2013-10-16, 21:32
Medlem
[quote=Kriminalaren|45655187]Runkpapper borde få medalj och en pokal för sitt oförtrutna rekommenderade i denna tråd! En välgörare för så många

Håller helt med!

Köpte FXD-70 på inrådan av Runkpapper för ett bra tag sedan och är fortfarande supernöjd. De isolerar så bra att jag kan befinna mig bland uppstartande och taxande flygplan utan att använda hörselkåpor.
Citera
2013-10-16, 21:45
Medlem
Runkpappers avatar
[quote=Bigimot|45706627]
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Runkpapper borde få medalj och en pokal för sitt oförtrutna rekommenderade i denna tråd! En välgörare för så många

Håller helt med!

Köpte FXD-70 på inrådan av Runkpapper för ett bra tag sedan och är fortfarande supernöjd. De isolerar så bra att jag kan befinna mig bland uppstartande och taxande flygplan utan att använda hörselkåpor.

Ni glömmer att Flashback avlönar mig en halv miljon kronor i månaden för att rekommendera lurar i den här tråden annars hade jag aldrig gjort det.

Kul att du är nöjd med lurarna

Edit
Just det, det var du som jag också tipsade om Ace MP-68...

Kör du med foamsnäckorna jag har tipsat om i tråden?
Senast redigerad av Runkpapper 2013-10-16 kl. 21:50.
Citera
2013-10-17, 14:53
Medlem
1. Vad lyssnar du på för musik?
Mycket elektroniskt.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Ska låta bra. Bra på allt, bra bas och bra detaljrikedom

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone 4s, iPad, dator (Macbook Air, pc)

4. Hur kommer du använda dom?
Sängen, på väg till skolan, promenader, träning

5. Budget?
700-800.

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
On-ear

Har funderar på ett par Marshall Major men har läst på lite om dom och dom får inte toppbetyg om man säger så. Har också tittat in dom här från Sony http://cdon.se/hemelektronik/sony_md...-_red-19017145.

Tacksam för hjälp, använder nu hörlurar från Apple!
Citera
2013-10-17, 16:39
Medlem
Rock, hårdrock.

Mjuk diskant, bra botten och ett balanserat mellanregister.

Iphone 5

Gym och promenad.

5. Budget?
Inga begränsningar, jag gillar ett väldigt bra ljud även när jag tränar.

In-Ear, bluetooth. Ett JÄTTESTORT plus om dom inte har en separat dongel utan egentligen bara är två snäckor med en kort kabel mellan som jag har i nacken typ.

Supertacksam för tips.
Annars går det bra med vanliga lurar också så kör jag en separat dongel.
Citera
2013-10-17, 18:57
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes1234
Mycket elektroniskt.

Ska låta bra. Bra på allt, bra bas och bra detaljrikedom

Iphone 4s, iPad, dator (Macbook Air, pc)

Sängen, på väg till skolan, promenader, träning

5. Budget?
700-800.

On-ear

Har funderar på ett par Marshall Major men har läst på lite om dom och dom får inte toppbetyg om man säger så. Har också tittat in dom här från Sony http://cdon.se/hemelektronik/sony_md...-_red-19017145.

Tacksam för hjälp, använder nu hörlurar från Apple!

Hade undviktigt Major och Sonylurarna du länkade då dom är mediokra och saknar bas.

Hade istället kollat på JBL J55 / J55i, Audio Technica ATH-WS55i alt JVC S500 om du vill ha ett par billigare lurar.
Alla har något upphöjd bas men låter balanserade. Om man är basshead så får man antingen använda en förstärkare med effektiv basboost eller använda en bra EQ.

Dock hade jag personligen satsat på ett par bättre ljudisolerande in-ear för gymmet och träning.
On-ears svettas enormt vid träning medan in-ears som sitter i kanalen är fri från detta.
In-ears erbjuder också bättre sound i relation till sitt pris.
JVC FXD60 erbjuder rätt sjuk valuta.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+fxd60&_sop=15
Du måste dock beställa till bättre foamsnäckor.
http://www.ebay.com/itm/3-PR-Memory-...item4abf7b53ff

Alternativ är XB90EX.
http://www.ebay.com/itm/SONY-MDR-XB9...item19e38d39bd

Och T-Peos H-100
http://www.lendmeurears.com/product_...04d07991fe38e8
Citera
2013-10-17, 19:10
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pir4te
Rock, hårdrock.

Mjuk diskant, bra botten och ett balanserat mellanregister.

Iphone 5

Gym och promenad.

5. Budget?
Inga begränsningar, jag gillar ett väldigt bra ljud även när jag tränar.

In-Ear, bluetooth. Ett JÄTTESTORT plus om dom inte har en separat dongel utan egentligen bara är två snäckor med en kort kabel mellan som jag har i nacken typ.

Supertacksam för tips.
Annars går det bra med vanliga lurar också så kör jag en separat dongel.

Har ingen riktig erfarenhet av BT in-ears.

Dom som sägs ha bäst ljud är dessa.
http://www.headphone.com/headphones/...s-210-btnc.php

Du kan dock få bättre ljud om du kör på in-ears i stil med Stagediver SD-2 / SD-3, Fischer Amps FA-4 E XB, Sennheiser IE800, men jag vet inte om jag hade använt så bra och dyra lurar till träning.
Citera
2013-10-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Har ingen riktig erfarenhet av BT in-ears.

Dom som sägs ha bäst ljud är dessa.
http://www.headphone.com/headphones/...s-210-btnc.php

Du kan dock få bättre ljud om du kör på in-ears i stil med Stagediver SD-2 / SD-3, Fischer Amps FA-4 E XB, Sennheiser IE800, men jag vet inte om jag hade använt så bra och dyra lurar till träning.

Tack för tipsen!

Alltså jag gillar verkligen att ha ett bra ljud även när jag tränar. Jag har testat ett par budgetlurar (Senheiser CX300) tror jag att dom hette, men diskanten var för vass för mina öron så dom funkade inte.

Är någon utav de lurar du tipsar om kanske lite mer lämpad för mig som har lite svårt för den där vassa och skarpa diskanten?

Tack för övrigt för ditt engagemang i tråden, det är verkligen jättemycket uppskattat av mig och jag menar det verkligen heljärtat.
Citera
2013-10-17, 21:12
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Tack för tipsen!

Alltså jag gillar verkligen att ha ett bra ljud även när jag tränar. Jag har testat ett par budgetlurar (Senheiser CX300) tror jag att dom hette, men diskanten var för vass för mina öron så dom funkade inte.

Är någon utav de lurar du tipsar om kanske lite mer lämpad för mig som har lite svårt för den där vassa och skarpa diskanten?

Tack för övrigt för ditt engagemang i tråden, det är verkligen jättemycket uppskattat av mig och jag menar det verkligen heljärtat.

Den enda som jag kan tänka mig kan uppfattas som sibilant i diskanten vid dåliga inspelningar är IE800. Det är dock den bästa in-ears jag hört.
Shure SE846 har jag inte hört men ska vara mer smooth än IE800. Vi snackar dock här seriöst dyra in-ears. När man tränar vill man ha något som man inte behöver vara speciellt rädd om...
Citera
2013-10-17, 21:43
Medlem
Citat:
Den enda som jag kan tänka mig kan uppfattas som sibilant i diskanten vid dåliga inspelningar är IE800. Det är dock den bästa in-ears jag hört.
Shure SE846 har jag inte hört men ska vara mer smooth än IE800. Vi snackar dock här seriöst dyra in-ears. När man tränar vill man ha något som man inte behöver vara speciellt rädd om...

Tack för tipset.
Jag har läst en del om Shure SE846 nu efter ditt tips och jag har även beställt ett par via nätet.
Det kommer att ta någon vecka innan jag har dem, men jag ska försöka att komma tillbaks till tråden med en recension när jag har provat dem. Tack så mycket.
Citera
2013-10-17, 22:06
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Tack för tipset.
Jag har läst en del om Shure SE846 nu efter ditt tips och jag har även beställt ett par via nätet.
Det kommer att ta någon vecka innan jag har dem, men jag ska försöka att komma tillbaks till tråden med en recension när jag har provat dem. Tack så mycket.

Ser fram emot din recension. Jag skulle dock personligen inte använda dom under träning för att undvika eventuellt extra slitage men det är helt upp till dig. Jag vet att Shure har riktig bra kundservice så om något går sönder är det ingen fara på taket.
Bor du i Sthlm?
Citera
2013-10-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ser fram emot din recension. Jag skulle dock personligen inte använda dom under träning för att undvika eventuellt extra slitage men det är helt upp till dig. Jag vet att Shure har riktig bra kundservice så om något går sönder är det ingen fara på taket.
Bor du i Sthlm?

Det är ingen fara. Jag är rätt försiktig av naturen, så dom borde hålla ett tag iaf.
Jag bor tyvärr en bra bit ifrån Sthlm, men annars hade jag gladeligen lånat ut dem till dig om du velat.

Återkommer med recension.
Citera
2013-10-18, 15:51
Medlem
1. Vilka genrer lyssnar du mest på?
Hiphop och Rock (oftast "klassisk" hiphop)

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Det ska vara en djup bas och tydligt ljud med mjuk diskant.

3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)
Mestadels min mobil, galaxy s3

På bussen, när jag pluggar och hemma, I princip överallt.

5. Budget?
Under 1k

6. In-ear, on-ear eller over-ear?
In-Ear

7. Annat som är viktigt?
Ska helst ha mick. Länka gärna vart jag kan köpa hörlurarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem