2013-01-02, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Jag går enligt SAOL (Svenska Akademiens ordlista). Du har egna definitioner på ord => fantiserar och förstår en text så den passar dig => Du sätter ord i mun och svarar på argument som aldrig förts fram.

No further questions. Du är ignorerad i fortsättningen.
Så nu tog argumenten slut.
Citat:
Det var resultatet av en OT-diskussion med någon som påstod att det var konspirationer om man misstrodde och buntade ihop LO-fack och sosse-partiet i en sossestyrd kommun.

Tuula är/var kassör i ett fack. Du blir inte kassör i ett (LO)fackförbund i en sossestyrd kommun om din partibok är blå. Därför hamnar endast dom röa i skottgluggen denna gång. Jag böjer min nacke och blottar min strupe om jag har fel och är ute och cyklar på hal is över ån efter miljonerna. (med Tuula )
Det var inte en konspirition mellan facket och SSU, du beskrev ett samarbete mellan T, facket och SSU, som skulle ha givit facket och SSU en massa medlemmar, och att den del av de pengar T har roffat åt sig kommer därifrån. Det var det jag kallade konspiration. Den diskussionen var inte OT, men den den handlade om en konspirationsteori som inte hör hemma här.
Citera
2013-01-02, 20:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Enligt en bekant ska hon ha varit vid liv några dagar efter måndagen, fick jag höra, men det är andra handsuppgifter! Det visar sig väl snart för det är inte roligt att ligga så lågt hur länge som helst!
Jag var bergssäker på att hon var borta så jag hoppas jag trodde fel!

Det här har jag också hört. Fast att hon sågs i Skutskär under helgen. Men man vet ju inte, det pratas så mycket om folk rent allmänt och en sån här grej får ju folk att skena iväg med sina tankar/teorier och ibland fantasi som kanske bygger på hopp.

MEN å andra sidan, OM det skulle stämma, har Tuulas cykel endast letats efter i själva centrala Gävle?

Jag tror hon är i LångtBortiStan som ligger på varmare breddgrader. Och jag tror att det finns någon/några få som vet mer än den/de säger
Citera
2013-01-02, 20:32
Medlem
Maribagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"tror sig veta" är det samma som att inte ha en aning. Hon kan ha dragit redan på fredagen. Vem som helst kan ha tagit in en morgontidning. Var låg den? Var någon sida uppslagen? Och med tanke på vilken poliskår som avses - vad stod det för datum på tidningshelvetet?

Har läst det mesta i tråden och inte sett några "bevis" för att hon verkligen försvann på måndagen. Är det här välplanerat, vilket jag tror att det är, så är det troligare att hon försvann på fredagen eller lördagen. Tycker att hon verkar vara en kall och beräknande person. Det tyder också på att hon planerat sin flykt.
Citera
2013-01-02, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det här har jag också hört. Fast att hon sågs i Skutskär under helgen. Men man vet ju inte, det pratas så mycket om folk rent allmänt och en sån här grej får ju folk att skena iväg med sina tankar/teorier och ibland fantasi som kanske bygger på hopp.

MEN å andra sidan, OM det skulle stämma, har Tuulas cykel endast letats efter i själva centrala Gävle?

Jag tror hon är i LångtBortiStan som ligger på varmare breddgrader. Och jag tror att det finns någon/några få som vet mer än den/de säger
Vilken helg menar du?
Citera
2013-01-02, 20:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har ingen ens saknat pengarna under alla dessa år kan de inte ha tagits från något hjärtskärande. Det var väl banken som drog i nödbromsen dessutom?

Bara det att kalla in någon på fredagen och bestämma möte på måndagen låter så obota korkat. Lite som att säga, "försvinn medan du kan" eller "gå hem och bränn alla bevis ifall det blir en husrannsakan"

Ja det är fan pinsamt! Men å andra sidan.... fd polischefen hade dom ju förtroende för även efter att hon sa "Men oj! Höll min sambo på med narkotika och OJ vad pengar det låg här hemma, jag hade ingen aaaaaning!!"
Citera
2013-01-02, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maribago
Har läst det mesta i tråden och inte sett några "bevis" för att hon verkligen försvann på måndagen. Är det här välplanerat, vilket jag tror att det är, så är det troligare att hon försvann på fredagen eller lördagen. Tycker att hon verkar vara en kall och beräknande person. Det tyder också på att hon planerat sin flykt.
Det borde vara lätt att spåra vilka hon ringde under veckoslutet för att iscensätta sin flyktplan.
Citera
2013-01-02, 20:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilken helg menar du?

Helgen som inföll den aktuella fredagen då hon blev informerad om att hon skulle infinna sig på ett möte på måndagen. Dumt av mig att inte skriva det, då jag förstår nu att det kunde uppfattas som "nu i helgen"
Citera
2013-01-02, 20:37
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Risken finns ju att hon inte har tillgång till pengarna. Endera har hon själv blivit sol-och-vårad eller så har hon finansierat ett missbruk. Eller två med tanke på summan.

Jag tror hon skulle kunna leva med kunskapen att ha lurat några snikna kommunala chefer. Värre är det att leva med skammen att själv ha blivit än mer grundlurad och dessutom behöva ta ett straff.

Jag tror inte att pengarna skulle gått till skola, vård & omsorg. Om inte Tuula lagt vantarna på dom hade någon annan gjort det. Jag är tror pengarna tillhörde kategorin som "privatiseras" då dom mjölkats fram.

Nu kom jag in i tråden lite sent, men jag vill minnas att jag läst i AB att hon hade spelproblematik. Kanske fanns inga pengar kvar?
Har missing people sökt henne?

Vet nån omytterkläder och skor fanns kvar i huset?
Citera
2013-01-02, 20:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det borde vara lätt att spåra vilka hon ringde under veckoslutet för att iscensätta sin flyktplan.

Nu finns det ju en uppsjö av "appar" med gratis chattjänster. Hur kollar man sånt? Tex KIK, WhatsUP eller vad den heter osv...
Citera
2013-01-02, 20:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Nu kom jag in i tråden lite sent, men jag vill minnas att jag läst i AB att hon hade spelproblematik. Kanske fanns inga pengar kvar?
Har missing people sökt henne?

Vet nån omytterkläder och skor fanns kvar i huset?

Ev spelproblematik är inte bekräftad. Jag tolkade den artikeln som att reportern sa att Aftonbladet fått indikationer på spelmissbruk, men att polisen inte uttalade sig om hur det låg till med det.

Missing people fick skit för att dom sökte, de ska inte söka brottslingar utan vanligt försvunna personer. Men dom gjorde ett sök iaf innan kritiken kom.

Hon hade säkert mer än en jacka och fler än ett par skor
Citera
2013-01-02, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu finns det ju en uppsjö av "appar" med gratis chattjänster. Hur kollar man sånt? Tex KIK, WhatsUP eller vad den heter osv...
"Icke spårbar kommunikation", som det så vackert heter. Det är iaf ett helsike för polisen att kolla upp alla kommunikationssätt som finns idag.
Citera
2013-01-02, 20:47
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ev spelproblematik är inte bekräftad. Jag tolkade den artikeln som att reportern sa att Aftonbladet fått indikationer på spelmissbruk, men att polisen inte uttalade sig om hur det låg till med det.

Missing people fick skit för att dom sökte, de ska inte söka brottslingar utan vanligt försvunna personer. Men dom gjorde ett sök iaf innan kritiken kom.

Hon hade säkert mer än en jacka och fler än ett par skor

Mmm, en fattiglapp som jag har bara ett par bättre vinterskor.. men jag fattar *ler* tänkte om nån anhörig sett att någonting sådant fattas. Eller annat, som resväska el.dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in