2009-03-06, 01:53
Medlem
Jospans avatar
Shit alltså! Är helt lyrisk av mig just nu med tanke på att efter ca 10 minuters läsning i den här tråden så släcks taklampan sen tänds igen. Skrek som en tok och fitta vad rädd jag blev!

Dock har det varit glapp i den tidigare så det var ett bra sammanträffande men gud vad rädd jag blev.
Citera
2009-03-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Shit alltså! Är helt lyrisk av mig just nu med tanke på att efter ca 10 minuters läsning i den här tråden så släcks taklampan sen tänds igen. Skrek som en tok och fitta vad rädd jag blev!

Dock har det varit glapp i den tidigare så det var ett bra sammanträffande men gud vad rädd jag blev.

haha, satt och tänkte igår när jag läste här att de är säkert en sån här gång de blir strömavbrott eller nå xD fasst tur var hände de inget för mig
Citera
2009-03-06, 01:59
Medlem
Jag tycker detta är jätte intressant och jag skulle vilja se o höra mer...
Själv har jag TYVÄRR inte varit med om så mycket...
Antagligen är detta endast hjärnspöken men här jag bad min döda morfar visa mig ett bevis att han var där (kände en närvaro) så knäppte ett högt ljud, från dataskärmen. (som inte var påslagen) När jag var liten (cs 7-8 år) så visade en en ande för mig o min kompis, i ett övergivet hus (vi var på studiebesök runt ikring där...

Inte mcket att komma med, men jag önskar att jag kunde se mer sanndrömmar o sånt som jag ser ibland----
Citera
2009-03-07, 23:15
Medlem
MidgetHumpers avatar
Har hänt för mig att en halv-full cola burk som stod på mitt glasbord drogs från en sida till den andra av sig själv, satt och lirade lite på datorn och hörde ett ljud (det som framkommer när man drar en colaburk mot bord eller liknande) ryggade till hårt för det lät konstigt så kollade jag bakåt mot bordet och såg att burken stod på den andra sidan istället för där jag hade ställt den :P
Citera
2009-03-14, 20:58
Bannlyst
En gång satte jag mig upp i sängen mitt i natten, och bordet som stod bredvid sängen började helt plötsligt skaka utav sig själv - länge. Det kan ha varit en hypnagog hallucination, det medger jag.
Citera
2009-03-14, 21:32
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag har haft diverse hallucinationer under ett flertal sömnparaylser. Det är väl det närmaste övernaturligt upplevelser jag har kommit, men då är det ingenting övernaturligt med det heller.

/Teutonic Warrior
Citera
2009-03-20, 19:13
Medlem
Chilirecs avatar
Låg och drömde. Och i drömmen så börjar min säng att skaka. Riktigt läskigt, så jag vaknar med ett ryck! Till min stora fasa så fortsatte drömmen och hela sängen skakar som bara den! Efter att ha suttit i sängen helt paralyserad så undrar jag om det hela var inbillning... Efter ett tag så ringer jag en kompis och han hade också känt det. Jordbävningen i Skåne tidigare i år var kanske inte ett övernaturligt fenomen Men jag trodde det när jag vaknade Aldrig varit med om det innan och jordbävning är kanske inte det första man tänker på i Skåne?
Citera
2009-03-20, 19:17
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilirec
Låg och drömde. Och i drömmen så börjar min säng att skaka. Riktigt läskigt, så jag vaknar med ett ryck! Till min stora fasa så fortsatte drömmen och hela sängen skakar som bara den! Efter att ha suttit i sängen helt paralyserad så undrar jag om det hela var inbillning... Efter ett tag så ringer jag en kompis och han hade också känt det. Jordbävningen i Skåne tidigare i år var kanske inte ett övernaturligt fenomen Men jag trodde det när jag vaknade Aldrig varit med om det innan och jordbävning är kanske inte det första man tänker på i Skåne?

Håller med dig. Om det där hände mig så skulle jag knappast tänka: "Jaha, då var det jordbävning idag då." Förstår att kunde kännas lite ehm.. konstigt? Jag hade tyckt att det var lite creepy iallafall.

Här hos min pojkvän så finns det en vindspelare i hallen som sitter på dörren. Den brukar plinga lite av sig själv på nätterna, fastän det inte finns ett enda fönster i närheten som är öppet. Utan det plingar till ett tag och sedan slutar det. Sedan har det hörts visslingar härifrån lite då och då. Som om någon går runt och visslar lite glatt för sig själv.
Citera
2009-03-21, 03:24
Medlem
Nu har jag snokat i den här tråden sedan starten och tänkte att det kanske var dags för ett litet mysko och halväckligt bidrag.

Min hund som jag älskar otroligt mycket har epilepsi som vid tiden visade sig genom anfall ungefär en gång var tredje månad.

Jag och min dåvarande sambo bodde i en liten lägenhet på 25 kvadrat med min hund. På midsommarafton var vi hemma hos hans föräldrar och åt och drack och hade jättetrevligt. Vid 23 på kvällen sitter vi i uterummet och skrattar och har kul och helt plötsligt får jag en jättekonstig känsla i magen, allt liksom bara stannar upp och hela jag tas över av den där känslan. Någon sekund efter så känner jag helt tydligt lukten av hundbajs.. och inte vilket bajs som helst, utan just min hunds bajs (han var hemma i lägenheten den kvällen). Jag frågar de som sitter runt bordet om de känner något, och de sniffar i luften och säger att de inte känner något alls, det luktade nog mest cigarettrök där inne.
Jag kände lukten bara några sekunder, och försökte lokalisera var den kom ifrån utan resultat.

Vid 1 på natten åker jag och sambon hem till hunden, öppnar dörren till lägenheten som då stinker av just hundbajs. Då har min hund några timmar tidigare fått ep-anfall, bajsat ner sig under anfallet och trampat runt det i precis hela lägenheten. Hela golvet, sängen, ja precis överallt var det skit.

Jag kommer ihåg känslan och doften jag kände några timmar innan och enligt mina beräkningar med tanke på att hunden var helt normal när vi kom hem och att bajset var ganska intorkat så bör det ha gått minst 2 timmar från anfallet tills det vi kom hem, alltså är det sannolikt att det hände runt 23-tiden när jag kände av att något var konstigt.

Kan tillägga att detta var ett av de första anfallen han hade och eftersom sjukdomen inte finns i rasen så trodde både jag och veterinären att det bara var engångsföreteelser, alltså hade jag inte en tanke på att han skulle kunna få anfall när vi var borta.

Efter den händelsen så kände jag alltid av när hunden skulle ha anfall, oavsett om jag var hemma eller inte. De var väldigt sporadiska, ibland kunde han ha 2 anfall i veckan och ibland gick det månader mellan. Han visar inte heller några tecken på att ett anfall är på väg innan, så jag hade inte kunnat läsa av honom på det heller.

Har en hel del andra historier om övernaturliga saker, men den här historian är den som jag har svårast att komma på en naturlig förklaring till.
Citera
2009-03-21, 18:28
Bannlyst
Mit hus är hemsökt.

En gång för typ ett år sen när jag satt i vardagsrummet ochbläddrade lite i nån tidning satte radion på sig själv. Då spelades en låt som spelades på min morfars begravning.

En annan grej var att vattenkranen på toaletten helt plötsligt stod på på full kraft.

Och min bror kollade på tv förut. helt plötsligt ständes den av helt(alltså den stod inte på stanby så han kom inte åt fjärkontrollen).

Detta är tre av många skumma grejer som händer i mitt hus med jämna mellanrum.
Citera
2009-03-21, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tido
Nu har jag snokat i den här tråden sedan starten och tänkte att det kanske var dags för ett litet mysko och halväckligt bidrag.

Min hund som jag älskar otroligt mycket har epilepsi som vid tiden visade sig genom anfall ungefär en gång var tredje månad.

Jag och min dåvarande sambo bodde i en liten lägenhet på 25 kvadrat med min hund. På midsommarafton var vi hemma hos hans föräldrar och åt och drack och hade jättetrevligt. Vid 23 på kvällen sitter vi i uterummet och skrattar och har kul och helt plötsligt får jag en jättekonstig känsla i magen, allt liksom bara stannar upp och hela jag tas över av den där känslan. Någon sekund efter så känner jag helt tydligt lukten av hundbajs.. och inte vilket bajs som helst, utan just min hunds bajs (han var hemma i lägenheten den kvällen). Jag frågar de som sitter runt bordet om de känner något, och de sniffar i luften och säger att de inte känner något alls, det luktade nog mest cigarettrök där inne.
Jag kände lukten bara några sekunder, och försökte lokalisera var den kom ifrån utan resultat.

Vid 1 på natten åker jag och sambon hem till hunden, öppnar dörren till lägenheten som då stinker av just hundbajs. Då har min hund några timmar tidigare fått ep-anfall, bajsat ner sig under anfallet och trampat runt det i precis hela lägenheten. Hela golvet, sängen, ja precis överallt var det skit.

Jag kommer ihåg känslan och doften jag kände några timmar innan och enligt mina beräkningar med tanke på att hunden var helt normal när vi kom hem och att bajset var ganska intorkat så bör det ha gått minst 2 timmar från anfallet tills det vi kom hem, alltså är det sannolikt att det hände runt 23-tiden när jag kände av att något var konstigt.

Kan tillägga att detta var ett av de första anfallen han hade och eftersom sjukdomen inte finns i rasen så trodde både jag och veterinären att det bara var engångsföreteelser, alltså hade jag inte en tanke på att han skulle kunna få anfall när vi var borta.

Efter den händelsen så kände jag alltid av när hunden skulle ha anfall, oavsett om jag var hemma eller inte. De var väldigt sporadiska, ibland kunde han ha 2 anfall i veckan och ibland gick det månader mellan. Han visar inte heller några tecken på att ett anfall är på väg innan, så jag hade inte kunnat läsa av honom på det heller.

Har en hel del andra historier om övernaturliga saker, men den här historian är den som jag har svårast att komma på en naturlig förklaring till.

Har hört liknande berättelser om saker som det här, det har noterats fall där människan och djuret har haft ett väldigt starkt personligt band mellan sig, och djuret/människan har "härmat" sin/sitt husses/djurs symptom när denna har blivit sjukt, skulle då inte förvåna mig att du känner av när din hund håller på att få nåt anfall.
Citera
2009-03-22, 23:23
Medlem
mega_raptors avatar
En dam i mitt rum

men jag orkar inte skriva det igen men här e det!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=587704
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in