2025-06-28, 20:11
Avslutad
Vilka Brusreducerande trådlösa hörlurar ska jag välja? En Brusreducerande trådlösa hörlurar som man kan använda när man åker kollektivtrafik och tåg. Tipsa gärna om en bra. Är 25 dB bra när man åker kollektivtrafik?
Citera
2025-07-09, 22:55
Medlem
Hej

Satte kvällskaffet i halsen när jag såg att Fyndiq säljer Sennheiser IE 300 för 469kr.

Visst måste dessa vara fake? Det finns väl ingen chans att det är äkta vara?

https://fyndiq.se/produkt/in-ear-horlurar-kompatibla-med-balanserat-ljud-lostagbar-kabel-svarta-inofficiella-originaltillbehor -18f490824faf495a/?tduid=2489723c510b08603561a82205d1ea5a&utm_campai gn=Prisjakt%20(SE)&utm_content=47450&utm_medium=af filiate&utm_source=tradedoubler
Citera
2025-07-09, 23:27
Medlem
Assholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritiskrealist

Enligt den här recentionen så är de fejk från kina:https://fyndiq.se/produkt/sennheiser-consumer-audio-ie-300-in-ear-horlurar-for-audiofiler-ljudisolering-med-xwb-omvandlare-for -balanserat-ljud-avtagbar-kabel-svart-6f21007cadd94f35/
Citera
2025-08-07, 19:32
Medlem
Mina gamla Sony har dragit på sig ett mindre härligt tjut emellanåt. Jag har letat som en galning efter nya länge. Landade slutligen på Bowers & Wilkins Px7 S3.
Provlyssnade i butiken och var väldigt imponerad, hemma... not so much. Vafan! Jag saknar basen som jag upplevde att Sony hade. Lyssnade just lite med mina gamla Sony, och visst de e dovare, så väldigt mycket klarare med B&W. Men frånvaron av tillräcklig bas i B&W får mig att höja ljudet ännu mer för att kompensera, vilket leder till att jag blir trött i öron så mycket snabbare.

Jag har tidigare sneglat rätt mycket på Heavys H1H, men att inte kunna provlyssna har varit avgörande för att jag inte valde dem. Vilket iofs inte hjälpte när jag valde B&W
Jag lyssnar främst på hårdrock, metal, core etc, så visst då ska Heavys vara bra. Men jag lyssnar även på poddar och ljudböcker.

Någon som har testat Heavys H1H, och kanske t o m kan jämföra med Bowers & Wilkins Px7 S3? Hur funkar de för annan lyssning?
Citera
2025-08-07, 20:04
Medlem
therealcosmokramers avatar
Hur många timmar har du lyssnar med dom?

Som många högtalare krävs det en inspelning, 50-60 timmar skulle jag säga, innan de mjukat upp sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Necrose
Mina gamla Sony har dragit på sig ett mindre härligt tjut emellanåt. Jag har letat som en galning efter nya länge. Landade slutligen på Bowers & Wilkins Px7 S3.
Provlyssnade i butiken och var väldigt imponerad, hemma... not so much. Vafan! Jag saknar basen som jag upplevde att Sony hade. Lyssnade just lite med mina gamla Sony, och visst de e dovare, så väldigt mycket klarare med B&W. Men frånvaron av tillräcklig bas i B&W får mig att höja ljudet ännu mer för att kompensera, vilket leder till att jag blir trött i öron så mycket snabbare.

Jag har tidigare sneglat rätt mycket på Heavys H1H, men att inte kunna provlyssna har varit avgörande för att jag inte valde dem. Vilket iofs inte hjälpte när jag valde B&W
Jag lyssnar främst på hårdrock, metal, core etc, så visst då ska Heavys vara bra. Men jag lyssnar även på poddar och ljudböcker.

Någon som har testat Heavys H1H, och kanske t o m kan jämföra med Bowers & Wilkins Px7 S3? Hur funkar de för annan lyssning?
Citera
2025-08-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therealcosmokramer

Som många högtalare krävs det en inspelning, 50-60 timmar skulle jag säga, innan de mjukat upp sig.
/telfontid. sjukt prisvärda
sony WI-100. in ear. billiga som fan och 25 h speltid
Citera
2025-08-07, 21:18
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritiskrealist
Hej

Satte kvällskaffet i halsen när jag såg att Fyndiq säljer Sennheiser IE 300 för 469kr.

Visst måste dessa vara fake? Det finns väl ingen chans att det är äkta vara?

https://fyndiq.se/produkt/in-ear-horlurar-kompatibla-med-balanserat-ljud-lostagbar-kabel-svarta-inofficiella-originaltillbehor -18f490824faf495a/?tduid=2489723c510b08603561a82205d1ea5a&utm_campai gn=Prisjakt%20(SE)&utm_content=47450&utm_medium=af filiate&utm_source=tradedoubler

Körde Jabralurar för några år tillbaka då det var ett av få fabrikat som satt i mina öron utan att ramla ur. Efter att ett par gick sönder var jag ute efter nya och hittade lurarna på Fyndiq.

Dessa var tokfake! Köp inte är mitt råd.
Citera
2025-08-07, 22:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrose

Har du testat att justera ljudet/basen i appen? Skall ju finns equalizer där, och kanske någon baskontroll.

Plus att det som redan nämnts kan krävas inspelning av högtalarelementen, låt de ligga på och spela musik konstant i ett par dagars tid och se om det blir bättre.
Citera
2025-08-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therealcosmokramer

Jag har haft dem i 1 månad och lyssnar i snitt 3 h om dagen. Så är lätt över 60 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du testat att justera ljudet/basen i appen? Skall ju finns equalizer där, och kanske någon baskontroll.

Plus att det som redan nämnts kan krävas inspelning av högtalarelementen, låt de ligga på och spela musik konstant i ett par dagars tid och se om det blir bättre.

Ja jag har appen. Jag har testat mig fram för att få till bra läge, men lyckas inte få till nåt bra.
Citera
2025-08-12, 15:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineShoeTrend
Vilka Brusreducerande trådlösa hörlurar ska jag välja? En Brusreducerande trådlösa hörlurar som man kan använda när man åker kollektivtrafik och tåg. Tipsa gärna om en bra. Är 25 dB bra när man åker kollektivtrafik?
Lätt Bower and Wilkings, finns inget bättre därute enligt mig. Svinskön passform, dom gör high end produkter så ljudet är så sagolikt du aldrig hört dess like.

Grym brusred samt mkt bra app för o köra eq. Dyrt men värt, KÖP!!!
Citera
2025-08-19, 10:29
Medlem
zipfils avatar
Ska köpa nya hörlurar och väljer mellan tre olika modeller, B&W PX7 s3, B&W PX8 eller Sony WH-1000XM6.
Nu har jag Sony XM5 men dom är utslitna och skall skänkas till sonen.

Som ni förstår så använder jag hörlurarna mycket, många timmar per dag så dom behöver vara sköna, ha bra ANC och ha bra mikrofon så att jag kan ha videomöten.

Det är främst passform och mikrofonen som jag undrar kring ifall det är någon som har erfarenheter?
Citera
2025-11-21, 21:16
Medlem
Bästa true wireless hörlurarna för löpning under 500 lappen?

Behöver inte ha aktiv brusreducering, utan det som är viktigt är bra ljud, hög volym, bra passform och tåla svett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in