2013-02-13, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Då var vi där igen. "Alltid"... Du får för dig något, och så är det på det viset. Svartvitt. Varför vill du ha svar på något som du redan vet hur det är? Alltid-aldrig. Vad fan, sockermissbrukare köper billigt godis på Ica, vad tror du? Jag köper själv sådan skit, och jag räknar mig till sockermissbrukare då jag inte kan sluta äta socker när jag väl fått tag i det. Därav nolltolerans för sådant i mitt hem. Ingen glass hemma med mera. Fin choklad? Finsmakande sockermissbruk?

Du är empatistörd, så som du skriver. Respektlöst. För din information är socker i lös form oätbart i större mängd, du kan ju prova själv. Fantasi, inlevelseförmåga? Men det finns väl grader i alla helveten, finns säkert extremer som kan göra så som du beskriver. Också.

Spelmissbruk tror jag är kicksökande, men kanske finns det en extra dimension, och det är tron att en förlust kan återställas med mer spel. Detta har jag dock ingen erfarenhet av.

Alla former av missbruk är lömska, eftersom den som har det, i svårare grad, gör allt för att dölja det. Det är därför det är ett missbruk, samt kanske dålig insikt. För min egen del erkänner jag sockermissbruket, det är svårt att neka inför sambon som lärt sig att glasspaket har en förmåga att försvinna allt för snabbt. Om jag vore svårt drabbad skulle jag ersätta mitt snaskande med nya paket, smussla med mera. Det Tuula kanske ägnat sig åt.

Vad gäller missbruk kan man missbruka tid framför datorn också. Jag är där nu. Skrivandet på denna sajt måste upphöra. Annat väntar. Jag undrar om Tuula hade kommit fram till några insikter och hur hon hanterade det? Hon sökte kanske hjälp?

Guud så naivt! Att inte kunna/vilja skilja på bruk och missbruk!! En missbrukande knarkare har knappast den finkänsligheten att den i ett abstinent skede skippar fuldrogen för att leta efter en finare! Likaså gäller alkoholisten. Inte f-n tackar den nej till ett glas vodka för att senare på kvällen gå att köpa sig en finfin whiskey. NEJ, den som verkligen har ett missbruk är slav under sin last!!! Annars är man "bara" en mer eller mindre begåvad brukare......
Citera
2013-02-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Kan du förklara varför hon varit pank o skuldsatt å de grövsta när hon har en kommunkassa med många sköna miljoner kronor att spela bort?
Vart går gränsen på en 10 månaders period för att kallas spelmissbrukare tycker du?

Vad jag menar är att om hon varit sån extrem spelmissbrukare hade hon garanterat tömt kontona på spel under helgen innan hon försvann..
Citera
2013-02-13, 09:31
Medlem
BorisNovkovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Hade vi inte en spelmissbrukare i tråden? Jag skulle gärna vilja fråga dig något. Något jag undrat länge över. Om det handlar om själva spelet, då borde ju vilket spel som helst gå bra? Gratis spel t ex. Om det handlar om spelet, spelandet, vinsten, varför kan man då inte sitta och spela GRATIS framför datorn/tv:n hela dagarna? Varför måste det ingå att spela för pengar och stjäla pengar. Det borde ju inte spela någon roll VAD man spelar bara ATT man spelar. Kan du förklara det?

Det är märkligt det där. Shoppingmissbrukarna. Om det handlar om själva köpandet, shoppingen, då borde ju vad som helst gå bra att köpa? Gräsklippare, stekpannor, fågelfrön, grillkol. Men hur kommer det sig då att shoppingmissbrukarna alltid handlar kläder, skor, väskor, gärna dyra märken också. Om det handlar om köpandet så borde man ju kunna köpa precis vad som helst? Sockermissbrukarna. Varför sticker dom inte ner huvudet i ett sockerpaket och äter direkt ur det? Om det handlar om sockret så borde ju vilket socker som helst gå bra. Nej. Då är det den finaste chokladen och det godaste godiset som ska ätas. Sexmissbrukarna. Om det handlar om sexet då spelar det ju ingen roll vem dom har sex med. Men varför har dom då aldrig sex med någon som är ful?

Du som hade erfarenhet av missbruk vill du svara på det?

Jag är inte missbrukare men väljer ändå svara på ditt inlägg.

Det du skriver är inte sant. Sexmissbrukare har sex med "fula", sockermissbrukare kan äta socker direkt ur förpackningen, shoppingmissbrukare kan köpa vad som helst etc. Utvecklat missbruk är inget vackert liv, oavsett vad personen är beroende av. Däremot är kunskapen om missbruk stor hos de flesta.

Hjärnfonden beskriver missbruk på ett lättförståeligt sätt. Vill man fördjupa sig ska man välja ny litteratur då det skett mycket forskning senaste åren.

Vad gäller Tuula så finns det bara spekulationer och inga fakta utöver hennes bedrägeri mot kommunen och senare försvinnande

http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/beroende__26
Citera
2013-02-13, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorisNovkovic
Vad gäller Tuula så finns det bara spekulationer och inga fakta utöver hennes bedrägeri mot kommunen och senare försvinnande

Just så är det och det är underligt enligt mig.

Har hon ett missbruk så förstår jag inte varför det hemlighålls.Det borde ju varit ute i media
vid detta lag,vad är det att hålla hemligt? Det är ju bara spekulationer både i tråden och media.
Anonyma vänner,anonym brynäs bingo personal och anonyma stalkarer som uttalat detta.

Tack för en intressant länk.
Citera
2013-02-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Har hon ett missbruk så förstår jag inte varför det hemlighålls.Det borde ju varit ute i media
vid detta lag,vad är det att hålla hemligt? Det är ju bara spekulationer både i tråden och media.
Anonyma vänner,anonym brynäs bingo personal och anonyma stalkarer som uttalat detta.

Och är det inte preciså så som polis/utredare vill ha det? När dom är någon på spåren så skickar de ut lagom "flummiga" antaganden, som i det här fallet om spelmissbruk och möjligt självmord från olika anonyma håll som inte går att kolla så noga. Den rökridån gör att den eftersökta och hennes allierade kan "slappna av en stund", och pressen likaså. Polisen får arbetsro och kan knyta ihop det sista, för att sedan gripa personen ifråga
Citera
2013-02-13, 11:59
Bannlyst
KisseMisse2002,så kan det vara, i dom banorna har jag inte tänkt.
Citera
2013-02-13, 14:37
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Det blir en talande "tystnad" från en del, när man punkterar deras 100% med det som faktiskt är känd fakta: Tuula och 22 miljoner är borta. Plötsligt inser dom att istället för "utländska spelsajter" så stod det "utländska konton".

Allt deras 100% grundar sig på anonyma påståenden och återanvända citat påbyggt med eget "så måste det vara" när dom kollat sig själva i naveln en stund. Dom kommer fram till hur dom själva gjort och reagerat, därför måste alla andra funderingar vara vilda fantasiteorier. Dom glömmer att deras 100%, tillsvidare, är lika mycket fantasi och teori.
Citera
2013-02-13, 15:16
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisNovkovic
Jag är inte missbrukare men väljer ändå svara på ditt inlägg.

Det du skriver är inte sant. Sexmissbrukare har sex med "fula", sockermissbrukare kan äta socker direkt ur förpackningen, shoppingmissbrukare kan köpa vad som helst etc. Utvecklat missbruk är inget vackert liv, oavsett vad personen är beroende av. Däremot är kunskapen om missbruk stor hos de flesta.

Hjärnfonden beskriver missbruk på ett lättförståeligt sätt. Vill man fördjupa sig ska man välja ny litteratur då det skett mycket forskning senaste åren.

Mycket bra skrivet, och lärorikt.
Citera
2013-02-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Det blir en talande "tystnad" från en del, när man punkterar deras 100% med det som faktiskt är känd fakta: Tuula och 22 miljoner är borta. Plötsligt inser dom att istället för "utländska spelsajter" så stod det "utländska konton".

Allt deras 100% grundar sig på anonyma påståenden och återanvända citat påbyggt med eget "så måste det vara" när dom kollat sig själva i naveln en stund. Dom kommer fram till hur dom själva gjort och reagerat, därför måste alla andra funderingar vara vilda fantasiteorier. Dom glömmer att deras 100%, tillsvidare, är lika mycket fantasi och teori.

Jäkla tjat om navlar. Fetisch?

Okej, jag körde på för fort när jag skrev utländska spelkonton Men jag förstår inte att det är så svårt att ta in. Jag tycker det mesta tyder på spelmissbruk (beroende) och att hon tagit sitt liv.
Men det är nog lika bra att ni får fortsätta slå era huvuden i väggen med era korkade historier.
Varför satsar ni inte på att skriva en deckare istället?

Tack och hej!
Citera
2013-02-13, 18:48
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Jäkla tjat om navlar. Fetisch?

Okej, jag körde på för fort när jag skrev utländska spelkonton Men jag förstår inte att det är så svårt att ta in. Jag tycker det mesta tyder på spelmissbruk (beroende) och att hon tagit sitt liv.
Men det är nog lika bra att ni får fortsätta slå era huvuden i väggen med era korkade historier.
Varför satsar ni inte på att skriva en deckare istället?

Tack och hej!
Vem har svårt att ta in? Jag är öppen för alla framresonerade teorier. Andra funderar endast vad dom själva skulle ha gjort och inbillar sig sedan att just deras historia är den enda möjliga sanningen. Varför är du hellre nedlåtande än besvarar frågor som ställs och visar på brister i andras resonemang. Istället argumenterar du som den värsta religiösa fåne. Varför är inte dina teorier korkade?

Hur blev det nu med 100%? Flög fantasin för snabbt? Med hjälp av rykten och inbillningar.
Citera
2013-02-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Jäkla tjat om navlar. Fetisch?Okej, jag körde på för fort när jag skrev utländska spelkonton Men jag förstår inte att det är så svårt att ta in. Jag tycker det mesta tyder på spelmissbruk (beroende) och att hon tagit sitt liv.Men det är nog lika bra att ni får fortsätta slå era huvuden i väggen med era korkade historier. Varför satsar ni inte på att skriva en deckare istället? Tack och hej!
Jag kan inte finna någonting som tyder på spelmissbruk och att hon tagit sitt liv. Den som håller sådana spekulationer och "korkade historier" vid liv här på tråden är sådana som du som vägrar ge upp med dina spelmissbrukarteorier.
Citera
2013-02-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Vem har svårt att ta in? Jag är öppen för alla framresonerade teorier. Andra funderar endast vad dom själva skulle ha gjort och inbillar sig sedan att just deras historia är den enda möjliga sanningen. Varför är du hellre nedlåtande än besvarar frågor som ställs och visar på brister i andras resonemang. Istället argumenterar du som den värsta religiösa fåne. Varför är inte dina teorier korkade?

Hur blev det nu med 100%? Flög fantasin för snabbt? Med hjälp av rykten och inbillningar.

Ingen fantasi alls. Hör till gör att jag sett henne spela. Ofta och i massor. Det är en stor anledning till att jag tror benhårt på spelmissbruk.
Men jag har förstått att det inte är vatten värt iom att jag är anonym.
Allt visar väl sig så småning om och jag är säker (inte 100% ) på att alla rövarhistorier är fel, fel, fel Fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in