2009-04-05, 05:29
Medlem
Vet inte om det är nått övernaturlig, men ibland om jag är riktigt trött så kan jag stanna upp och bara stirra, och plötsligt ser jag en händelse framför mig ca 5 sekunder innan det inträffar att t.ex en person går förbi framför mig.

Tror det kallas för clairevoyance.
Citera
2009-04-05, 08:38
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sideras
Vet inte om det är nått övernaturlig, men ibland om jag är riktigt trött så kan jag stanna upp och bara stirra, och plötsligt ser jag en händelse framför mig ca 5 sekunder innan det inträffar att t.ex en person går förbi framför mig.

Har något liknande skit när jag smsar. Känner liksom på mig 5 sekunder innan smset kommer. Drar upp mobilen ur fickan och fäller upp locket och exakt då kommer smset. Rätt häftigt Händer oftast när jag håller på o sms med någon men händer även ibland lite random att jag reflexmässigt kollar på mobilen när den ligger på bordet ett par sekunder innan smset kommer. Kanske slump men det händer ganska ofta.
Citera
2009-04-05, 21:07
Medlem
Hampzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Har något liknande skit när jag smsar. Känner liksom på mig 5 sekunder innan smset kommer. Drar upp mobilen ur fickan och fäller upp locket och exakt då kommer smset. Rätt häftigt Händer oftast när jag håller på o sms med någon men händer även ibland lite random att jag reflexmässigt kollar på mobilen när den ligger på bordet ett par sekunder innan smset kommer. Kanske slump men det händer ganska ofta.

Detta hände mig inatt, därför jag klicka mig in på den här tråden.
Jag hade varit i stan och kollat när min pappa spelade med sitt band på en nattklubb. Kom hem runt 3 inatt så sa min pappa när vi parkerade bilen. "Konstigt att inte ytterbelysningen är tänd" När vi stod utanför dörren tändes helt plötsligt ytterbelysningen, vi tänkte inte mer på det.
Jag gick upp och la mig och satte på en film på laptopen som jag hade tänkt att somna till. Helt plötsligt flög min mobil i en jävla fart ner på golvet helt utan några som helst förklaringar. Tog upp telefonen och helt plötsligt i samma stund fick jag ett sms, men utan vibrator. Var precis som om att "det" ville att jag skulle titta på min mobil.

Kan även säga att det hänt grymt mycket sjuka grejer här som inte går att bevisa, både med vittnen och utan vittnen. Och hela min familj har varit med om saker. Scary =)

(För övrigt är jag 20 år om ni skulle påpeka att jag fortfarande bor hemma)
Citera
2009-04-05, 21:15
Medlem
saturs avatar
Citat:

är det inte så att vibrationen kommer före ljudet?
Citera
2009-04-05, 22:47
Medlem
pump-action.s avatar
Jag vet inte om detta var en utomkroppslig upplevelse eller bara en dröm, men en natt så vaknade jag av att jag var pissnödig, försökte dra till toaletten och jag kände mig helt konstig, som om jag vore riktigt berusad och hela världen snurrade kring en i otrolig fart. Svårt att förklara känslan.

Kunde inte pissa och jag kollade mig själv i spegel och då såg jag att jag var lätt genomskinlig och mina ögon såg helt skumma ut, sträckte ut handen mot spegel men kunde inte röra vid den, förvirrad drog jag mig tillbaka till sängen och såg någon ligga där redan... Sedan vaknade jag och klockan var lite över 03, pissnödig var jag också.
Citera
2009-04-05, 23:48
Medlem
DorianGrays avatar
I somras när jag sov hemma hos min mormor i Bosnien.

En natt uppenbarade sig ett hastigt ljus precis utanför mitt fönster och försvann lika fort som det dök upp.

Det var lite lätt gulaktigt, och återkom kanske 3 gånger på samma sätt, under samma natt. Det såg ut att komma precis ifrån utanför fönstret.

Lite konstigt, men jag avfärdade det som bara åska.
Citera
2009-04-06, 03:07
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampz
Detta hände mig inatt, därför jag klicka mig in på den här tråden.
Jag hade varit i stan och kollat när min pappa spelade med sitt band på en nattklubb. Kom hem runt 3 inatt så sa min pappa när vi parkerade bilen. "Konstigt att inte ytterbelysningen är tänd" När vi stod utanför dörren tändes helt plötsligt ytterbelysningen, vi tänkte inte mer på det.
Jag gick upp och la mig och satte på en film på laptopen som jag hade tänkt att somna till. Helt plötsligt flög min mobil i en jävla fart ner på golvet helt utan några som helst förklaringar. Tog upp telefonen och helt plötsligt i samma stund fick jag ett sms, men utan vibrator. Var precis som om att "det" ville att jag skulle titta på min mobil.

Kan även säga att det hänt grymt mycket sjuka grejer här som inte går att bevisa, både med vittnen och utan vittnen. Och hela min familj har varit med om saker. Scary =)

(För övrigt är jag 20 år om ni skulle påpeka att jag fortfarande bor hemma)

Berätta mera! Låter väldigt intressant.
Citera
2009-04-06, 13:11
Awaiting Email Confirmation
Är inte jag själv som vart med om detta, har fått det berättat för mig..

Det var ett par på 60+ som bodde rätt långt från civilisationen i en liten timmervilla. För att komma till villan var man tvungen att köra upp på en uppfart som var kanske 20-25 meter lång, så huset var ej synligt från vägen.
Huset var helt omringat av höga tallar och granar, det var bara ett fåtal meter öppen mark från huset till träden.

En dag hade de båda varit inne i närmaste by för att handla matvaror, de kom hem och packade upp, lagade mat och gick till säng. När de låg där, precis efter de lagt sig, alltså innan de somnat, hörde de att det var någonting som knackade på väggen. Detta var ett väldigt litet hus, i princip ett rum bara.
Det ignorerade detta, trodde det var en hackspett eller något liknande.
De återgick till att fortsätta försöka somna, då knacket kom tillbaka, kort därefter hörde det ett likadant knack-ljud på andra sidan huset (husets total area skulle jag tippa var omkring 20-25 m^2), nu blev de lite rädda och de båda satta sig upp i sängen och kollade på varandra. Knacket spred sig tills det kom knackljud från alla håll. De beskrev det som att de lät som om det stod fullt med folk uppradade längst väggarna och knackade med båda händerna i snabb takt.
Helt plötsligt blev det tyst och de båda lyckades somna.
Dagen efter när de vaknade tog de på sig ytterkläderna (det var 3-4 dm snö ute) och gick ut för att se ifall man såg några spår i snön, de enda spår man såg i snön var gången de hade skottat dagen innan som gick från parkeringen till dörren, marken omkring huset var orörd och inga spår av något kapabelt till att knacka fanns.
Citera
2009-04-07, 22:11
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorianGray
I somras när jag sov hemma hos min mormor i Bosnien.

En natt uppenbarade sig ett hastigt ljus precis utanför mitt fönster och försvann lika fort som det dök upp.

Det var lite lätt gulaktigt, och återkom kanske 3 gånger på samma sätt, under samma natt. Det såg ut att komma precis ifrån utanför fönstret.

Lite konstigt, men jag avfärdade det som bara åska.

Bosnien? hmmm bomber kanske
Citera
2009-04-07, 22:37
Bannlyst
Den fjärde april i år såg jag en orangea prick inte större än stjärnorna röra sig extremt snabbt mellan 2 stjärnor och avståndet att dömma var det för snabbt för ett flygplan cirka 10-15 grr snabbare , ljuset flög i 2 sekunder sen försvann det, har även sett mer klarorangeat ljus på nyårsafton och jag intygar med mitt liv att det inte var en raket, det hände 2 nyårsaftonar i rad och pricken släppte något rakt ner som sedan slockna, det som skilde det som hände på nyårsaftonarna var att denna som flög den fjärde var på betydligt högre höjd och flög mycket snabbare, någon som har en förklaring?
Citera
2009-04-07, 23:18
Medlem
Citat:

Har hänt mig liknande saker. Tex vaknar jag alltid sekunder innan mitt alarm går igång. Jag vaknar också ofta några sekunder innan hemtelefonen ringer, eller någon ringer på dörren. Mkt mysko!
Citera
2009-04-08, 01:19
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Bosnien? hmmm bomber kanske
Ha!

Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Den fjärde april i år såg jag en orangea prick inte större än stjärnorna röra sig extremt snabbt mellan 2 stjärnor och avståndet att dömma var det för snabbt för ett flygplan cirka 10-15 grr snabbare , ljuset flög i 2 sekunder sen försvann det, har även sett mer klarorangeat ljus på nyårsafton och jag intygar med mitt liv att det inte var en raket, det hände 2 nyårsaftonar i rad och pricken släppte något rakt ner som sedan slockna, det som skilde det som hände på nyårsaftonarna var att denna som flög den fjärde var på betydligt högre höjd och flög mycket snabbare, någon som har en förklaring?
Satellit kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in