Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Okej, first of all. Det främlingsfientliga snacket i den här tråden är naturligtvis pinsamt, likaså alla "SD2012-kommentarer.
Däremot är det ingen som påstått att fotbollshuliganism är okej. Vem har sagt det? Du säger att majoriteten där är svenskar. Mycket möjligt, men vad har du för källa till det uttalandet?
Som vi ser på filmerna, och det är väldigt viktig att inte förneka, så är det en otroligt stor del av människor i gårdagens kravaller som är invandrare eller har en annan etnisk bakgrund. Hurvida det spelar någon roll är en annan sak, men man ska aboslut inte sitta och förneka det, då det framgår väldigt tydligt i bilder och filmer från händelsen.
Sedan så är det skillnad på den här typen av "kravaller" och fotbollshuliganism. Huliganismen och verksamheten med firmor sker oftast under en mer organiserad form, ofta på fält eller fotbollsplaner utanför. Det är sällan vi i samband med ett derby ser människor hoppa på bilar, gruppmisshandla tjejer och sådana saker. Det händer, absolut, men inte ofta.
Jag tycker det känns som att du försvarar dessa människors beteende, vilket är otroligt tragiskt isåfall.
Exakt.
Sedan är det fascinerande hur många som hävdar att man inte kan generalisera utifrån etnicitet bara för att direkt efter komma med grova generaliseringar och vidriga fördomar om svenskar enbart baserat på etncitet, som Mastrovious ovan.
Om man lever i ett land där man anser att majoritetsbefolkningen är förkastlig så finns det ju en jävligt enkel lösning på det.
Hur hård är man när man invandrar till ett land och utmålar värdfolket som idioter men inte har en tanke på att dra därifrån? Det är som att kalla värdarna på en fest för töntar men ändå ta för sig av gratisdrickat och sitta kvar i soffan. Vem är egentligen i dioten i det läget?
Stick hem och bygg upp ditt land eller strid för ditt folk i stället för att sitta på ditt arsle här och gnälla. Vi har inte bett om det. Tack och hej!
Det är uppenbart att det här handlar om etnicitet - ja, jag anser definitivt att man kan se mönster i människors agerande utifrån den faktorn. Det finns ingen annanstans där sexualmoral är så explosivt som i MENA och andra muslimska länder.
Jag tror att det var Kalifatides som skrev om hur fascinerad han blev när han jobbade i en fabrik med många utlänningar på 60-70-talet och en av invandrarna (turk) kom i bråk med den etniskt svenske förmannen och vrålade "Jag ska knulla din mamma!" varpå förmannen tittade förvånat på honom och lugnt svarade: "Jaha, gör det du. Det kan hon nog behöva."
Det är den fundamentala skillnaden mellan svenskar och folk från regioner med s.k. hederskultur. Visst ha vi haft tider av kvinnoförtryck men kvinnofriden instiftades på
1200-talet av Birger Jarl och det var dödstraff på att bryta mot den. Svenskar ser inte kvinnor som boskap och hela släktens anseende hänger inte på de kvinnliga medlemmarnas sexualmoral.
Lägg ner alla jämförelser. Det finns inga likheter. Svenska ungdomar i dessa områden kan dras ner i skiten men det saknar motstycke i vår historia och kultur.