Citat:
Enligt mig finns det bättre hörlurar runt den prisnivån.
Om du ska ha portabla lurar är det mycket bättre att spendera dom pengarna på något som faktiskt är portabelt och låter riktigt bra som som Sennheiser Momentum.
Om du ska ha hemmalurar så är ett par öppna lurar att föredra ljudmässigt om du inte har behov av isolering eller minimalt med läckage.
Den stora fördelen slutna dynamiska hörlurar har är att basen kan gå lägre och ha mer tryck.
Det finns dock slutna hemmahörlurar som är bättre än D600 för mindre pengar som tex MrSpeakers Mad Dog.
Jag vet inte hur mycket du kan om hörlurar men dom flesta hörlurar på den här nivån kommer ha behov av någon typ av förstärkning för att låta sitt bästa.
Trots att D600 är väldigt lättdriven så kommer du bättre ljud om man använder tex en bra DAC/Amp. Med Mad Dog är det en nödvändighet då den är relativt tungdriven.
Du kan fylla i min signatur för riktig hjälp.
Om du ska ha portabla lurar är det mycket bättre att spendera dom pengarna på något som faktiskt är portabelt och låter riktigt bra som som Sennheiser Momentum.
Om du ska ha hemmalurar så är ett par öppna lurar att föredra ljudmässigt om du inte har behov av isolering eller minimalt med läckage.
Den stora fördelen slutna dynamiska hörlurar har är att basen kan gå lägre och ha mer tryck.
Det finns dock slutna hemmahörlurar som är bättre än D600 för mindre pengar som tex MrSpeakers Mad Dog.
Jag vet inte hur mycket du kan om hörlurar men dom flesta hörlurar på den här nivån kommer ha behov av någon typ av förstärkning för att låta sitt bästa.
Trots att D600 är väldigt lättdriven så kommer du bättre ljud om man använder tex en bra DAC/Amp. Med Mad Dog är det en nödvändighet då den är relativt tungdriven.
Du kan fylla i min signatur för riktig hjälp.
Tack för svaret. Jag är en glad entusiast men inte superkunnig, om du kan hjälpa mig hitta ännu bättre lurar tar jag givetvis emot tips. Svarar på din signatur då:
1.Vad lyssnar du på för musik?
- Till 90% elektronisk musik, tänk the Knife. 10% är alla andra genrer på jorden.
2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
- Vill kunna höra alla nyanser av musiken, att det ska vara "klart". Gärna lite bas med.
3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)
- Främst genom iphonen då jag reser en hel del. Även hemma i TV'n när man glor film.
4. Hur kommer du använda dom?
- Se svar fråga 3. Inget jag kommer ha på gymmet eller så.
5. Budget?
- Går väl någon smärtgräns vid 4000 kr, plus minus några hundra.
6. In-ear, on-ear eller over-ear?
- Är öppen för det mesta, helst inte in-ear.
7. Har du möjlighet att provlyssna hörlurar (storstad)?
- Har Hifi-klubben och lite andra återförsäljare nära.
8. Annat som är viktigt?
- Helst ingen konstig design, inga blinkade lampor och dylikt.