2012-11-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Japp, du är ute och cyklar....

Du talar med största sannolikhet sanning. Sen hade du å andra sidan inte kunnat erkänna det om jag nu haft rätt, men vi lämnar det. Vore jävligt intressant om någon som bor där kunde bekräfta dina misstankar.
Citera
2012-11-16, 23:06
Medlem
vårblommas avatar
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5291698...#extraComments

Den senaste insändaren på sidan är alltså en kommunal tjänsteman och skriver så här:

Skrivet 15 nov 2012 22:35 kommunal tjänsteman (Ej registrerad)

men snälla GD, stäng alla kommentarsfunktioner!

Då undrar jag varför vill den människan stänga det???
Senast redigerad av vårblomma 2012-11-16 kl. 23:09.
Citera
2012-11-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5291698...#extraComments

Den senaste insändaren på sidan är alltså en kommunal tjänsteman och skriver så här:

Skrivet 15 nov 2012 22:35 kommunal tjänsteman (Ej registrerad)

men snälla GD, stäng alla kommentarsfunktioner!

Då undrar jag varför vill den människan stänga det???

I bästa fall är det Tu*la själv som vädjar. Men det tror jag inte Någon som känner henne, förmodligen. Någon lojal eller kanske hennes särbo/sambo/barn som inte vill att skvaller ska spridas.
Citera
2012-11-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhora87
Bara en nyreggad person? Antar att de är mig du syftar på och kan säga till dig att de är inget jag hittat på, de är sanning eftersom jag känner den familjen... Spelar väl ingen roll när man blev medlem? Snackar man mer skit bara för man är ny eller?!

Jag har ingen statistisk bevisning för det, men min erfarenhet är att det ofta är folk som skriver 1-2 inlägg som rör sådant som ingen annan tidigare nämnt, som sprider falska uppgifter. Men jag kan ha fel. Det är bara så konstigt om ingen annan än du som skriver här har märkt att hon levt lyxliv.
Citera
2012-11-16, 23:32
Medlem
cybergrodans avatar
Om någon skulle skapa ett fake-konto på facebook för att lämna information, skulle polisen i sådana fall spåra ip-adressen på den personen för att komma i kontakt? Detta skulle alltså vara en relativ viktig information.
Citera
2012-11-16, 23:43
Medlem
oskruvads avatar
Har ikväll traskat runt i koloniområdet där Janne har sin stuga. Vet inte vilken han äger men jag kunde varken se någon cykel eller något annat som tyder på att Tuula är där. En bil stod parkerad intill en halvbelyst stuga där det låg några påsar från McDonalds vid ingången. Tänkte att denna bil kanske var Jannes men så var inte fallet. I övrigt helt folktomt i områdret.
Citera
2012-11-17, 01:17
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskruvad
Har ikväll traskat runt i koloniområdet där Janne har sin stuga. Vet inte vilken han äger men jag kunde varken se någon cykel eller något annat som tyder på att Tuula är där. En bil stod parkerad intill en halvbelyst stuga där det låg några påsar från McDonalds vid ingången. Tänkte att denna bil kanske var Jannes men så var inte fallet. I övrigt helt folktomt i områdret.

Jag tror nog att polisen redan kollat såna ställen. Men bra gjort av dig i vilket fall!
Citera
2012-11-17, 02:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Skulle hon vinna något på att låtsas vara spelberoende? Vore hon så vass att hon kunde lägga undan ett par miljoner och sticka skulle hon ju bara gjort det och skapat ett vettigare villospår. Sättet hon försvan på tyder ju på att hon mått dåligt. Är man så smart att man lägger ut villospår lägger man ju ut smartare sådana.
Tvärtom kan det vara ett mycket bra villospår:

Spelberoende person försvinner till synes i panik när hon är på väg att avslöjas. Alla antar att pengarna är bortspelade och att personen behöver vård och inte fängelse. Och återfinns inte personen antar alla att hon tagit livet av sig.

Avskedsbrev eller inte spelar inte så stor roll i ett sådant fall. Tvärtom tyder ett avskedsbrev på ett visst mått av planering och passar därför inte ihop med ett panikartat försvinnande.
Citera
2012-11-17, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har ingen statistisk bevisning för det, men min erfarenhet är att det ofta är folk som skriver 1-2 inlägg som rör sådant som ingen annan tidigare nämnt, som sprider falska uppgifter. Men jag kan ha fel. Det är bara så konstigt om ingen annan än du som skriver här har märkt att hon levt lyxliv.

Kanske dom som har kommenterat här inte känner familjen så bra, tänkt på de?
Och skrev inte att hon levde lyxliv utan mest skämt bort sin dotter med diverse saker så som bostadsrätt, rust, hyra och dyra saker.. Sen är det prat om spelmissbruk, de vet jag dock inget om. Men du får tro va du vill angående om jag ljuger eller inte då.. Tack.
Citera
2012-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att försöka dra paralleller mellan hemlösa och förskingrare är
helt onödigt.

Som jag sa i mitt förra inlägg,jag bryr mig inte om ifall hon är spelberoende eller inte,
hon har fortfarande handlat fel.
Nyfikenheten försöker nog snarare du stilla genom att skapa en användare vid namn
Jefle endast för denna händelse.

Men jag tror att du och jag får försöka enas om att vi inte kan enas.

Jag tycker också att hon har handlat fel men tycker att det har viss betydelse att hon är spelberoende.
Jag håller med, vi enas om att vi inte kan enas : )

Hur, var, när och varför jag har skapat mitt konto har ingen som helst betydelse.
Men om du nu är så nyfiken så har jag läst massvis av gånger på Flashback och följt trådar men aldrig skapat ngt konto, iom den här händelsen gjorde jag det. Är det ngt problem? : )

Och så vidare: Jag kan bekräfta att hon Är spelberoende, jag har sett henne spela bort mycket pengar iom mitt jobb (Jobbar med spel) under en Väldigt lång tid, här pratar vi inte om 2,5 år utan snarare ca 10 år.

Har ngn ngt förslag på vart hon kan ha begett sig??
Citera
2012-11-17, 09:50
Medlem
Quarrels avatar
GD: Husrannsakan hos misstänkt förskingrare
Citat:
– I vissa delar har den misstänkta vidtagit åtgärder för att dölja brottsligheten. Och jag kan ha förståelse för att det här inte har avslöjats på en gång, säger Ulf Back.
Den misstänkta verkar även ha varit försiktig med att spendera pengarna på större inköp för egen del.
– Det finns inget som personen äger som är av större värde, säger Ulf Back.
Det finns heller inga skulder eller betalningsanmärkningar på tjänstemannen. Och någonstans har de försvunna miljonerna tagit vägen – bland annat till andra konton.
– Nu handlar det om att följa pengarna, säger Ulf Back.
Det låter som om TL kan ha haft pengar undangömda, och nu har undangömt sig själv. Finns hon på varmare breddgrader än Gävles?
Citera
2012-11-17, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Jag tycker också att hon har handlat fel men tycker att det har viss betydelse att hon är spelberoende.
Jag håller med, vi enas om att vi inte kan enas : )

Hur, var, när och varför jag har skapat mitt konto har ingen som helst betydelse.
Men om du nu är så nyfiken så har jag läst massvis av gånger på Flashback och följt trådar men aldrig skapat ngt konto, iom den här händelsen gjorde jag det. Är det ngt problem? : )

Och så vidare: Jag kan bekräfta att hon Är spelberoende, jag har sett henne spela bort mycket pengar iom mitt jobb (Jobbar med spel) under en Väldigt lång tid, här pratar vi inte om 2,5 år utan snarare ca 10 år.

Har ngn ngt förslag på vart hon kan ha begett sig??

Du får skapa hur många användarkonton du vill för mig,
utan att jag skall ligga sömnlös.

Jag har svårt att tro på hennes missbruk under tio års tid,
hon har ju inte skulder eller betalningsanmärkningar,eventuellt finns det
pengar undangömda.

Hon skall komma fram hastigt så inga fler resurser läggs ner på henne,
jag tycker det är patetiskt att MP springer runt Gävle idag och letar
efter en kriminell. Det är absolut inte deras jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in