2013-02-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Jag var också kallad en fantastisk far.
Jag fanns också alltid där förr mitt barn.
Mina arbetskamrater, min sambo mina vänner misstänkte aldrig nått.
Till jag en dag gick ur skuggan och berättade att jag var spelberoende och hade skulder på flera hundratusen.
Tro mig, alla har 24h på ett dygn. En missbrukare hinner alltid med sitt missbruk på nått sätt och alla tankar går oavkortat till spel.
Jag tvivlar absolut inte på att Tuula inte fanns där för sina barn.
En spelare är en mästare på att ljuga och manipulera.

Jag är jätteglad att du delar med dig och valde att söka hjälp, vågar erkänna, och valde livet
till skillnad vad du tror om Tuula. Jag varken kan eller vill debattera om hur du känner,
det kan endast du veta och du har min fulla respekt.

Däremot är skillnaden ganska stor på kvinnor och män som spelar.
Du valde att erkänna och få hjälp,det däremot är inte vanligt hos kvinnor med spelmissbruk.

Sen är jag en av dom i denna tråd som inte är övertygad om att Tuula är död,
men inte heller en av dom som tror hon sitter på en strand med 20 miljoner.
Citera
2013-02-10, 19:40
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Tycker inte alls att Tuulas agerande hittills visar på något typiskt spelmissbruksbeteende. Och hur ska vi kunna förstå hur hennes agerande och försvinnande hänger ihop när vi inte har den blekaste aning om vad som hänt. Allt här på tråden är till största delen spekulationer och mycket få fakta. Att komma med psykologiska förklaringar till Tuulas beteende är väl lite som att "sälja skinnet innan björnen är skjuten".

Fakta är att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelsajter. Fakta är att Tuula är spårlöst försvunnen, plånbok, pass och nycklar fanns kvar i hemmet. Fakta är att hon tappat i vikt sista halvåret och inte sett ut att må så bra.

Så småningom kommer vi nog att få veta vad som egentligen hänt och vart pengarna tagit vägen, och jag är 100% säker på att pengarna är bortspelade och att Tuulas kropp kommer att töa fram någonstans inom cykelavstånd från bostaden.
Citera
2013-02-10, 19:43
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag är jätteglad att du delar med dig och valde att söka hjälp, vågar erkänna, och valde livet
till skillnad vad du tror om Tuula. Jag varken kan eller vill debattera om hur du känner,
det kan endast du veta och du har min fulla respekt.

Däremot är skillnaden ganska stor på kvinnor och män som spelar.
Du valde att erkänna och få hjälp,det däremot är inte vanligt hos kvinnor med spelmissbruk.

Sen är jag en av dom i denna tråd som inte är övertygad om att Tuula är död,
men inte heller en av dom som tror hon sitter på en strand med 20 miljoner.

Vad baserar du det påståendet på?
Citera
2013-02-10, 20:05
Medlem
[quote=slaskpack]Fakta är att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelsajter. Fakta är att Tuula är spårlöst försvunnen, plånbok, pass och nycklar fanns kvar i hemmet. Fakta är att hon tappat i vikt sista halvåret och inte sett ut att må så bra.[quote]
Är det verkligen fakta att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelssajter. Jag har fått uppfattningen att de kunnat spåras till utländska konton men inte specifikt till spelsajter. Att Tuula är spårlöst försvunnen är väl ett ganska uppenbart fakta som inte ens behöver påpekas. Att plånbok, pass och nycklar fanns kvar i hemmet är också fakta, men att hon tappat i vikt sista halvåret och inte sett ut att må bra är inte fakta utan iakttagelser av någon i hennes närhet. Att hennes cykel saknas är väl också fakta, men bortsett från detta så är det mest spekulationer och fantasier här i tråden.
Citera
2013-02-10, 20:42
Medlem
P55s avatar
Citat:
Är det verkligen fakta att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelssajter. Jag har fått uppfattningen att de kunnat spåras till utländska konton men inte specifikt till spelsajter. Att Tuula är spårlöst försvunnen är väl ett ganska uppenbart fakta som inte ens behöver påpekas. Att plånbok, pass och nycklar fanns kvar i hemmet är också fakta, men att hon tappat i vikt sista halvåret och inte sett ut att må bra är inte fakta utan iakttagelser av någon i hennes närhet. Att hennes cykel saknas är väl också fakta, men bortsett från detta så är det mest spekulationer och fantasier här i tråden.

Om det är fakta om de stulna pengarna, hur mycket har man spårat? Någon som vet?
Citera
2013-02-10, 21:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nu är det jag skriver självklart spekulationer och jag menar inte att så här har det gått till.
Av egna erfarenheter så skriver jag om hur jag tror det gått till och statisktiskt som GW brukar säga.
Statistiken ljuger aldrig.
Jo, men statistiken går åt två håll. Å ena sidan brukar det statistiskt sett ligga spelmissbruk bakom när nån person i Tuulaposition börjar förskingra en helsilkes massa pengar, visst. Men enligt samma statistik tar inte förskingrare som har kommit till vägs ände livet av sig.
Citera
2013-02-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Om det är fakta om de stulna pengarna, hur mycket har man spårat? Någon som vet?
Tror inte att det är någon här på tråden som vet. Polis och åklagare medger att man har spårat pengar till utländska konton, men jag har inte sett någon uppgift på hur mycket det är och till vilka konton de spårats. Däremot har jag sett en uppgift på hur mycket pengar Tuula förskingrat och den summan var precis på kronan. Den uppgick till närmare 20 miljoner, men jag har senare sett någon uppgift om att det skulle vara ännu mer.
Citera
2013-02-10, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Vad baserar du det påståendet på?

Massor,men det kanske hör hemma i en annan tråd då vi inte vet annat än att damen i tråden har
förskingrat pengar. Och du är väl en av dem som ganska tidigt visste vart dom förskingrade pengarna gick.I dagsläge har dina spekulationer blivit bekräftade men i vilken utsträckning är inte ännu känt.
Citera
2013-02-10, 21:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Fakta är att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelsajter.
Förlåt om jag är flashbacksklyschig, men vad är källan på det? Vad jag vet är fakta bara att polisen vet att den del pengar har överförts utomlands, och att det inte verkar var några riktigt anmärkningsvärda summor som har försvunnit per överföring. Att det sedan skulle röra sig om nätspelsajter är fullt förenligt med vad Farbror Blå har sagt, men det är väl likafullt fortfarande bara en "trådsanning"?
Citera
2013-02-10, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Misstänker polisen det? Det är inte så att dom måste följa upp alla spår och tips? Och många tips kommer från förvirrade barn på flashback, precis som vissa kommenterat "men medias uppgifter har redan stått i tråden" så beror det på att journalister ofta hämtar "fakta" från flashback, vilket i sin tur betyder att deras fakta bara är rent svammel och fantasier men som betyder att polisen inte kan ignorera detta eftersom media skrivit om det. Sen finns det säkert sinnesjuka barn här som sitter och mailar in hittepå att dom sett Tuula lite överallt, det har ju t o m förekommit 100% säkra fåglar i tråden som sett henne innan ens något foto som visade hur hon sett ut funnits tillgängligt(skrynkelbilden m fl ser inte alls ut som hon gjorde), dessa uppgifter har säkert vidarebefodrats över mail.

Såklart måste man följa upp alla spår. Det vet du nog också.
Men vad poliser och skribenter i denna tråd vet är att åldern inte är av betydelse.
Förutom du som i vare inlägg hakar upp dig på om man har ungdomsacne eller går med rullator.

Du måste lida av en oerhörd medelålderskris,och därmed tappat bort allt som har med logik
att göra. All information via tråden eller media avvisar du med att Tuula har för många rynkor eller
så är skribenten för ung eller gammal. Ifall du blir tillfrågad om en mer detaljerad beskrivning
hur du så säkert kan veta vad som hänt svarar du att du känner personen men inte är en stalker.

Berätta, delge och informera oss, du verkar ju ha många gram silikon i brösten,oavsett kön.
Citera
2013-02-10, 22:17
Medlem
Citat:
Fakta är att man kunnat spåra de stulna pengarna till diverse nätspelsajter. Fakta är att Tuula är spårlöst försvunnen, plånbok, pass och nycklar fanns kvar i hemmet. Fakta är att hon tappat i vikt sista halvåret och inte sett ut att må så bra.

Så småningom kommer vi nog att få veta vad som egentligen hänt och vart pengarna tagit vägen, och jag är 100% säker på att pengarna är bortspelade och att Tuulas kropp kommer att töa fram någonstans inom cykelavstånd från bostaden.

I April eller möjligen Maj kommer du och jag att kunna skriva vad var det vi sa.
Vårvik höll henne kärt, inne i din bubbla så söker du dig till en plats du väl känner igen.
Där tror jag tyväär sanningen dyker upp.
Usch va tragiskt..
Citera
2013-02-10, 22:20
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Jag var också kallad en fantastisk far.
Jag fanns också alltid där förr mitt barn.
Mina arbetskamrater, min sambo mina vänner misstänkte aldrig nått.
Till jag en dag gick ur skuggan och berättade att jag var spelberoende och hade skulder på flera hundratusen.
Tro mig, alla har 24h på ett dygn. En missbrukare hinner alltid med sitt missbruk på nått sätt och alla tankar går oavkortat till spel.
Jag tvivlar absolut inte på att Tuula inte fanns där för sina barn.
En spelare är en mästare på att ljuga och manipulera.
Så det var där skon klämde. Dina inbillningar fick lite mothugg, när du tror att du är expert på allt som har med spelmissbruk att göra bara för att du själv torskat. Dessutom är du ju en simpel småspelare i division4 jämfört med Tuula.

Tyvärr, gubbe, dina teorier är lika mycket värda som alla andras inbillningar i denna tråd. Varken du eller någon annan, som varken känner eller ens träffat henne, kan kräva att bli tagna på allvar med era tvärsäkra psykologiska analyser som bara bygger på era egna liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in