2013-01-02, 20:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Mmm, en fattiglapp som jag har bara ett par bättre vinterskor.. men jag fattar *ler* tänkte om nån anhörig sett att någonting sådant fattas. Eller annat, som resväska el.dyl.
Försnilla 22 miljoner så har du råd med ett par skor till.

Det har inte kommit fram några sådana uppgifter.
Citera
2013-01-02, 20:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Mmm, en fattiglapp som jag har bara ett par bättre vinterskor.. men jag fattar *ler* tänkte om nån anhörig sett att någonting sådant fattas. Eller annat, som resväska el.dyl.

För Tuula var pengar inget problem
Citera
2013-01-02, 20:59
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För Tuula var pengar inget problem

Citera
2013-01-02, 21:07
Medlem
pippi70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Enligt en bekant ska hon ha varit vid liv några dagar efter måndagen, fick jag höra, men det är andra handsuppgifter! Det visar sig väl snart för det är inte roligt att ligga så lågt hur länge som helst!
Jag var bergssäker på att hon var borta så jag hoppas jag trodde fel!

Citat:
Det här har jag också hört. Fast att hon sågs i Skutskär under helgen. Men man vet ju inte, det pratas så mycket om folk rent allmänt och en sån här grej får ju folk att skena iväg med sina tankar/teorier och ibland fantasi som kanske bygger på hopp.

MEN å andra sidan, OM det skulle stämma, har Tuulas cykel endast letats efter i själva centrala Gävle?

Jag tror hon är i LångtBortiStan som ligger på varmare breddgrader. Och jag tror att det finns någon/några få som vet mer än den/de säger

Har hört att hon har väninnor i Furuvik och Skutskär. Dit är det är enkelt att cykla. Ekonomiskt "bidrag" till någon av väninnorna i Furuvik eller Skutskär för hjälp med flykten kan ligga nära till hands?

Har även hört att damen är kall, beräknande och helt i händerna på sin särbo Jan.
Citera
2013-01-02, 21:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Har hört att hon har väninnor i Furuvik och Skutskär. Dit är det är enkelt att cykla. Ekonomiskt "bidrag" till någon av väninnorna i Furuvik eller Skutskär för hjälp med flykten kan ligga nära till hands?

Har även hört att damen är kall, beräknande och helt i händerna på sin särbo Jan.
¨
Från Tuulas adress är det ca 1,7 mil till Skutskär. Hur var cykelvädret den aktuella helgen?

Från Tuulas lgh till Furuvik är det ca 1,4 mil.

En som cyklar ofta har bra kondis.

Från såväl Furuvik som Skutskär går Upptåget. Mindre "risk" att bli upptäckt där kanske än i Gävle där man är en person folk känner igen? Fram till börjar på december gick Upptåget via Arlanda. Finskt pass är ju inte omöjligt att hon har.
Citera
2013-01-02, 21:29
Medlem
In.Controls avatar
Citat:

Vänta nu, hur menar du? För mig går det fetade inte ihop. Hon är kall och beräknande själv MEN helt i händerna på sin särbo?

Tycker det låter ologiskt på något sätt. Hur länge har de varit ett par?
Citera
2013-01-02, 21:31
Medlem
Citat:
¨
Från Tuulas adress är det ca 1,7 mil till Skutskär. Hur var cykelvädret den aktuella helgen?

Från Tuulas lgh till Furuvik är det ca 1,4 mil.

En som cyklar ofta har bra kondis.

Från såväl Furuvik som Skutskär går Upptåget. Mindre "risk" att bli upptäckt där kanske än i Gävle där man är en person folk känner igen? Fram till börjar på december gick Upptåget via Arlanda. Finskt pass är ju inte omöjligt att hon har.

Ja det är en väldigt stor och fin cykelväg som ligger bredvid vägen till Furuvik.
Citera
2013-01-02, 21:33
Medlem
pippi70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In.Control
Vänta nu, hur menar du? För mig går det fetade inte ihop. Hon är kall och beräknande själv MEN helt i händerna på sin särbo?

Tycker det låter ologiskt på något sätt. Hur länge har de varit ett par?

Det ena behöver inte utesluta det andra.
Efter vad som sägs på byn har de varit ett par i ca femton år.
Citera
2013-01-02, 21:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Efter vad som sägs på byn har de varit ett par i ca femton år.

Undrar varför man är särbo i 15 år och inte flyttar ihop?
Vill den ena inte?
Citera
2013-01-02, 21:50
Medlem
pippi70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Undrar varför man är särbo i 15 år och inte flyttar ihop?
Vill den ena inte?

Den ena (läs: Jan) kanske var sambo med någon annan.
Och prasslade under tiden med T som snällt väntade?
Hur många år har förskingringen ägt rum?
Kan förskingringen ha börjat när J och T officiellt blev ett par för några år sedan?
Citera
2013-01-02, 21:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Kan förskingringen ha börjat när J och T officiellt blev ett par för några år sedan?

Ja fan vilken fin tant hon är Tuula... Hon snor pengar på arbetstid (underbetald?) och snor andras män på sin fritid (ostimulerad?) Sen drar hon från allt. Ungar, jobb, särbo, lgh och hyror. Så glad jag är att jag inte läst att hon lämnade ett husdjur att svälta också. Hade nämligen inte förvånat mig.
Citera
2013-01-02, 21:54
Medlem
Citat:

ok vi kör på hittepåspåret att jan skulle haft tuula som älskarinna de första åren men presentera då gärna en bra anledning till varför flyttade de isf inte ihop när de blev ett officiellt par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in