2012-12-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Idag kommer de samlas igen, fast denna gången i Framtidsgymnasiet

??? Kan vara ett knep för att lura bort Polisen från stället de verkligen kommer att bråka på.
Citera
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastrovious
Gå lägg dig... det är samhället du lever i. Folk står upp för vad dom tycker. Det här "våldet" som alla pratar om är har tagits till sjukt överdrivna proportioner. Dom här ungdomarna sprang runt i klungor, kastade några föremål å hoppade på bilar. Ut med alla blattar pga det? Du e trångsynt som många andra. Kom ihåg detta nästa gång det är någon nationalistisk grupp som demonstrerar å utför liknande handlingar

Varför bagatelliserar du att dom kastade sten på polisen och hoppade på bilar? Va fan hade det med själva uthängningen i sig att göra? Om dom nu var så förbannade på den där Zigenarbruden är det väl mot henne aggressionerna borde riktas och inte mot oskyldiga personers egendom?
Citera
Medlem
kenyarkanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Idag kommer de samlas igen, fast denna gången i Framtidsgymnasiet

Stämmer den infon? Var kommer den ifrån?
Det här är ju fan galet.
Citera
2012-12-19, 09:32
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Okej, first of all. Det främlingsfientliga snacket i den här tråden är naturligtvis pinsamt, likaså alla "SD2012-kommentarer.

Däremot är det ingen som påstått att fotbollshuliganism är okej. Vem har sagt det? Du säger att majoriteten där är svenskar. Mycket möjligt, men vad har du för källa till det uttalandet?

Som vi ser på filmerna, och det är väldigt viktig att inte förneka, så är det en otroligt stor del av människor i gårdagens kravaller som är invandrare eller har en annan etnisk bakgrund. Hurvida det spelar någon roll är en annan sak, men man ska aboslut inte sitta och förneka det, då det framgår väldigt tydligt i bilder och filmer från händelsen.

Sedan så är det skillnad på den här typen av "kravaller" och fotbollshuliganism. Huliganismen och verksamheten med firmor sker oftast under en mer organiserad form, ofta på fält eller fotbollsplaner utanför. Det är sällan vi i samband med ett derby ser människor hoppa på bilar, gruppmisshandla tjejer och sådana saker. Det händer, absolut, men inte ofta.

Jag tycker det känns som att du försvarar dessa människors beteende, vilket är otroligt tragiskt isåfall.

Exakt.

Sedan är det fascinerande hur många som hävdar att man inte kan generalisera utifrån etnicitet bara för att direkt efter komma med grova generaliseringar och vidriga fördomar om svenskar enbart baserat på etncitet, som Mastrovious ovan.

Om man lever i ett land där man anser att majoritetsbefolkningen är förkastlig så finns det ju en jävligt enkel lösning på det.
Hur hård är man när man invandrar till ett land och utmålar värdfolket som idioter men inte har en tanke på att dra därifrån? Det är som att kalla värdarna på en fest för töntar men ändå ta för sig av gratisdrickat och sitta kvar i soffan. Vem är egentligen i dioten i det läget?

Stick hem och bygg upp ditt land eller strid för ditt folk i stället för att sitta på ditt arsle här och gnälla. Vi har inte bett om det. Tack och hej!

Det är uppenbart att det här handlar om etnicitet - ja, jag anser definitivt att man kan se mönster i människors agerande utifrån den faktorn. Det finns ingen annanstans där sexualmoral är så explosivt som i MENA och andra muslimska länder.

Jag tror att det var Kalifatides som skrev om hur fascinerad han blev när han jobbade i en fabrik med många utlänningar på 60-70-talet och en av invandrarna (turk) kom i bråk med den etniskt svenske förmannen och vrålade "Jag ska knulla din mamma!" varpå förmannen tittade förvånat på honom och lugnt svarade: "Jaha, gör det du. Det kan hon nog behöva."

Det är den fundamentala skillnaden mellan svenskar och folk från regioner med s.k. hederskultur. Visst ha vi haft tider av kvinnoförtryck men kvinnofriden instiftades på 1200-talet av Birger Jarl och det var dödstraff på att bryta mot den. Svenskar ser inte kvinnor som boskap och hela släktens anseende hänger inte på de kvinnliga medlemmarnas sexualmoral.

Lägg ner alla jämförelser. Det finns inga likheter. Svenska ungdomar i dessa områden kan dras ner i skiten men det saknar motstycke i vår historia och kultur.
Citera
2012-12-19, 09:32
Medlem
Hallå... är några konton/sidor fortfarande aktiva? Media talar om att nya konton har skapats med fortsatt "förtal". Var hittar man dem? länk?
Citera
2012-12-19, 09:33
Medlem
TheAmericanHeros avatar
Orre behover inte nodvändigt betyda hora utan det kan ocksa användas som synonym till fjortis.

Polisen borde fa mer befogenheter sa vi kan fa lite ordning och reda pa Sverige!
Citera
Medlem
Har flashback-detektiverna någon aning vem som faktiskt ligger bakom instagramkontot?
Citera
Medlem
Gbgsorrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av facit88
Hallå... är några konton/sidor fortfarande aktiva? Media talar om att nya konton har skapats med fortsatt "förtal". Var hittar man dem? länk?

Min är helt avstängd och alla andra kommer man stänga inom kort så ingen idé att man skapar en
Citera
2012-12-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Tro mig, jag har varit på många fotbollsmatcher i mitt liv, varav många varit derbyn, och det är sällan det ser ut som det gjorde igår. Jag kopplar det heller inte till något "typiskt blatte beteende". Att säga något sådant visar bara på hur obildad man är.

Jag hade reagerat likadant, och varit lika hård i min kritik, om det bara hade varit etniska svenskar inblandade. För mig spelar det ingen roll. Det jag säger är att man inte ska sticka under stolen med att det igår var en absolut majoritet av invandrare. Sedan så vet jag inte vart i mitt inlägg jag påstod att det skulle vara civiliserat att stå och titta på?

Sedan undrar jag vad det "uppenbara" är? Vad är det som är uppenbart, och som du inte blundar för?

Uppenbart är att många bara ser ett gäng blattar som bryter lagen för att folkmassan består av invandrare. De som hängdes ut var ju flest blattar eller? Det va ju den största huliganrättegången i Sveriges historia nyligen i Göteborg har du missat hur dom betedde sig? Kan du påstå att detta ens va i närheten?

Kolla här du gillar säkert att diskutera, ber mig referera till källor etc etc. Du får gärna vinna den här diskussionen men det är just detta som är så typiskt svenskt. Alla vet vad som är rätt enligt regelverket, hur man ska uppträda som svensk etc. Problemet är att ingen lever upp till det ändå. Som till exempel: är det inte fel att stå å titta på när någon får stryk? Men ingen agerar korrekt i en sån situation ändå.

Snälla sluta blunda för att folk tar sådana här situationer i akt för att hänga ut alla blattar i Sverige!! Jag haaaaatar blattar svenskar hundar också som inte kan bete sig. Slitsamma vad för etnisk bakgrund man har
E man efterbliven så e man. Ursäkta grammatik etc skriver från mobilen..
Citera
2012-12-19, 09:34
Medlem
SeMeNoMores avatar
010-565 29 57-Detta numret kan ni använda vid frågor till Polisen.
Citera
2012-12-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Varför bagatelliserar du att dom kastade sten på polisen och hoppade på bilar? Va fan hade det med själva uthängningen i sig att göra? Om dom nu var så förbannade på den där Zigenarbruden är det väl mot henne aggressionerna borde riktas och inte mot oskyldiga personers egendom?

Ok så fotbollshuliganer borde slå på motståndarlaget istället för bilar å andra personers egendomar? Du VÄLJER ATT SE PÅ DET PÅ DET SÄTTET. DU ÄR INTE OBJEKTIV
Citera
2012-12-19, 09:38
Medlem
tjocken332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgsorroz
Eller så kan man skicka PM till mig eller skriva på KIK, har all info om allt haha

överlämna dig till polisen så slipper vi ha avskum som förstör våra gator. tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in