2007-02-02, 23:45
Bannlyst
En natt för ca:2-3 år sedan, var ensam hemma. Satt i mitt rum framför datorn, med låst dörr (gammal vana). Datorn stod typ bredvid dörren, åt höger. När jag sitter där och surfar runt, så hör jag dova fotsteg gå i hallen, kommer närmare mot min dörr, och blir helt tyst.

Då "känner" jag verkligen att någon står där utanför, jag känner mig exremt iaktagen, och jag kollar förskräkt mot nyckelhålet, själva "skyddet" på låset var borta, så det är ett stort hål. Jag är helt säker på att någon står där ute.. Hör hur någon andas, blir typ stel av skräck och vågar inte kolla mot dörren utan stirrar in i skärmen. Sedan hör jag de dova fotstegen igen, gå iväg från dörren och ut i hallen igen, och sedan blir det tyst igen. Fyfan vad läskigt det var, gick och tände alla lampor i huset sedan kan jag säga, och satt med dörren öppen, för det kändes mindre äckligt.. Än tanken på att någon stod och kikade in på mig genom nyckelhålet.

Har upplevt en del annat skumma saker, men de orkar jag inte berätta om nu.
Citera
2007-02-06, 22:30
Medlem
interassists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvaendare
Morskt att sova i det blå rummet, de säger väl att det ska vara värst? För vilken inställning man än har, när kvällen väl kommer och man talat om spöken hela dagen är man lite uppjagad. Synd att det ska ligga vid världens ände, Borgvattnet.
jaa, men är man ute efter "övernaturliga" fenomen så är det helt klart värt resan. Men nackdelen är ju att ja aldrig kommer återvända till dem trakterna igen.. Någonsin.
Citera
2007-02-06, 22:39
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hund-
En natt för ca:2-3 år sedan, var ensam hemma. Satt i mitt rum framför datorn, med låst dörr (gammal vana). Datorn stod typ bredvid dörren, åt höger. När jag sitter där och surfar runt, så hör jag dova fotsteg gå i hallen, kommer närmare mot min dörr, och blir helt tyst.

Då "känner" jag verkligen att någon står där utanför, jag känner mig exremt iaktagen, och jag kollar förskräkt mot nyckelhålet, själva "skyddet" på låset var borta, så det är ett stort hål. Jag är helt säker på att någon står där ute.. Hör hur någon andas, blir typ stel av skräck och vågar inte kolla mot dörren utan stirrar in i skärmen. Sedan hör jag de dova fotstegen igen, gå iväg från dörren och ut i hallen igen, och sedan blir det tyst igen. Fyfan vad läskigt det var, gick och tände alla lampor i huset sedan kan jag säga, och satt med dörren öppen, för det kändes mindre äckligt.. Än tanken på att någon stod och kikade in på mig genom nyckelhålet.

Har upplevt en del annat skumma saker, men de orkar jag inte berätta om nu.

Låter intressant. En smygare till vålnad. Jag har ett spöke i min lägenhet som går i hallen, tunga dova steg. Den släcker även våran "Fade in/out" lampa lite då och då, så man får sätta på den igen. Sen så står han ofta vid min dörr när jag ska sova.

Är dock inte rädd för honom, han har aldrig rört mig.
Citera
2007-02-06, 22:41
Medlem
stigmas avatar
Jag såg titt som tätt en grön katt när jag var liten. Detta inträffade så ofta att jag till slut började kalla den för "Gröna Katten" ...
Citera
2007-02-06, 23:20
Medlem
Jag har egentligen itne upplevt något jag inte har kunnat förklara logiskt. Förutom något som jag antar att man skulle kunna kalla tankeläsning, till viss nivå, men är fortfarande rätt skeptisk till hela den grejen.
Citera
2007-02-07, 00:33
Medlem
em krejs avatar
Jag upplevede en gång att allt omkring mig blev flytande. Jag simmade på väggarna och allt. Men jag vet inte riktigt om det verkligen hände, för precis som alla andra i den här tråden var jag hög.
Citera
2007-02-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Jag upplevede en gång att allt omkring mig blev flytande. Jag simmade på väggarna och allt. Men jag vet inte riktigt om det verkligen hände, för precis som alla andra i den här tråden var jag hög.

Första tanken som slog mig var "Okej, här har vi en riktig jäkel till att hallucinera", men sen slog det mig att du helt enkelt bara hade varit dum nog att röka på
Citera
2007-02-07, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av em krej

Du var inte hög, du hade en psykos.
Många psykotiska människor tror att det är samma sak som en övernaturlig upplevelse.
Knarkinducerade psykoser har för det mesta inget med sånt att göra...
Men det vet du nog redan.
Du ville bara vara dryg.
Citera
2007-02-07, 22:30
Medlem
Varulvs avatar
Vi satt i TV-rummet och på TV'n har vi småglas med ljus i. Ljusen var dock inte tända men våran lilla hund började morra och ha sig, varpå ett sådant glas flög emot den, den missade däremot och vi satt chockandes och kollade, vi har en ande i vårat hem men den har aldrig varit aggressiv förr.

Jag ska sätta upp inspelare och dylikt snart så jag kör seriös investigation och inte bara snackar
Citera
2007-02-09, 20:34
Medlem
Sharkys avatar
För två år sedan bodde jag i ett hus om två våningar med 5 rum och kök, alldeles själv. En morgon när jag skulle gå till jobbet letade jag efter min filofax. Den brukade alltid ligga i min väska som i sin tur låg i en fåtölj som jag alltid slängde min kläder på om kvällarna när jag skulle sova. Men denna morgon låg inte filofaxen i väskan av någon anledning. Jag tänkte att den har väl trillat ur väskan och ligger bland alla kläderna i fåtöljen. Jag vände ut och in på hela fåtöljen och hände upp alla kläder som låg där. Men hittade inte den där förbannade filofaxen. Okiedookie, tänkte jag och gick till jobbet. När jag kommer hem samma eftermiddag ligger filofaxen snyggt och prydligt i fåtöljen.
Citera
2007-02-20, 03:19
Medlem
dalleballes avatar
Alltså det flesta som skrivs i den här tråden är så sjukt bra/läskigt att jag sitter här och får gåshud! Älskar folks egna berättelser om paranormala upplevelser och andra mystiska saker! Vill bara ge er folk som kommer med dessa historier ett stort tack för denna underbara läsning! Så keep em' coming!
Citera
2007-02-22, 08:26
Medlem
En gång satt jag i köket och åt, plötsligt ser jag en massa svarta ormar fladdra runt inuti en tavla, helt sjukt iaf, vet inte riktigt vad jag ska koppla det till men jag vet att jag såg det och hade inte rökt på eller nåt annat, har aldrig sysslat med sånt, men som sagt, jag har inte en blekaste aning varför detta fenomen visade sig, blev inte direkt rädd utan bara "vafan? ormar!" har sett och hört lite andra grejer också men det mesta har ju en logisk förklaring, är dock helt säker på att jag såg detta, har aldrig varit den typen som hallucinerar och har sig, förutom när jag är dödstrött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in