2012-12-19, 23:32
  #4825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Din äckliga idiot. Vi ska ut och visa att det fan är nog med daltandet. Stridsmundering på!
På något sätt tvivlar jag på att det kommer ske och då får det dig att se dum ut, inte för att du inte gjorde det utan för att du sa att skulle göra det. Inte för att just du är rädd eller något liknande men hängivenheten och andan som behövs tror jag inte existerar - upp till bevis, med andra ord.
Citera
2012-12-19, 23:32
  #4826
Medlem
Är det omöjligt att spåra IP-adress från instagramkontot? Kontot är ju borttaget men någonstans måste det väl finnas lagrat.. eller?
Citera
2012-12-19, 23:33
  #4827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Bränna svenska flaggan har jag inte sett, var finns den tro?
Riktigt lågt att göra så.

Men du påstår att du inte skulle joinat ungdommarna om du var ett av offren som hängdes ut i Instagram? Bara fega människor skulle acceptera något sådant och stanna hemma.
Problemet är ju att dem inte är ute efter att leta upp folk. Dem vet inte vem dem ska leta upp, därför tar dem istället tillfället iakt och vanaliserar och beteer sig som nå jävla neandertalare.
Citera
2012-12-19, 23:34
  #4828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonglobe
Är det omöjligt att spåra IP-adress från instagramkontot? Kontot är ju borttaget men någonstans måste det väl finnas lagrat.. eller?
Ägarna av kontot påstod att de använde sig av en turkisk IP-adress, läste jag på någon av sidorna.
Citera
2012-12-19, 23:35
  #4829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Bränna svenska flaggan har jag inte sett, var finns den tro?
Riktigt lågt att göra så.

Men du påstår att du inte skulle joinat ungdommarna om du var ett av offren som hängdes ut i Instagram? Bara fega människor skulle acceptera något sådant och stanna hemma.
skillnaden är att du nog inte skulle uppviglat andra att begå brott vilket hela mobbens uppgift var.

nu verkar ju tjejen dessutom vara oskyldig, oavsett så är det fel att slå en tjej.

flaggan vet jag inte om det stämmer flera har sagt att det var fejk
Citera
2012-12-19, 23:36
  #4830
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
På något sätt tvivlar jag på att det kommer ske och då får det dig att se dum ut, inte för att du inte gjorde det utan för att du sa att skulle göra det. Inte för att just du är rädd eller något liknande men hängivenheten och andan som behövs tror jag inte existerar - upp till bevis, med andra ord.

Det kommer inte hända ett skit, i den här typen av trådar dyker det alltid upp folk som ska ge igen, jag minns det även vid EU- toppmötet då skulle vänsterslöddret åka på däng men det hände inte ngt där heller,självklart hoppas jag att jag har fel, i en sådan här prekär situation uppmuntras givetvis civil olydnad.
Citera
2012-12-19, 23:37
  #4831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickecb
Riktigt bra sammanfattning!
Om du syftar på tjejen som blev misshandlad på filmen, så heter hon Emm* M*ttsson. Det är inte tjejen som skrev statusen på facebook.
Citera
2012-12-19, 23:38
  #4832
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
skillnaden är att du nog inte skulle uppviglat andra att begå brott vilket hela mobbens uppgift var.

nu verkar ju tjejen dessutom vara oskyldig, oavsett så är det fel att slå en tjej.

flaggan vet jag inte om det stämmer flera har sagt att det var fejk
Det fanns ett försök till att bränna en flagga enligt TT och flera nyhetskällor. Bilden som någon idiot sedan spred i chatten på streamen var inte från det tillfället utan helt tagen ur luften(vilket jag även påpekade i tråden).
Citera
2012-12-19, 23:38
  #4833
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realmg
Har läst sammanfattningarna, men har ärligt talat inte hunnit gå igenom hela diskussionen. - ledsen om här kommer upprepningar.

Hela den här historien är ju så märklig. Jag kommer inte på något fall det har blivit upplopp p g a förtal, vilket det kan vara, att tjejer hängs ut. Jag undrar egentligen vad syftet med reaktionerna är - av intervjuer med de tjejer som hängts ut framstår det som det viktigaste är att de är rena och oskulder. Frågan är om det verkligen utpekar någon som klandervärd i sitt levnadssätt (BrB 5:2), och då utifrån vems perspektiv? Behöver gärningsmannen någon form av uppsåt till hur det uppfattas?

Kan iofs ställa mig positiv till att människor reagerar att mkt unga tjejer hängs ut, men kanske upploppen är av fel orsak. Och att upplopp nog inte kommer lösa problemet. Allvarligare är väl om det rör unga tjejer (under 15 år) som hängs ut - stämmer det vad AB skrev att underåriga nu hängs ut med nakenbilder? Det kan falla under barnpornografibrott. Jag har aldrig sett någon demonstration/manifestation då det rör sexuella övergrepp mot barn - demonstranter dyker mest upp då det är djur, allt annat kanske är att betrakta som lindrigare. Av den orsaken är jag avvaktande positiv, kanske lite reglering kan pressas fram.

Så vad säger ni - är det en förändring i vad man protesterar mot rent politiskt, eller är det bara för att det rör den egna sfären?

Ungdomarna är jävligt förbannade och de vet inget annat sätt att få utlopp för det. De lever sina liv på nätet. Sveriges lagar är omoderna gör att sådant här inte är "tillräckligt" olagligt. Förtal på internet läggs i 9 fall av 10 ner av åklagaren. När inte rättsväsendet fungerar tar ungdomarna lagen i egna händer helt enkelt.

Hade gärna sett en modernisering av lagarna kring förtal och smutskastning på internet. Höja straffen så att polisen har rätt att begära ut ip-adresser etc. Även ökat ansvar hos de sociala medierna hade varit önskvärt... och dessa förslag har inget med censur att göra.
Citera
2012-12-19, 23:41
  #4834
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad sägs om att läsa tråden? Använd sökfunktionen och första inlägget så kommer du förstå sammanhanget.
Det var inte nakenbilder som startade allt. Nakenbilderna har först börjat dyka upp idag.
Jo läste din sammanfattning tycker bara allt känns så jävla överdrivet om det nu inte var nakenbilder eller "typ nakenbilder" med... liknanade bilder och sidor finns ju överallt på instagram, inte för det gör saken bättre dock.
Citera
2012-12-19, 23:41
  #4835
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ungdomarna är jävligt förbannade och de vet inget annat sätt att få utlopp för det. De lever sina liv på nätet. Sveriges lagar är omoderna gör att sådant här inte är "tillräckligt" olagligt. Förtal på internet läggs i 9 fall av 10 ner av åklagaren. När inte rättsväsendet fungerar tar ungdomarna lagen i egna händer helt enkelt.

Hade gärna sett en modernisering av lagarna kring förtal och smutskastning på internet. Höja straffen så att polisen har rätt att begära ut ip-adresser etc. Även ökat ansvar hos de sociala medierna hade varit önskvärt... och dessa förslag har inget med censur att göra.
Steg ett i en personlig strategi för att slippa bli uthängd halvnaken på nätet är ju att inte posta halvnakna bilder av sig själv på nätet till att börja med.
Citera
2012-12-19, 23:42
  #4836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvedinElvis
Jag är 99% säker på att hon är en av de inblandade bakom instagramkontot. Tänker dock inte gå ut med varför jag tror att fallet är så eller med några bevis, eftersom jag inte vill sätta dit henne även fast de flesta redan tror att hon är inblandad. Riktigt tråkigt detta.

Nu har du flera gånger skrivit att du är säker på att GM är en av de inblandade, trots det har du inget som bevisar varken detta eller det du har sagt tidigare. Du upprepar flera gånger att GM ska ha ändrat stavfel i sitt blogginlägg, jag har därför granskat inlägget när det skrevs och hur det ser ut nu, ingenting är ändrat och stavfelen kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in