2012-12-19, 23:42
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Ljuger? Det är bilderna som säger allt. Skulle du vilja vara 13-15 år och ha din penis hängandes på instagram för allmänheten? Det tror jag absolut inte!

Men om man själv vet att bilderna är falska på sig själv kan man lika bra betrakta det som ett skämt.

Jag behöver inte riskera det för jag är inte så pantad att jag låter såna bilder spridas. Det borde dessa stolpskott fattat för länge sen. Dum får lida

Det blir ju dubbelfail för de här särbarnen. Är det svagbegåvade hela bunten?
Citera
2012-12-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
skillnaden är att du nog inte skulle uppviglat andra att begå brott vilket hela mobbens uppgift var.

nu verkar ju tjejen dessutom vara oskyldig, oavsett så är det fel att slå en tjej.

flaggan vet jag inte om det stämmer flera har sagt att det var fejk

Det stod på expressen tidigare idag. De har säkert tagit bort det nu men nån skrev tidigare idag att hade den sparad.
Citera
2012-12-19, 23:45
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Det kommer inte hända ett skit, i den här typen av trådar dyker det alltid upp folk som ska ge igen, jag minns det även vid EU- toppmötet då skulle vänsterslöddret åka på däng men det hände inte ngt där heller,självklart hoppas jag att jag har fel, i en sådan här prekär situation uppmuntras givetvis civil olydnad.
Har sådana som du ens tillstymmelse till hjärna? Ni blir sura för att ett gäng idioter tar lagen i egna händer så ni... samlar ihop ett gäng idioter och tar lagen i egna händer?! Använd hjärnan för i helvete.
Citera
2012-12-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Keso_
Om du syftar på tjejen som blev misshandlad på filmen, så heter hon Emm* M*ttsson. Det är inte tjejen som skrev statusen på facebook.
Den här infon har vi inte sett förut! Det verkar som den misshandlades namn hittats!
Citera
2012-12-19, 23:48
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Steg ett i en personlig strategi för att slippa bli uthängd halvnaken på nätet är ju att inte posta halvnakna bilder av sig själv på nätet till att börja med.

Men det är inte olagligt, eller hur?

Det må vara dumt och kanske omoraliskt... men ej olagligt. Däremot är det olagligt att använda andras halvnakna bilder i syfte att skada dem. Det kallas ärekränkning. Även det är dumt och omoraliskt... men det är också olagligt.
Citera
2012-12-19, 23:50
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Kolla denna bild. Detta är i Sverige, ser ut som Irak

http://ap.mnocdn.no/incoming/article7073241.ece/ALTERNATES/w980c169/afp000451056.jpg?updated=181220121427

Helt jävla bisarrt! När det ser ut så skickar man inte in dialogpolisen, vilket jävla skämt, utan militär. Ni som bagatelliserar händelserna fattar inte vilken masspsykos som kan uppstå i det läget. Alla liknande påhitt måste stävjas direkt med alla medel.
Återigen så är hela upplägget typiskt mena från början till slut.

Är det bekräftat att de har bränt svenska flaggan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Keso_
Om du syftar på tjejen som blev misshandlad på filmen, så heter hon Emm* M*ttsson. Det är inte tjejen som skrev statusen på facebook.

Hur är det med henne? Emma alltså.
Citera
Medlem
Måste nog redigera mitt tidigare inlägg efter att ha läst andras. Det är väldigt enkelt att stå upp för en sak när man har så många med sig, men förstår inte varför man står upp för just detta. Visst är det hemskt att bilder läggs ut/namnen på de som lagt ut bilder etc. osv, men vad i helvete.

Det jag blir förbannad på är att det här finns uppslutning och uppmärksamhet att koppla ett foto till ett uttalande om personen. Varför finns det inga upplopp och inte ens något som helst intresse då det rör mycket grövre brott? Det är så många fall av kvinnofridskränkning, våldtäkt mot barn, etc. men det leder sällan till uppmärksamhet. Det här är en kränkning som är psykisk och väldigt långt ifrån den verklighet av allvarlig fysisk kränkning som sker dagligen, men som inte ges någon uppmärksamhet alls - utom om en hundvalp skulle vara involverad då.

Är helt med att det är kränkande och att det kanske bör utredas om det här förfarandet ska vara straffbart, men det är ändå långt ifrån de grova brott som begås och som inte väcker någon uppmärksamhet.
Citera
2012-12-19, 23:54
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Har sådana som du ens tillstymmelse till hjärna? Ni blir sura för att ett gäng idioter tar lagen i egna händer så ni... samlar ihop ett gäng idioter och tar lagen i egna händer?! Använd hjärnan för i helvete.

Om polisen i slutändan inte kan upprätthålla lag och ordning tvingas ju civilister att ta till dessa åtgärder, jag tänker absolut inte ge mig ut och bråka med blatteslödder men däremot ställer jag mig som sagt inte negativ till nån form av motreaktion.

Hade slöddret inte gett sig ut från första början och gett sig på folks privata egendomar hade inte några motreaktioner behövts.
Citera
2012-12-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbardo
Jag undrar också vart den källan kommer ifrån?
Vart kom den nyheten först ut nånstans?

Jag var där under en längre period och såg ingen svensk flagga brinna. Det betyder dock inte att det inte har hänt. Det har florerat rykten om att några tända på en svensk flagga men den antändes inte riktigt. Detta var dock ingenting som skedde i folkmassan
Citera
2012-12-19, 23:57
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Men det är inte olagligt, eller hur?

Det må vara dumt och kanske omoraliskt... men ej olagligt. Däremot är det olagligt att använda andras halvnakna bilder i syfte att skada dem. Det kallas ärekränkning. Även det är dumt och omoraliskt... men det är också olagligt.

Det är också olagligt med bilstöld, betyder det att jag kan lämna min bil olåst? Personligt ansvar slutar inte där rättsamhället börjar.
Citera
2012-12-19, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snorresnabel
Jag är mer intresserad av personen som tagit printscreenen, en blandning av tidsresor och alice i underlandet. Win xp, mirq, vnc och lyssnar på darin.

Hahaha..jag inte är intresserad alls, fick dock en släng av moralpanik. Plus att det inte framgår att tösen är 18+, det skulle kunna innebära ett brott som är väldigt illa.

Det är bra att det som har hänt diskuteras men vissa saker tillför absolut inget men gör stor skada för enskild och då känns det fel.

Tycker inte det här ska mötas av någon mot demonstration eller liknande, låt polisen hantera detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in