2012-10-24, 11:06
Medlem
bulgariens avatar
Tja!

Är sjukt trött på alla dessa sladdar som trasslar in sig överallt, och som jämt och ständigt går sönder. Tror inte jag varit med om en enda gång då det varit hörluren i sig som varit trasig, utan det är alltid sladden.

Nu krisar det lite, har inga hörlurar överhuvudtaget, och måste således köpa ett par idag, senast imorgon. Någon som har erfarenheter av dessa; Beats By Dr. Dre Wireless V2 för 2800:- eller Sennheiser MM 450-X Travel för 2600:- ?

Eller det kanske finns något annat hett tips på trådlösa lurar för max 3k?
Citera
2012-10-24, 12:04
Medlem
bulgariens avatar
PaniiIIIIIIkk!
Citera
2012-10-24, 13:15
Medlem
Jag har: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...0%20Bluetooth&. Ingen erfarenhet av några andra, men jag är mycket nöjd med dessa.
Citera
2012-10-29, 19:54
Medlem
bulgariens avatar
Tack för tipset, men det slutade med ett par Beats Wireless! Måste säga att jag är väldigt nöjd med dessa. Beakta dock att dom inte är värda sitt pris om du inte har en bra equalizer/ljudkälla, det är väldigt viktigt!
Citera
2012-10-30, 08:29
Medlem
Hej

Kan tipsa om ett par riktigt prisvärda lurar från Gear By Carl Douglas. Jag köpte dessa för ett tag sedan och ljudet är riktigt bra och speciellt om man gillar bas. Dessutom är batteritiden jäkligt bra.

Tror deras hemsida hette www.g-ear.se

Tjo hej
Citera
2013-03-01, 23:39
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Hej experter!

Mina Ipod-hörlurar har gått sönder (har avverkat ett par genom åren), och tänker nu inhandla andra hörlurar. Används bara till Iphone för att lyssna på musik och kravet är att de ska vara vanliga hörlurar "pluggar" eller vad man säger. Det kan få kosta lite då känner att jag för en gångs skull kan lägga ner lite pengar för att få vettig kvalitet, och viktigast av allt - det ska vara bra ljud!
Citera
2013-03-02, 00:19
Medlem
Idroids avatar
1. Vad lyssnar du på för musik?
Främst house, men även reggae, rock och i viss mån hiphop.
2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra ljud i alla register, basen får inte vara FÖR påträngande, jag vill gärna kunna höra allt annat också

3. Hur kommer du driva dom?
Med min Nexus 4

4. Hur kommer du använda dom?
Vardagssituationer typ, gym, bussresa och i viss mån på jobbet.

5. Budget?
Inte mer än 700 kronor.

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
Testade ett par over-ear idag och det jag märkte var att ljudet var väldigt svagt när dom var inkopplade i min telefon, så jag antar att in-ear är the way to go, men om ljudet och volymen, till det priset, är bättre med on-ear/over-ear så är jag såklart inte ovillig att köpa ett par sådana.

7. Annat som är viktigt?
Om hörlurarna har mic/volymkontroll är det viktigt att de faktiskt fungerar med min Nexus 4, annars får det vara.
Stabil sladd och bra byggkvalitet är ett måste.
Citera
2013-03-02, 00:26
Medlem
Har just nu Sennheiser CX-300 som jag är nöjd med. Men känner att jag skulle vilja byta upp mig.

Lyssnar nästan uteslutande på alternativ rock och allt oftare på metalcore och dylika genrer. Mycket bas uppskattas i desa genrer och ett rent ljud utan massa onödig och jobbig diskant. Ett mjukt men skarpt ljud så att säga, utan att hörseln tar illa vid. In ear-lurar självfallet!

Monster Cable Turbine Pro Gold verkar klart intressanta, men är det värt 2500kr? Jag hade tänkt ha en budget på 1000kr men finns det lurar som kan ge mig en ny dimension så tar jag tacksamt emot förslag. Just Monsters premiumlurar verkar ge den dimensionen.
Citera
2013-03-02, 10:40
Medlem
Beats
Citera
2013-03-02, 12:02
Medlem
Kesslers avatar
Sennheiser RS160 VS RS 170? Fattar inte hur man laddar RS 160? Står att det är med en dockningsstation men på bilderna verkar den som är till 170 vara mycket bättre. Är det värt några hundringar extra för 170?
Citera
2013-03-02, 16:28
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Tack så mycket för svaret. Intressant att läsa Vet du var man kan få tag på JVC FXD70 i Sverige? Sökte på dem, men jag kan inte hitta dem någonstans :/ Skaffade ett par Klipsch S4 för ett tag sedan eftersom att de tydligen skulle vara bland det bästa i den prisklassen enligt folk på forum. Sämsta hörlurarna jag någonsin har ägt. Jag har även ett par Sennheiser som är som dem du nämnde (med öppen back). Det enda jag inte gillar med det är att ljudet läcker så mycket när man använder dem. De används bara hemma pga det.

Är inget fan av S4 heller.

Tyvärr så går FXD70 endast att köpa från Japan genom ebay eller amazon.jp.
För priset dom säljs för nu så skulle jag köpa två/tre st på direkten om jag hade en budget runt 1000 kr så har man reserver när den ena börjar faila. In-ears håller inte alls lika bra som fullskaliga lurar tyvärr och alternativet är givetvis att köpa en dyrare variant med ett par år garanti istället.

Fyll i min signatur så går det lättare att hitta något inom Sverige. Det ska sägas att utbudet av in-ears är begränsat i Sverige. Dollarkursen gör dessutom att man får väldigt bra värde av att köpa utomlands.
Citera
2013-03-02, 16:28
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Hej experter!

Mina Ipod-hörlurar har gått sönder (har avverkat ett par genom åren), och tänker nu inhandla andra hörlurar. Används bara till Iphone för att lyssna på musik och kravet är att de ska vara vanliga hörlurar "pluggar" eller vad man säger. Det kan få kosta lite då känner att jag för en gångs skull kan lägga ner lite pengar för att få vettig kvalitet, och viktigast av allt - det ska vara bra ljud!

Det var inte mycket att gå på faktiskt men du har bra utgångspunkt.
Fyll i min signatur så får du mycket bättre hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in