2012-12-20, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
EU skulle skita fullständigt ifall alla svenskar gick ut och demonstrerade. Vet inte ens ifall de skulle bry sig ifall demonstrationerna blev så kraftiga som de blev inför ACTA. Men det är en annan story.

Absolut hänger människor på den vinnande sidan som ett djur. Attackerar 15 man tre vilsna själar och det pumpar lite adrenalin hos samtliga kommer ingen att försvara de tre som springer för då blir man själv jagad och därför väljer man den starka sidan. Av samma anledning kan man säga att folk röstade på Obama inför 2008 då han fick medvind och det föder fler som stöttar den gruppen som ser vinnande ut...

Om det bara är uttråkade ungdomar som söker spänning låter jag vara osagt men det finns en del som är där och tittar för detta åtminstone.

Vi är människor och detta är normalt. Har alltid varit så sedan födelse utav homo-sapiens. Vi gillar kravaller och våld och allt sånt smått och gott. Dock är detta en STOR STOR överdrift men man ska inte försöka förklara fenomen som det här då det är mer komplext Det är olika från kultur till kultur och person till person och olika faktorer skapar olika reaktioner.

Jag är inte utbildad men det är min åsikt kring det
Citera
2012-12-20, 02:51
Medlem
usb3s avatar
I tisdags kväll lades ett klipp upp på youtube där användaren säger att de ska fucka gbg. Är ett klipp som sammanfattar tisdagens händelser utifrån en som verkar ha varit med på kravallerna. Klippet plockades snabbt ner från YouTube men jag gjorde ett försök att återställa det någorlunda.

Håll till godo:
http://videobam.com/TEQyR

Print från youtube-sidan:
http://i.imgur.com/3G4Tf.png
Citera
2012-12-20, 02:52
Medlem
slottets avatar
Citat:
Klart det kan hända utav andra anledningar men nu är det enbart efterskalv av all spridning och uthängning gällande instagramkontot.
Precis det kunde lika gärna varit något annat som utlöste det, därför är det inte intressant att diskutera sociala medier och att det skulle vara boven i dramat.
Citera
2012-12-20, 02:55
Medlem
Loomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
I tisdags kväll lades ett klipp upp på youtube där användaren säger att de ska fucka gbg. Är ett klipp som sammanfattar tisdagens händelser utifrån en som verkar ha varit med på kravallerna. Klippet plockades snabbt ner från YouTube men jag gjorde ett försök att återställa det någorlunda.

Håll till godo:
http://videobam.com/TEQyR

Print från youtube-sidan:
http://i.imgur.com/3G4Tf.png

Skrämmande, men kommentarerna på youtube värmer ju något.
Citera
2012-12-20, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artii
Försvarar inte det i sån mening men det är vad det är. Såsom Firmor som slåss kostar staten massa skattepengar även om alla är med på det. Vad ska man säga att detta kostar skattepengar är det MINSTA problemet vi har.

Vi har EU, rika företag som outsourcar, rika företag som blir räddade utav staten för miljardbelopp, vi har företag som lurar staten på stora belopp pengar, vi har lobbyister, vi har företag som tar sina pengar ut ur landet och lägger in det i schweiz för att minska mängden skatt till staten och tjäna mer pengar. Vi har en media som lever på känslorna och ignoransen utav vårt lands befolkning.

Och detta är det som tar skattepengar? Försvarar inte vad som hänt men det är förståligt i all mening. Om man ska snacka pengar så kolla var de stora pengarna försvinner och inte småpengar som invandring och små upplopp.

Nu blandar du in andra begrepp och saker som 1. du inte har en blekaste aning om, 2. inte ens hör till det vi pratade om. Håll frågan inom diskussionens ramar, om du tänker vara en del av den.

Du påstår att "protesterna" var oskyldiga och att ingen skadats. Du har fel, eftersom att skattepengar går till helt fel saker. Dessutom kanske du missade det faktum att misshandel förekom? Istället för att polisen ska behöva använda full styrka i flera dagar och rikta alla insatser mot det här högst onödiga prepubertala greppet, kunde de löst brott av allvarlig karaktär som försakar samhället större problem. Det här är också problematiskt, men helt omotiverat med "de vill ha lite spänning". Helt jävla meningslöst. Vill ungdomarna ha spänning får de betala hela notan själva, eller köpa en biobiljett som alla andra.

Du är uppenbarligen en egoist som inte tänker på någon annan än dig själv, eftersom att din världsfrånvarande konsekvensanalys håller lika hög klass som "gratis glass till alla!".

Tycker du skämmas och tänka före du talar.
Citera
2012-12-20, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Nu blandar du in andra begrepp och saker som 1. du inte har en blekaste aning om, 2. inte ens hör till det vi pratade om. Håll frågan inom diskussionens ramar, om du tänker vara en del av den.

Du påstår att "protesterna" var oskyldiga och att ingen skadats. Du har fel, eftersom att skattepengar går till helt fel saker. Dessutom kanske du missade det faktum att misshandel förekom? Istället för att polisen ska behöva använda full styrka i flera dagar och rikta alla insatser mot det här högst onödiga prepubertala greppet, kunde de löst brott av allvarlig karaktär som försakar samhället större problem. Det här är också problematiskt, men helt omotiverat med "de vill ha lite spänning". Helt jävla meningslöst. Vill ungdomarna ha spänning får de betala hela notan själva, eller köpa en biobiljett som alla andra.

Du är uppenbarligen en egoist som inte tänker på någon annan än dig själv, eftersom att din världsfrånvarande konsekvensanalys håller lika hög klass som "gratis glass till alla!".

Hur tänkte du nu? Ska polisen finnas där eller ska de inte finnas där? Är det ett allvarligt brott som begåtts eller är det inte så allvarligt? När du kommit fram till dessa svar kan du diskutera vidare ifall det ska gå skattepengar till detta som sker i Gbg nu eller inte.

Annars kan jag påstå att det inte ska gå några skattepengar alls till att lösa andra brott heller. Men jag vet dock inte hur du ska kunna summera ihop det hela då...
Citera
2012-12-20, 03:02
Medlem
ErikHansens avatar
Citat:
... utländska människor ser nästan också helt lika och ut beter sig nästan helt lika också,
(...) Så grupperingar kommer alltid att bete sig likadant även om det är norrmän eller australiensare!

Tull! Med så store hormonelle og nevrologiske forskjeller det beviselig finnes mellom etniske grupper er det helt usannsynlig at dette ikke vil føre til forskjeller i oppførsel. Dette er noe alle forstår når det gjelder andre dyrearter, feks hunder. Alle ser at noen hunderraser har lettere for å lære enn andre. Og at det er store forskjeller i temperament. Men når det gjelder mennsker så skal dette altså ikke ha noe å si.

Mobben som skulle ut for å ta (den sannsynligvis uskyldige) jenta kan ikke være veldig smarte, hvis jeg har forstått informasjonen de handlet utifra riktig. Det fantes liten grunn til å tro det var henne. Likevel hopper de til konklusjoner, som små barn.
Citera
2012-12-20, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat

kommer inte skämmas men jag kan tänka innan jag pratar. Det är väl det minsta jag kan göra.

Min poäng kring den ekonomiska biten är att varför bry sig om en droppe vatten när hela dammen läcker.

Sen angående lösa brott vet jag inte hur polisen fungerar. Kan inte kommentera kring det( Har alla hand om att lösa brott?)

Sedan angående ungdomarna så vettefan visst du har rätt men man måste påpeka att det är människor och inte ''blattedjur muslima negrar som förtjänar att dö bla bla bla''.

Svensken är hypokritisk som fan, om svensken hade chansen att springa runt och härja och döda negrar skulle den göra det och rättfärdiga det. När någon annan gör det så ska de avrättas. Det är också ett normalt beteende faktiskt.

Enda som kan sägas är att vi alla är människor och det inte alltid är enkelt att förutsäga varför folk reagerar som de gör och hur stora de reaktionerna blir.
Citera
2012-12-20, 03:07
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu? Ska polisen finnas där eller ska de inte finnas där? Är det ett allvarligt brott som begåtts eller är det inte så allvarligt? När du kommit fram till dessa svar kan du diskutera vidare ifall det ska gå skattepengar till detta som sker i Gbg nu eller inte.

Annars kan jag påstå att det inte ska gå några skattepengar alls till att lösa andra brott heller. Men jag vet dock inte hur du ska kunna summera ihop det hela då...

Det var väl ganska uppenbart vad jag menade? Hela mitt inlägg bygger ju på "ungdomarna söker spänning". Du vet, kriminologen, alla begår inte brott för att "uppleva kicken".

Citat:
kommer inte skämmas men jag kan tänka innan jag pratar. Det är väl det minsta jag kan göra.

Min poäng kring den ekonomiska biten är att varför bry sig om en droppe vatten när hela dammen läcker.

Sen angående lösa brott vet jag inte hur polisen fungerar. Kan inte kommentera kring det( Har alla hand om att lösa brott?)

Sedan angående ungdomarna så vettefan visst du har rätt men man måste påpeka att det är människor och inte ''blattedjur muslima negrar som förtjänar att dö bla bla bla''.

Svensken är hypokritisk som fan, om svensken hade chansen att springa runt och härja och döda negrar skulle den göra det och rättfärdiga det. När någon annan gör det så ska de avrättas. Det är också ett normalt beteende faktiskt.

Enda som kan sägas är att vi alla är människor och det inte alltid är enkelt att förutsäga varför folk reagerar som de gör och hur stora de reaktionerna blir.

Dina första frågor besvarar jag ovanför. Sedan är det inte jag som gett diverse rasistiska epitet åt andra människor, så de argumenten får du ge till någon annan. Att du sedan är precis lika fördomsfull mot svenskar (tänka sig, det går faktiskt) vet jag inte vad det har med ämnet att göra.
Men varför folk reagerat som de gjort hade du ju en utmärkt förklaring till: "de ville söka spänning".
Senast redigerad av NyanCat 2012-12-20 kl. 03:11.
Citera
2012-12-20, 03:49
Medlem
Citat:
Detta är bra nu är vi alla på samma plan. Då kan jag säga att pga av att vi alla har nästantill likadana gemensamma ärftliga egenskaper så existerar inte raser mellan människor lika mycket som mellan hundar.

''kännetecknas av vissa gemensamma ärftliga egenskaper''
Vi har samma antal organ, vi har liknande benstruktur, vi har lika stora hjärnor, vi har samma antal muskler och ben, vi har samma förmåga att prata och förstå, och flera.

Den som skiljer oss ifrån är att alla ser inte likadaan utseende mässigt och har en genetisk skillnad. Såsom olika gener som påverkar intelligens,hälsa,utseende.

Dock i det stora hela så är vi likadana.

Man kommer långt med bara en definition. Det är en väldigt bra sak att lära sig från matten, definitioner och axiom är guld.

Enligt läkare och forskare i Danmark så beror detta beteendet på låg intelligens pga inavel och på att de är bönder med isolerade traditioner från isolerade bondesamhällen. Byfånar helt enkelt. Man hör det på ordval och språk, det är mer än brytningar. En etnisk svensk och kan ex dålig engelska så säger han/hon inte "Im going to fuck your mother" "hejaa", "hejja" och bara äta svensk slaktad falukorv och ha religiösa tvångstankar - Men det är just det MENA folket gör i Sverige. Det är just därför det blir sådana bråk på denna skola så öppet.

Dessutom så bär otroligt många identisk klädsel i videosarna, svarta byxor och svart jacka, i princip bara en fodrad version av deras egna länders religiösa klädsel med lite amerikanskt rap-snitt. En uniform med andra ord. Vad vi ser är bonnasöner. Hillbillys kallas de för om de är vita och från USA.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-12-20 kl. 03:52.
Citera
2012-12-20, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excelld
Haha förlåt mig är extremt trött och skall gå till sängs nu, men menade såklart ifall några utav dem anhållna har lett till häktningar...
Har följt med dåligt på slutet men en person greps väl? Tror inte de skulle häkta denna dock. Efter att jag slutade följa det hela fick jag uppfattningen om att det var väldigt lugnt, så tror inte något mer än detta har skett vad gäller gripanden.
Citera
2012-12-20, 04:14
Medlem
Vikras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essoxx
Förlåt en idiot, men var kan jag se de aktuella instagram kontona? Kommer man sitt via sitt eget konto eller är det nån webbsida?

inga problem här får du en länksamling, vet inte hur det är att komma in på instagram då jag inte har något konto men fans en bunt screenshots länkade några sidor tillbaka, ska leta upp och editera om jag hittar.

https://www.flashback.org/sp41008392

Sen kan ett tips vara att läsa hela rubriken SAMMANFATTNING I TRÅDSTART

EDIT: http://storenow.net/my/?f=5740 Screenshotsen jag snacka om
Senast redigerad av Vikra 2012-12-20 kl. 04:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in