2012-12-19, 09:21
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastrovious
Lägg av. Gruppmisshandla? Du har lika mycket underlag å fakta som jag har i detta. Jag såg den filmen och nej det är inte okej beteende. Men att koppla det till "typiskt blatte beteende" är helt åt helvete fel. Det finns nötter i alla ssmhällen, dessa som slog på tjejen borde få stryk, svensk, dansk, afrikan eller arab spelsr ingen roll!! Jag är blatte, född å uppvuxen i Angered och förstår precis hur dom tänker. Att det blev så stor anslutning människor beror på att dom är kids. Minns själv hur nyfiken man va på den tiden. Man väljer alltså vad man vill se. Så fort en grupp blattar samlas passar alla på att slänga en känga å säga hur ociviliserade dom är. Men att stå å titta på när någon får stryk eller våldtas är civiliserat eller? Nej du har rätt. Jag har inga källor. Men jag har två ögon å livserfarenhet, jag blundar inte för det uppenbara!!!

Tro mig, jag har varit på många fotbollsmatcher i mitt liv, varav många varit derbyn, och det är sällan det ser ut som det gjorde igår. Jag kopplar det heller inte till något "typiskt blatte beteende". Att säga något sådant visar bara på hur obildad man är.

Jag hade reagerat likadant, och varit lika hård i min kritik, om det bara hade varit etniska svenskar inblandade. För mig spelar det ingen roll. Det jag säger är att man inte ska sticka under stolen med att det igår var en absolut majoritet av invandrare. Sedan så vet jag inte vart i mitt inlägg jag påstod att det skulle vara civiliserat att stå och titta på?

Sedan undrar jag vad det "uppenbara" är? Vad är det som är uppenbart, och som du inte blundar för?
Citera
2012-12-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Neeeej, gör inte det. Då får skattebetalarna stå för fiolerna ändå. Föräldrarna röker vattenpipa och lever på bidrag. Men de borde vara ute på stan, de har ju inget att göra, där kunde de hålla sina "barn" i örat.

Föräldrarna har nog motiverat sina barn till att göra det här...
Citera
2012-12-19, 09:24
Medlem
Finns någon länk till bilderna och det som skrevs?
Citera
2012-12-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Detta är ett solklart exempel av den fullständigt vidriga hederskultur som vi berikas med i Sverige. Personer som anser att deras heder står över all lag och rätt, tar sig friheten att vandalisera och förstöra den allmänna ordningen för att deras kusins barnbarns kompis svärdotter har blivit kränkt.

Det är inte ens slump att det bara är ungdomar från förorten som är där. Vid 16-20 års ålder ska man helt enkelt förstått att hoppa på bilar, misshandel och allmänt packbeteende inte är acceptabelt. Detta är med anda ord fullt acceptabelt i deras öga-för-öga kultur. Mår så jävla illa över att alla politiker och """journalister""" dansar runt problemet och gör allt för att förklara det hela som RASISM. Konstigt, för hela Sverige ser att det är något som är jävligt skevt just nu. Frågan är om det har gått så långt att det är oåterkalleligt?

Gå lägg dig... det är samhället du lever i. Folk står upp för vad dom tycker. Det här "våldet" som alla pratar om är har tagits till sjukt överdrivna proportioner. Dom här ungdomarna sprang runt i klungor, kastade några föremål å hoppade på bilar. Ut med alla blattar pga det? Du e trångsynt som många andra. Kom ihåg detta nästa gång det är någon nationalistisk grupp som demonstrerar å utför liknande handlingar
Citera
2012-12-19, 09:25
Medlem
LeffeOes avatar
Polisen är alldeles för slapp emot pöbeln som driver runt på Gbg gator och misshandlar och begår skadegörelse. De borde ge pöbelen en redig dusch med tårgas och spöa skiten ur dem. Sedan skulle alla med utom Nordisk härkomst utvisas på livstid ( gärna hela släkten). Detta betende som visades på nyheterna kan ALLDRIG acceperas!
Citera
2012-12-19, 09:26
Medlem
Vilka facebooksidor är aktiva? Är alla facebook-konton och instagram-konton nerstängda?
Citera
2012-12-19, 09:26
Medlem
elastikmandens avatar
Jag fattar dock inte varför Instagram och Facebook skall dela ansvaret här? Det står ju i policyn; att den som lägger upp något, ansvarar. Bara för att det är "små" tonårstjejer det handlar om, skall de inte "oskyldigförklaras" på något sätt. De kan vara fan så jävliga, det vet man.

Det måste ju vara deras föräldrar, som låter dem härja fritt på nätet utan uppsyn! Det är ju alltid föräldrarna i sista hand som står till svars om deras ungar begår brott!Utegångs förbud 1 månad + indragen internetåtkomst! Det borde bli en gemensam påföljd för alla!
Citera
2012-12-19, 09:27
Medlem
0th3rlands avatar
Vad är orrar för ett ord!?

Mobbingen är likadan nu som den alltid varit,
men tydligen är barnen bättre på att säga ifrån nu.
Frågan är vad de vuxna gör?
Varför måste barn/tonåringar själva ta tag i sånt,
Då blir det ju lite fel,
-->det blir våld och går över styr.

Vi vuxna borde se till att de inte behöver ta tag i sådant själva.
Jag blev mobbad ett tag i mellanstadiet men ingen vuxen hjälpte till fast de visste så jag löste det själv på det enda sätt jag kom på, jag slog ner den värsta killen ur mobbargänget.
Ska det vara så?
Citera
2012-12-19, 09:29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excelld
Vad de försöker förmedla tror jag är följande :
1, Få polisen att tro att de kommer bege sig till Plusgymnasiet, därav att de skriver " skriv på FB att vi ska till Plusgymnasiet imorgon igen".
2. Men i själva verket kommer dessa bege sig till Framtidsgymnasiet och då har de redan "lurat" polisen bort till plusgymnasiet..
3. Det verkar iallafall som om de förstår sig på uttrycket

Vad spelar det för roll? Det tar ungefär 2 minuter för polisen att förflytta sig mellan Plusgymnasiet och Framtidsgymnasiet.
Citera
2012-12-19, 09:30
Medlem
Gbgsorrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgsorroz
Ok. Här kommer jag och löser allt!
Kan ju börja med att säga att all info ni har fått är totalt bullshit, inget av vad som har skrivits här är sant. MERIMA och TONI är 100% oskyldiga dom har inte gjort ett skit så det är riktigt tråkigt att de får massa skit..

Det som är mest tråkigt är att det sitter folk här och tror att de vet allt men vet egentligen inget skit.. Hur som helst, har ni några frågor till mig så är det la bara att skicka iväg ett meddelande till mig på KIK gbgorroz

Åter en gång, Merima är oskyldig hon har inte gjort någonting eller varit delaktig i Instagramkontot!

This^

Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Hur kan du bevisa att MB och T*oni är oskyldiga? Hur kan du besitter vetskap om detta? Är det du som lagt ut skiten?

Ja, för jag vet att det är jag som har gjort hela skiten och INGEN annan. MB är 100% o skyldig, och jag inte riktigt hur jag ska bevisa det. Jag har Instagramen och KIKen, dock så funkar inte Instagramen längre menmen..

Tjejen har fått så onödig skit och det är inte ens henne... haha herregud vad det här har ställt till med. Började med att jag följde de 300 "kändaste" i GBG och sen så fick jag 100 följare varje 5 minuter och tipsen från folket bara flöda in!
Citera
Medlem
kenyarkanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Men var finns alla lärarna? [...] Om lärarna tog sig tid och lämnade wienerbröna och kaffet och blandade sig med sina elver, så skulle inte polisen stå ensam. Dessa friskolor.

Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980
Just det ja, det finns ju inga ansvarsfulla föräldrar till dessa!

Självklart har lärarna ett ansvar, fast å andra sidan funderar jag på hur mycket en kan kräva av dem med tanke på arbetsvillkor, storleken på klasserna, undervisning som utgår från en läroplan som bara är anpassad efter en viss grupp.
Detta samtidigt som en genomför åtgärder som både tidigarelägger och ökar elitismen och konkurrensen bland eleverna.
Om en i tidig ålder får ett skriftligt omdöme på att du inte duger, kan en verkligen förvänta sig att eleven i fråga ska fixa målen då? Oavsett hur eleven i fråga utvecklas så kan självkänslan ha påverkats rätt ordentligt redan från starten, och då tror jag det blir svårt att tro på sig själv.
Och, kan en inte "få poäng" genom att "vara duktig" får en försöka skaffa "poäng" genom att vara värst. Den skola vi delvis redan har men framförallt är på väg mot slår ut en stor del redan innan de fått chansen att prestera.
Inte direkt en chock att det blir fler bråk och mer mobbning bland skolungdomar när regeringen monterar ner skolan samtidigt som en försöker införa undervisning av samma typ som för flera decennier sedan.
Om en som elev ska vilja gå i skolan och prestera bra krävs inspirerande och stimulerande undervisning som är anpassad efter individen i fråga och inte efter en modell som någon bestämt är "den rätta".
Arbetsmarknaden som den ser ut idag är ju också ett kapitel för sig. Det låter som att det inte finns någon framtid för den här generationen, och klart det finns de som ger upp redan innan och tar ut allt pissigt inuti genom sånt här.

För övrigt vore det väl minst sagt på sin plats att utöka undervisning som får eleverna att bli "vettiga", tänkande individer istället för att lära ut en massa teoretisk kunskap utan att fokusera alls på social kompetens.
Konstigt att Sverige går utför. Nej.

Ang föräldrar. Ja, fan ska en säga.
Tänker dels att det som nog de flesta vet inte är så jävla lätt att vara tonårsförälder, hur bra en än uppfostrar sina kids kommer de utsättas för grupptryck och göra saker för att känna samhörighet, vilket jag tror är anledningen till att säkert 75% av de som är/var med i "upploppen" deltog.
Menar självklart inte att "grupptryck" eller en vilja att känna samhörighet legitimerar ett sånt här beteende, men i vissa fall är det nog det det handlar om.
Jag säger inte heller att föräldrarna står maktlösa eller saknar ansvar, tvärtom, men i ett samhälle där en förväntas arbeta tills en stupar och ändå ha tid med ett liv i övrigt är det inte så konstigt att det går åt helvete.

Kände att jag lät fett präktig i det här inlägget, spekulerar mest kring de orsaker som finns i ett större sammanhang.
Citera
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Polisen är alldeles för slapp emot pöbeln som driver runt på Gbg gator och misshandlar och begår skadegörelse. De borde ge pöbelen en redig dusch med tårgas och spöa skiten ur dem. Sedan skulle alla med utom Nordisk härkomst utvisas på livstid ( gärna hela släkten). Detta betende som visades på nyheterna kan ALLDRIG acceperas!
Och vilket beteende är det du syftar på specifikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in