2011-03-16, 16:01
Bannlyst
jag har skitit korvar större än min underarm, fått operera röven flertal gånger för sprucken ändtarm
Citera
2011-03-19, 10:42
Medlem
Jag och en polare var och krossade rutor på en bönkyrka en bit efter en skogsväg när vi var ca 10-11, efter ett tag hör vi en dörr som smälls igen som från kyrkan på andra sidan och en man kommer sen och går efter vägen, vi blir såklart garnskrajja och springer hem. Fast de kan ju såklart ha varit nån vuxen som ville skrämma oss
Citera
2011-03-20, 01:08
Medlem
Smerothlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edenbergaren
Jag och en polare var och krossade rutor på en bönkyrka en bit efter en skogsväg när vi var ca 10-11, efter ett tag hör vi en dörr som smälls igen som från kyrkan på andra sidan och en man kommer sen och går efter vägen, vi blir såklart garnskrajja och springer hem. Fast de kan ju såklart ha varit nån vuxen som ville skrämma oss
Tråden handlar om övernaturliga saker, inte bus som du och din polare gjorde förra helgen.
Citera
2011-03-21, 00:30
Medlem
flertal gånger har det hänt att jag drömt saker som sedan hänt IRL.

Vissa av dom drömmarna, har jag haft flertal gånger, innan dom hänt på riktigt.

Vilket gör mig lite mörkrädd..
Citera
2011-03-21, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstek
flertal gånger har det hänt att jag drömt saker som sedan hänt IRL.

Vissa av dom drömmarna, har jag haft flertal gånger, innan dom hänt på riktigt.

Vilket gör mig lite mörkrädd..

Deja Vu, We share the same thing my friend. Finns förklaringar varför!

Men börja att bli informerad av hur systemet ligger till gemförelse med din bild utav det hela!

https://www.flashback.org/t1492338p3
Citera
2011-03-21, 03:07
Medlem
ScrantonStranglers avatar
Jag har väl aldrig trott så mkt på övernaturliga stufs. Jag har varit och är den som behåller lugnet, letar och finner naturliga förklaringar när andra hetsar upp sig.
Men denna natt gjorde mig rätt skärrad, eller skärrad är fel ord. Totalt lamslagen och i stort sett blev jag en grönsak flera timmar.

Jag bodde fortfarande hemma hos föräldrarna och som den nattsuddare man är så var det flera timmar sen den sista hade somnat.
Jag fick för mig att sova i min syrras rum för omväxling skull, hon var bortrest och hade fetare TV än mig vilket lockade

Lade mig i sängen och slökollade på nåt skräp som vanligt tills jag skulle göra ett försök att sova.
Jag stängde av TVn och la mig som vanligt på sidan med ansiktet in mot väggen. Eftersom det var en sommarnatt så blev det varmt under täcket så hade dragit av det så endast benen täcktes.
Skulle tippa på att jag legat i ca 5-10 min och hade väl precis börjat slappna av riktigt, dock inte somnat. Från ingenstans så så känner jag en hand läggas på min rygg, det är inte en smekning utan mer en bestämd hand som verkligen sätter skräck i mig.
Jag blir totalt iskall och stirrar rakt fram in i väggen, det är svart i rummet pga rullgardin så jag ser ju ingenting förutom att jag kan skymta väggen framför mig.

Handen sitter kvar en liten stund, vilket kändes som en evighet.
Jag fick nån sorts panik men vågade absolut inte röra mig en millimeter, men kände att tårarna började komma. Även efter att handen försvunnit från min rygg så vågade jag inte röra mig på säkert 30 min utan bara låg tyst och stirrade mot väggen samtidigt som tårarna rann.

Efter detta var jag rätt slut både i sinne och kropp men till slut så pallrade jag mig upp ur sängen och ut ur rummet. Jag väckte inte mina föräldrar vilket kanske verkar konstigt men jag ville bara till min säng.

Då min syrra är jäkligt lättskrämd och i stort sett livrädd för såna här saker så sa jag inget till henne på bra länge. Rätt taskigt så här i efterhand känner jag ifall det skulle hänt henne med Men tanken var ju då att skydda henne från konstant rädsla varje gång hon skulle lägga sig i den sängen.
Men jag kände nog oxå lite att det som hände var nog riktad till mig på nåt sätt och skulle förmodligen inte hända henne.
Ville inte säga nåt till mamma heller så hon skulle få vatten på kvarn i sin, i mina ögon lite väl naiva tro på övernaturliga saker.

Det tog ett bra tag innan jag berättade för någon, men när jag gjorde det och gör det nu så tror alla på mig. Jag tror det är för att de vet att jag skulle inte ljuga om något sånt här samt att jag är nog betraktad som en stabil, lugn och rätt vettig person. Jag är inte den som pratar speciellt mkt heller men när jag har något att säga så brukar de flesta lyssna.
Eller så är det helt enkelt så att de håller med och "tror" på det jag säger och sen när jag inte är där så ser de mig som värsta freaken :P

Hur som helst så är jag väl mer öppensinnig mot såna här händelser och berättelser nu. Även om jag absolut inte sväljer allt som berättas osv. Tycker fortfarande att alla dessa spökprogram på tv är lika löjliga även efter denna upplevelse
Men kommer det från trovärdiga människor så dömer jag inte ut det längre.

Jag vet inte vad det var för något den natten, men jag vill inte uppleva det igen. Annars så är jag ändå rätt glad så här 10 år efter att jag fick vara med om det.
Citera
2011-04-18, 03:48
Medlem
spjuits avatar
Imorse hände något konstigt när jag gick och lade mig. Först kunde jag inte sova p.g.a ett gäng cp-fåglar som satt och kvittrade utanför fönstret (jag fattar inte hur folk kan uppskatta det förbannade oljudet) så jag låg bara och stirrade in i väggen.
Efter ett tag när jag började slappna kunde jag höra ett flåsande. Först låg jag bara och lyssnade, tänkte inget särskilt. Sen började jag fundera på om jag drömde. Efter det tänkte jag "är det jag som flåsar utan att ha märkt det?". Men efter noggrannare lyssnande kunde jag höra att det kom ifrån dörröppningen. Det slog mig inte förrän då att det inte var något normalt jag spenderat åtskilliga minuter åt att lyssna på.

Det lät precis som en hund som var väldigt varm. Det gick då en kall kåre längs ryggraden och så avtog flåsandet långsamt. Men det var inte sista gången. Jag tror att jag vaknade ca. 3-4 gånger av att det infernaliska flåsandet kom tillbaka... Det blev ingen bra sömn för mig.

Jag berättade detta för min mamma idag. Då berättade hon i sin tur att en släkting tvingades avliva sin hund knappt 12 timmar innan händelsen på mitt rum. Hunden hade en hjärnblödning och ett av symptomen var att hon hyperventilerade.
Senast redigerad av spjuit 2011-04-18 kl. 03:53.
Citera
2011-04-20, 22:33
Medlem
Anadryels avatar
En obehaglig sak som händer mig för några månader sedan;

I september 2010 var jag med min nya klass på vad lärarna kallade för ett ”internat” där tanken var att vi skulle lära känna varandra lite närmre. Vi skulle spendera natten på en gammal gård ute i skogen i närheten av Ullared.
Redan när vi körde in på grusplanen fick jag en oroskänsla i kroppen. Jag kunde inte riktigt slappna av och hade en svag känsla av att någon bevakade oss. Det regnade och runtomkring oss var bara tät skog och en kolsvart sjö. Alla sovrummen i huset var döpta till namn och på väggarna i rummen hängde gamla, gulnade bilder på barn. Vi var fyra tjejer som blev tilldelade rummet Anna, om jag inte minns fel. Där fanns en våningssäng precis när man kom innanför dörren och längst in i rummet stod två enkelsängar på var sin sida av ett nattduksbord. Jag valde en av enkelsängarna som var inkilad mellan ytterväggen och en stor gammal trägarderob. Av oförklarlig anledning placerade jag min kudde i vad som i normala fall skulle vara fotändan på sängen och hade kudden lutad mot en vägg till garderoben. Ovanför min säng hängde bilder på en liten flicka vid namn Anna som såg väldigt sorgsen ut.
Kvällen gick relativt bra och jag lyckades behålla lugnet, bortsett från när jag var med några vänner ute för att röka och helt plötsligt en lärare hoppade ut genom en buske och skrämde slag på oss. Konstigt nog fick det mig att slappna av, det var som om mina spänningar förlöstes i och med hur rädd jag blev och snabbt insåg att det inte var någon/något som skulle skada mig.
Klockan blev ganska sent och de flesta i klassen hade redan gått och lagt sig när vi avslutade vårt parti med kortspel vi ägnat de senaste timmarna vid på öppna spisen på undervåningen. Vi gick upp till övervåningen, borstade våra tänder och gick och lade oss. Jag somnade fort utan problem men vaknade, vad jag uppfattar som, en kort tid senare av den obehagliga känslan av att jag var bevakad igen. Jag skulle precis sätta mig upp för att dra ner persiennerna i fönstret när jag känner en svag duns mot garderobsväggen precis vid mitt huvud. Jag försökte intala mig själv att det bara var inbillning och skulle åter igen sätta mig upp när det dunsar till ytterligare en gång. Denna gång en tyngre och mer tydlig duns som efterföljs av ett skrapande. Jag blundar och försöker slappna av så gott det går genom att intala mig själv att det var någon i rummet vägg i vägg som rörde sig i sömnen. Jag somnade om igen. Ungefär en timma senare är jag klarvaken igen efter och är nu helt säker på att någon bevakar mig. Jag öppnar ögonen så sakta jag bara kan och ser någon stå lutad över sängen som står bredvid min. Först kopplar jag det till att det är min klasskamrat som är vaken, men när mina ögon börjar vänja sig vid mörkret i rummet ser jag att personen i fråga är alldeles för liten för att vara någon av mina vänner, det ser ut som ett barn, en flicka. Jag rycker till och kippar efter andan och då vänder sig flickan mot min säng, och går sedan bort emot dörren och försvinner. Resten av natten låg jag klarvaken under täcket och jag vågade inte titta ut innan jag hör alarmet på telefonen ringa. Det första jag noterar är att garderobsdörren som var stängd när vi gick för att sova nu står på glänt. Jag låtsas som ingenting inför de andra medan vi gör oss i ordning, men när det bara är jag och tjejen som låg högst upp i våningssängen kvar tittar hon på mig och frågade om jag hade varit uppe på toaletten under natten, och berättar att hon hört en duns och sedan sett någon gå från min säng och ut genom dörren.
Citera
2011-04-20, 23:08
Medlem
Mest övernaturliga var när jag kollade på programmet Fenomen och min penis böjde sig när Uri Geller gjorde sina trix.
Citera
2011-04-21, 02:36
Medlem
gunar_prinze_jrs avatar
Såg en bakterieodling växa helt enormt snabbt en gång. Den växte till det 100-dubbla på bara några minuter. Dock så fick jag panik och "flusha" skiten. Efteråt var det ingen som trodde mig
Citera
2011-04-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anadryel
(Text)

Ungefär en timma senare är jag klarvaken igen efter och är nu helt säker på att någon bevakar mig. Jag öppnar ögonen så sakta jag bara kan och ser någon stå lutad över sängen som står bredvid min. Först kopplar jag det till att det är min klasskamrat som är vaken, men när mina ögon börjar vänja sig vid mörkret i rummet ser jag att personen i fråga är alldeles för liten för att vara någon av mina vänner, det ser ut som ett barn, en flicka. Jag rycker till och kippar efter andan och då vänder sig flickan mot min säng, och går sedan bort emot dörren och försvinner. Resten av natten låg jag klarvaken under täcket och jag vågade inte titta ut innan jag hör alarmet på telefonen ringa. Det första jag noterar är att garderobsdörren som var stängd när vi gick för att sova nu står på glänt.

Vidrig historia, men det är verkligen knepigt när det kommer till fenomen som inträffar under natten.

Jag kan bara tala för mig själv, men det är lätt hänt att om man går till sängs med en oro, en förväntan eller en allmän överspändhet (som du uppenbarligen har gjort) så går man aldrig ner i djupsömnen, utan pendlar mellan de översta sömnskikten och REM-sömnen hela tiden. Detta gör att man konstant vaknar och tror sig ligga vaken, medan man sover högst ytligt.

När detta har hänt mig, har jag drömt märkliga saker och vaknat upp med en övertygelse om diverse saker. Senast i förra veckan slängde jag mig ur sängen för att undvika att bli krossad av en säck basketbollar. En halvminut av skräckslagen panik "vaknade" jag ordentligt och fann mig själv sittandes på golvet nedanför sängen. Med andra ord kan man inte riktigt lita på de intryck man får under en sådan natt. Förvirringen och din rädsla kan förvränga verkligheten, vilket är min egentliga poäng. Jag bortförklarar inte din historia, men det kan vara roligt att spekulera.

Det kan ju ha varit en av dina väninnor som gick i sömnen, och i ditt halvdrömmande tillstånd såg du henne som mycket kortare än i verkligheten. Vidare låter det som att du sov väldigt oroligt, och kan ha drämt till garderoben bakom dig i sömnspasmer, men vad vet jag. Lite spontana tankar bara.
Citera
2011-04-24, 15:01
Awaiting Email Confirmation
CiaoCiaos avatar
Riktigt spännande läsning och jag tycker att jag själv borde bidra med upplevelser som jag inte har några förklaringar till.

En gång för kanske 1-2år sedan så var jag ensam hemma, kanske bör tillägga att huset min familj bor i är från mitten av 1800-talet.
Men hur som helst klockan var mycket och jag satt och slösurfade och gick ut för att ta en cigg.
Det var stjärnklart ute och jag kollade upp mot himlen och ser en lysande prick omkring stjärnorna som rör sig sig runt i en fyrkant oavbrutet,
jag stirrar på den samtidigt som jag röker min cigg och bestämmer mig för att gå upp och hämta min filmkamera, slänger en blick på datorn och ser att någon har skrivit till mig på msn -Tja och ''jag'' hade svarat -Tjenare meddelandet från den personen va mottaget två minuter tidigare så det kan omöjligt varit jag som svarat då jag stod ute och rökte och kollade på himlen då..
Tog filmkameran och gick ut för se om den lysande pricken va kvar men det va den tyvärr inte..

Sen har vi ofta såkallade förbud hemma, t.ex man hör en bil komma, någon rycker i dörren osv.
Vi bor i skogen och har en egen lång grusväg så det är inte möjligt att några bilar kör förbi där.
Det är en gång som jag och min mor minns extra tydligt.
Vi väntade på att min pappa skulle komma hem från jobbet och hör plötsligt någon gå upp för yttertrappan, öppnar dörren och sparkar av sig skorna.
Jag vänder mig direkt om för att hälsa men ingen är där..

En gång nu i somras så va jag ute i byn och åkte skateboard och mina föräldrar va i vårat kök
(min pappa är stor skeptiker till allt övernaturligt)
Hur som helst så hör dom min sms signal högt och tydligt båda två och det är ingen annan i familjen som hade likadan sms signal som mig, ljudet hör dom från diskstället och dom ringer mobilen för dom tror att jag kan ha glömt den där någonstans men då svarar jag i mobilen och det fick nog även min pappa att undra vad som hade hänt.
Kan tillägga att jag alltid lägger min mobil i diskstället när jag lagar mat

En natt när jag hade gått och lagt mig så hör jag någon gå upp för trappan till övervåningen och några sekunder senare öppnades min garderobsdörr, detta upprepade sig likadant flera dagar i rad.

En kväll när min dåvarande flickvän va hemma hos mig så blev det strömavbrott och vi låg och myste i sängen och tände ett värmeljus i en hållare i rummet så vi kunde se någon, direkt när strömmen kommer tillbaka så släcks värmeljuset, ingen stor grej men vi båda tyckte det va märkligt.

En kompis till mig bodde nära ett hus som nu va övergivet, en kvinna hade hängt sig i ett fönster där några år tidigare och det gick rykten om att där spökade, och man såg just det fönstret från min kompis sovrumsfönster, så vi satt tre pers där och kollade mot huset och helt plötsligt dyker det upp ett kritvitt ansikte i fönstret där hon hade hängt sig, såg inte i syne för alla tre såg det och vi vände oss och stirrade förskräckta på varandra.
Vi har även senare varit inne i detta hus och då började telefonen där inne att ringa och vi rusade ut men gick in igen och upp till övervåningen till just det fönstret och då måste man gå upp för en trappa och sen genom en stängd dörr, vi gör det och öppnar dörren och kollar lite i rummet och går sedan ut och stänger även dörren, påväg ner i trappan hör vi ett tydligt ''ryck'' från handtaget och ett saktade knarrande och vi kollade upp och såg att dörren stod öppen, vid detta tillfället hade vi med oss filmkamera vet dock inte var bandet har blivit av.

Sen är det en sak som har hänt mig väldigt väldigt många gånger, ibland flera nätter i rad, inget övernaturligt men ändå obehagligt.
Jag ligger i min säng och somnar och drömmer att jag vaknar och inte kan kontrollera mig själv typ ligger och sprattlar och studsar ner för sängen viftandes med armar och ben, dom första gångerna trodde jag seriöst att det va verklighet men har efter ett 20+ antal av denna upplevelse lärt mig hur man vaknar upp från det här tillståndet och jag får absolut inte somna om direkt då för då fortsätter det, jag måste vänta på att jag verkligen insett att det inte är verklighet innan jag kan somna om igen utan att det börjar igen.

Har fler saker på lager som hänt men kan skriva dem senare om någon är intresserad, min mamma har även varit med om endel skumma saker

Hoppas att det iaf var lite intressant läsning och att ni inte tror att jag hittar på.

//Cc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in