vara där en natt till. Sov väldigt oroligt den natten.

Läskigt som fan var det.
Citera
2009-04-03, 00:56
Bannlyst
Vad har ni upplevt för övernaturligt??

En gång när jag öppnade en dörr som leder ner till en outnyttjad källare så möttes jag av en mystisk lukt. Jag tyckte det luktade märkligt så jag letade upp en ficklampa för att kunna urskilja nåt där i mörkret. Och där låg det i ett hörn. Månost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in