2017-01-14, 16:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det finns väl ingen som fortfarande tar den här killen på allvar? Han har helt försvunnit och tillochmed Löfvén har ju slutat upp att säga att "historikern....han har skrivit en bok".
Citera
2017-01-14, 18:24
Medlem
Äh det är väl bara att lura med Arnstad och stoppa in han i en zigenarhusvagn, efter några nätter där så är han nog botad ifrån sin antirasism ? Full av loppbett och TBC blir stackars pansargeneralen då...

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jo, den charlatanen minns jag från den tiden. Tidigare exempel är Nils Beijerot som förutom sina djupt skadliga och människofientliga insatser på narkotikaområdet också skrev liknande moralpaniskt geschäft om tevknade serier.

Ja Allan Rubin i den förra posten - Hade han någon bror eller syster som dog i OD - någon gång på 1980-talet ? Skulle tro att det var i Solna, Att det var därför som Rubin började se drogreklam lite överallt ?
Nils Bängroth han var ju en karaktär han ju - Han avskydde ju allt som ungdomar gjorde förr, spelade ingen roll, det sades att han inte gillade ens att ungdomar tuggade tuggummin, haha !

Sven Erik (Eje) Åström var ju en helt annan karaktär, han bodde ute i Bromma om jag inte minns fel, en väldigt snäll och klok människa.

Eje Åström hade ju gått i svaromål på Rubins tokiga artiklar i bla DN, om jag inte minns fel...

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det finns väl ingen som fortfarande tar den här killen på allvar? Han har helt försvunnit och tillochmed Löfvén har ju slutat upp att säga att "historikern....han har skrivit en bok".

Obersturmbannführer Heinrich Arnstad kommer tillbaka var så säker, han håller på att ladda om nu, han måste bara bevisa några nya rasist-konspirationer och grunda en ny vetenskap, Rasismteori och RasismVetenskap.

Han vill nog ha en helt ny flygel ute på Frescati, med en 300 doktorander han kan basa över,
Han kan ju göra som genusvetaren och dammsäkerhetsexperten May Britt Öhman som startat ett "Fritt Universitet" och gett sig själv en professorstitel
Senast redigerad av DrSvenne 2017-01-14 kl. 19:20.
Citera
2017-01-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Obersturmbannführer Heinrich Arnstad kommer tillbaka var så säker, han håller på att ladda om nu, han måste bara bevisa några nya rasist-konspirationer och grunda en ny vetenskap, Rasismteori och RasismVetenskap.

Han vill nog ha en helt ny flygel ute på Frescati, med en 300 doktorander han kan basa över,
Han kan ju göra som genusvetaren May Britt Öhman som startat ett "Fritt Universitet" och gett sig själv en professorstitel
Han är nog rätt sugen på att ta del av regeringens och Vetenskapsrådets rasismforskningsmedel. 65 miljoner öronmärktes för det ändamålet vid den senaste tilldelningen.

Varför inte förresten? Arnstad är knappast mer extrem än Mattias Gardell eller Hübinette (läs: de är lika galna). Ibland känns det som om det går en Arnstad på dussinet i universitetsvärlden. Det är i alla fall den här sortens människor som hörs och syns mest.

Citat:
Det råder ett miljonregn över antirasister i Sverige de närmaste åren. Det framgår av Vetenskapsrådets bidragsbeslut för samhällsvetenskap och humaniora fram till 2019, där över 65 miljoner skattekronor delas ut.

[---] Några av de som får ta del av miljonregnet är den antirasistiska aktivisten Tobias Hübinette, vinnaren av Leninpriset Mattias Gardell samt hans fru Edda Manga.

”Att rasialisera Sverige: Berättelser om en ny svenskhet”, står som projekttitel på Hübinettes forskning. Det projektet tilldelas nästan 2 miljoner kronor.

”Arga vita män? En studie av våldsbejakande rasism, korrelationen mellan organiserad och oorganiserad våldsbrottslighet och ultranationalismens affektiva dimensioner”, lyder Mattias Gardells projekttitel som tilldelas nästan 3 miljoner kronor. Och hans fru Edda Manga beviljas bidrag om nästan 5 miljoner kronor för projekttitel ”Metodologiska laboratorier – hur skapa etiskt och vetenskapligt hållbara metoder att mäta diskriminering på grund av etnicitet, hudfärg och religion?”.
http://nyheteridag.se/over-65-miljoner-till-antirasistisk-forskning-noll-kronor-till-forskning-om-integration/
Citera
2017-01-14, 20:15
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Han kan ju göra som genusvetaren och dammsäkerhetsexperten May Britt Öhman som startat ett "Fritt Universitet" och gett sig själv en professorstitel

Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Han är nog rätt sugen på att ta del av regeringens och Vetenskapsrådets rasismforskningsmedel. 65 miljoner öronmärktes för det ändamålet vid den senaste tilldelningen.

Det här kommer ju att sluta med att det instiftas "Statens institut för rasismbiologi"
Citera
2017-01-15, 00:38
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:

Arnstad påminner om en skribent som för en cirka 25 år sedan skrev mängder av artiklar i DN och var antidrogpsykopat, han såg droger och drogreklam överallt. Minns ej vad han hette
Alan Rubin. Minns att jag köpte hans "Hasch himmel och helvete", läste den när jag var på mods-träffar och så vidare. Förstod snart att något var fel. Han såg knarkpropaganda och fara i ALLT. Jag visste att Iron Maiden var ett kliniskt rent band, och att de var kända för det; ändå var Powerslave omslaget enligt honom inspirerat av knark. Osv. Har för mig att den store Frank Zappa var med, och det är välkänt att han höll sig till cigg och kaffe.
Någon berättade att Rubins son dog i en överdos (vet ej om det stämmer); det var förklaring nog för mig att något slått slint.

Men faktum kvarstår: Henrik Arnstad resonerar på samma sätt som Alan Rubin på 80-talet.

PS
Han var noga med att poängtera att han ej var släkt med Jerry Rubin

PPS
Boken ovan har väldans massa vackra bilder, skivomslag, vackra tavlor etc. Väl värd en genomläsning för alla färger och bilder.

PPPS
lite länkar, finns tydligen även här på Flashback, samt uppdatering hos djungeltrumman
(FB) Allan Rubin - fakta eller fiktion?
(FB) Kontroversielle Allan Rubin föreläser för Linköpingspolisen om cannabis
http://blogg.djungeltrumman.se/kulturarbete/rubin-glimrar-igen/

PPPPS (nu börjar jag känna mig som när Gandalf skrev till Frodo)
Vill nämna att jag redan då liksom nu är motståndare till droger; typ stark motståndare. - inte lla och inte alltid men använt dem aldrig, tycker de borde motarbetats, och framför allt att deras användare borde straffas svårligen.
Senast redigerad av urverksapelsin 2017-01-15 kl. 00:55.
Citera
2017-01-15, 01:32
Medlem
de.Montforts avatar
Jag har lite tråkigt och tänkte uppdatera mig genom att kolla igenom hans twitter. Blev glad direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
@advokatemma Jovisst, inte minst ökar risken för fler SD-terrordåd, liknande det i Trollhättan. ”Hate speech” producerar våld, det vet vi.

Emma Persson och Henrik Arnstad lika barn leka bäst, dumskallarnas sammansvärjning

https://mobile.twitter.com/arnstad/status/820242717309632512
Citera
2017-01-15, 01:38
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Blir det någon examen för honom?
Citera
2017-01-15, 05:24
Medlem
Gissar på att Jan Helin och Peter Wolodarski kommer med Arnstads godkännande trycka upp värdegrundsrasismteorierna i arslet på oss svenskar
med en väl avvägd dos Genus-PK-Certifierad trycksvärta.

Citat:

Varför inte förresten? Arnstad är knappast mer extrem än Mattias Gardell eller Hübinette (läs: de är lika galna). Ibland känns det som om det går en Arnstad på dussinet i universitetsvärlden. Det är i alla fall den här sortens människor som hörs och syns mest.

http://nyheteridag.se/over-65-miljoner-till-antirasistisk-forskning-noll-kronor-till-forskning-om-integration/

Det låter ju härligt detta måste jag säga !! Här finns det ju läge för Sahlin att hoppa in och hjälpa till att förskringra kosingen -- Schyman kan ju göra ett gästspel och bränna upp lite extra pengar nu till Valborg tycker jag !! Varför inte typ en hel miljon ?
Sahlin fyller på med 10 miljoner i kontanter i brasan (som skulle gått till drömkåken)....
Underbart tycker jag - Rasister finns det gott om men några raser finns ju inte.....

Det är ju helt fantastiskt att Den Humanitära, Filosofiska och Moraliska Stormakten Sverige nu kommer att skörda frukterna av flera decennier av invandring så att vi kan få spinoff Rasism-Universitet runt om i Världen, enligt svensk modell,
Arnstad kan bli översatt till 29 språk inklusive romani

Nä att det inte forskas något om jihadism är ju inte så konstigt egentligen, dessa kretsar är ju dunkla och ljusskygga, och deras logik är så vansinnig så att ingen med västerländsk uppfostran och sådant filosofiskt bagage riktigt kan greppa galenskapen

Citat:
[---] Några av de som får ta del av miljonregnet är den antirasistiska aktivisten Tobias Hübinette, vinnaren av Leninpriset Mattias Gardell samt hans fru Edda Manga.

Hübinette lär ju få problem nu då, kinapuffarna är ju slut - Han får leta efter nya rasistiska konspirationer, Han kan ta på sig Sherlock Holmes hatten och förstoringsglaset och ut och snoka

Istället för kinapuffar - vad sägs om tex lakritsbåtar (slavskepp) ?
Vad tycker ni på FB ?

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Någon berättade att Rubins son dog i en överdos (vet ej om det stämmer); det var förklaring nog för mig att något slått slint.

Nja Allan Rubin är väl inte så gammal att han kan haft en tonårig son på 1980-talet ? Men jag vet som sagt var inte något ingående om detta, det är ju faktiskt över 30 år sedan. Inte ens mina äldre vänner känner till hur det låg till,

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Men faktum kvarstår: Henrik Arnstad resonerar på samma sätt som Alan Rubin på 80-talet.

Ja precis, jag håller ju helt med om att Allan Rubin och Heinrich Arnstad har dessa paralleller som jag tänkte på - Ungefär som att kasta skit i fläkten och hoppas att det träffar någon (o)skyldig. Dvs alltid träffar den någon - se där en rasist till !!!
Vissa likheter finns ju med dem som har bacillskräck, men det kan ju lätt botas med att vederbörande får umgås med romer i några dagar...

Här är exempel på Allan Rubins stollerier:
http://www.snilletjohan.se/2015/10/12/ecad-sverige-allan-rubin-och-ecadgate/

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här kommer ju att sluta med att det instiftas "Statens institut för rasismbiologi"

Ja precis det vore verkligen på tiden att detta sker - Tänk de skulle kunna ägna sig åt att mäta skallar därute på den nybildade Rasismbiologiska Institutionen - Så här ser en äkta rasist ut !!! Så kan de bara hänga in en spegel så Löfve'n får se sig själv i - haha

Gissar på att Jan Helin och Peter Wolodarski kommer med Arnstads godkännande trycka upp värdegrundsrasismteorierna i arslet på oss svenskar
med en väl avvägd dos Genus-PK-Certifierad trycksvärta.
Senast redigerad av DrSvenne 2017-01-15 kl. 05:33.
Citera
2017-01-15, 10:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag håller med. Det finns gott om Arnstadliknande idioter överallt inom akademin. Skillnaden är att Arnstad™, av någon obegriplig anledning, har uppmärksammats i media på ett unikt vis.
Citera
2017-01-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag håller med. Det finns gott om Arnstadliknande idioter överallt inom akademin. Skillnaden är att Arnstad™, av någon obegriplig anledning, har uppmärksammats i media på ett unikt vis.
Det gör verkligen det. Först tänkte jag skriva tretton på dussinet, men det vore trots allt lite orättvist. Johan Lundberg-personerna finns ju också, även om de kämpar i motvind. Dessutom finns en stor tyst massa som är livrädd för att stöta sig med Gardell/Hübinette/Stefan Jonsson-klonerna. Men att ungefär en av tolv är en "Arnstad" är i alla fall min erfarenhet.

Det är en intressant fråga varför medierna lyft fram just Arnstad så mycket. Kanske för att han är journalist från början och har de rätta kontakterna? Han har också ett lättillgängligt skrivsätt, medan mer renodlade akademiker ofta uttrycker sig otympligt. Det kan också vara så att han bombarderar redaktionerna med gratisartiklar som redaktionerna vet kommer att bli lästa och omdebatterade. Klickmonstret Arnstad.

Trots detta anser jag inte att han bör ignoreras. Han är ett symptom på en allvarlig sjuka i den svenska kultur- och medievärlden. Bara genom att uppmärksamma missförhållandena kan man på sikt få bukt med dem.
Citera
2017-01-15, 11:36
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Människor glömmer bort vem hans far var.

Han har kopplingar inom media sedan födseln.
Citera
2017-01-15, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Människor glömmer bort vem hans far var.

Han har kopplingar inom media sedan födseln.
Det kan mycket väl vara förklaringen till hans initiala exponering. Man ser ju ständigt exempel i TV-soffor & liknande på unga halvidioter som presenteras som "experter". Först när man ser efternamnet så fattar man att det rör sig om ren nepotism att dessa oduglingar förs fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in