Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
1. Självklart har det stundtals varit riktigt jobbigt för henne att gått till jobbet.
Tankarna har gått varje dag , är det idag jag avslöjas?
Hon har ju garanterat till en början på nått sätt betalt tillbaka vissa pengar hon tagit från sitt jobb.
Om hon gjort det via nått med fakturering eller dyligt låter jag vara osagt, men till en början så har hon garanterat gjort det men sen har det så klart eskalerat totalt.
Naturligtvis har det märkts på henne att hon har förändrats succesivt, och det är ju nått isåfall hennes anhöriga säkert kan sitta och tänka på idag.
-Jaha var det därför hon gått ner/upp så mycket i vikt?(etc)
2. Hon behöver absolut inte ha utvecklat sitt beroende så sent i livet, hon kan haft problem tidigare med andra typ av beroenden.
Idag är det fruktansvärt enkelt att omsätta i stort oändligt med pengar på ett par knapptryck med en internetbankdosa eller ett visa kort på internet.
Går man tillbaka bara 10år i tiden var det inte lika enkelt, då kan hon kanske ha synts på tex bingohallar ofta?
3. Idag när anhöriga tänker tillbaka så är det så klart att dom tänker "aha därför" ungefär.
Hon har garanterat haft svajningar i humöret och som jag skrivit förr varit med på födelsedagar osv men varit fåordig och borta i tankarna.
Rent teoretiskt så kan du nog spela bort 20miljoner idag på nätet på ett par månader med ett succesivt spelande.
4. Hon har garanterat gått runt i hemmet och varit fruktansvärt rastlös helgen hon försvann, försökt ätit men inte kunnat ätit nått.
Säkert haft ett flertal besök på toaletten , gått i cirklar i hemmet och funderat på vad du ska ta dig till. Skammen är så klart den absolut värsta.
Tanken att vad ska familjen säga, alla vänner , kollegor? Alla på stan? Kommer jag nånsin kunna visa mej ute igen?
Hon lever garanterat inte i närområdet och garanterat inte i nå annat område heller.
Nu är det jag skriver självklart spekulationer och jag menar inte att så här har det gått till.
Av egna erfarenheter så skriver jag om hur jag tror det gått till och statisktiskt som GW brukar säga.
Statistiken ljuger aldrig.
Tankarna har gått varje dag , är det idag jag avslöjas?
Hon har ju garanterat till en början på nått sätt betalt tillbaka vissa pengar hon tagit från sitt jobb.
Om hon gjort det via nått med fakturering eller dyligt låter jag vara osagt, men till en början så har hon garanterat gjort det men sen har det så klart eskalerat totalt.
Naturligtvis har det märkts på henne att hon har förändrats succesivt, och det är ju nått isåfall hennes anhöriga säkert kan sitta och tänka på idag.
-Jaha var det därför hon gått ner/upp så mycket i vikt?(etc)
2. Hon behöver absolut inte ha utvecklat sitt beroende så sent i livet, hon kan haft problem tidigare med andra typ av beroenden.
Idag är det fruktansvärt enkelt att omsätta i stort oändligt med pengar på ett par knapptryck med en internetbankdosa eller ett visa kort på internet.
Går man tillbaka bara 10år i tiden var det inte lika enkelt, då kan hon kanske ha synts på tex bingohallar ofta?
3. Idag när anhöriga tänker tillbaka så är det så klart att dom tänker "aha därför" ungefär.
Hon har garanterat haft svajningar i humöret och som jag skrivit förr varit med på födelsedagar osv men varit fåordig och borta i tankarna.
Rent teoretiskt så kan du nog spela bort 20miljoner idag på nätet på ett par månader med ett succesivt spelande.
4. Hon har garanterat gått runt i hemmet och varit fruktansvärt rastlös helgen hon försvann, försökt ätit men inte kunnat ätit nått.
Säkert haft ett flertal besök på toaletten , gått i cirklar i hemmet och funderat på vad du ska ta dig till. Skammen är så klart den absolut värsta.
Tanken att vad ska familjen säga, alla vänner , kollegor? Alla på stan? Kommer jag nånsin kunna visa mej ute igen?
Hon lever garanterat inte i närområdet och garanterat inte i nå annat område heller.
Nu är det jag skriver självklart spekulationer och jag menar inte att så här har det gått till.
Av egna erfarenheter så skriver jag om hur jag tror det gått till och statisktiskt som GW brukar säga.
Statistiken ljuger aldrig.
Då skall jag ta hål på några av dina spekulationer då
1.Jag tror inte hon betalat tillbaka något av det hon till att börja med såg som ett lån.
Har det hänt skulle den infon redan varit ute i media bekräftat av Ulf Back.
Kvinnor har den fördelen i media.Däremot har det framgått att hon köpt bilar,renoverat lägenheter
och spenderat en hel del på att resa.
2.Har det funnits beroende utöver sitt spelmissbruk så borde man som anhörig känna till detta.
För tio år sedan var barnen mindre och möjligheter att sitta på brynäs bingo minskar för en ensamstående mamma med heltidsarbete, skolbarn och tonåringar.
Iallt detta har hon också tagit ansvar om sin dementa mor,Tuula har också 24 timmar på ett dygn.
3.Det här håller minst av dina 4 punkter.Hon har varit närvarande, en fantastisk mor och mormor.
Man skall också komma ihåg att hon endast varit mormor under sitt spelberoende då hennes barnbarn
är så pass unga men ändå får hon en fin mormorstitel.
4.Här håller jag med eftersom jag tolkar din beskrivning av hennes lynne till att endast
se allt ur sin synvinkel. Och inte tillhör det ovanligheterna att spelmissbrukarer brukar ha en
narcissistisk personlighet. Och det tror jag hon hade av den informationen som finns om henne.
Ena stunden grandios och den självklara ledaren för att sen växla och känna själförakt och skam.
Den ena sidan visadeas upp på jobbet men det är konstigt att ingen beskådat den andra sidan,
vilket gör att man undrar hur hennes familjesituation egentligen såg ut.