2013-05-14, 21:02
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Helt klart JVC FXD70 men sen såg jag att du insisterade på mikrofon.

Philips Fidelio S1 tror jag också du kommer bli väldigt nöjd med ljudmässigt och dom har mic men kostar 800. Dock helt klart värda sitt pris. Dom hade varit ett OK köp för det dubbla för vad dom erbjuder ljudmässigt. Väldigt balanserat och rent detaljerat sound.
Isoleringen är dock inte den bästa och dom är känslig med fit när det kommer till ljud.

Finns givetvis andra billigare in-ear med mic men det kan vara värt att lägga några extra kronor i detta fall.

Alright, får kolla in dem! Vet du någon affär som erbjuder provlyssning?

Tack för hjälpen.
Citera
2013-05-14, 22:41
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsNeverLupus
Alright, får kolla in dem! Vet du någon affär som erbjuder provlyssning?

Tack för hjälpen.

Inte som det ser ut på prisjakt.
Men du borde ha 14 dagars ångerrätt.
Citera
2013-05-15, 07:14
Medlem
[quote=Runkpapper.[/QUOTE]
Jag har chansen att få sms by 50 on ear (inte over ear) för ruskigt lite pengar (syrrans kille har företag som råkar ha dessa) och undrar hur de står sig mellan JBl j55i och akg?
Citera
2013-05-15, 12:30
Medlem
Runkpappers avatar
Om du är säker på att dom är äkta (det cirkulerar många fakes) och priset är rätt tycker jag dom är ett helt OK köp. Bra komfort för en on-ear, känns rätt bra byggda, isolerar helt OK och ljudmässigt så levererar dom ett punchigt sound. Ingen audiofillur, utan typ en Beats by Dre med bättre ljudkvalitet och bättre kvalitet på basen.
Jag kan dock inte kommentera hur dom låter i relation till K619 eller J55 då det kräver en direktjämförelse sida vid sida.
Citera
2013-05-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Om du är säker på att dom är äkta (det cirkulerar många fakes) och priset är rätt tycker jag dom är ett helt OK köp. Bra komfort för en on-ear, känns rätt bra byggda, isolerar helt OK och ljudmässigt så levererar dom ett punchigt sound. Ingen audiofillur, utan typ en Beats by Dre med bättre ljudkvalitet och bättre kvalitet på basen.
Jag kan dock inte kommentera hur dom låter i relation till K619 eller J55 då det kräver en direktjämförelse sida vid sida.

Ja helt äkta. Runt 700kr får jag dem för (de säljer dem för ungefär 1600) men han får bort moms och får inköpspris och sånt där roligt får nog springs och testa dem. Minns du om de läckte?
Citera
2013-05-15, 17:41
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cAase
Ja helt äkta. Runt 700kr får jag dem för (de säljer dem för ungefär 1600) men han får bort moms och får inköpspris och sånt där roligt får nog springs och testa dem. Minns du om de läckte?

Tror dom läcker väldigt lite.
Citera
2013-05-18, 16:23
Medlem
Behöver nya lurar till min iPhone med mikrofon etc. Är det a-jays som gäller eller ska man ha något annat? Är ganska kräsen när det gäller ljud men har också en begränsad budget.
Citera
2013-05-18, 19:18
Medlem
Letar efter ett par nya hörlurar som jag skall använda främst till gymmet, morgonpromenader och rent allmänt när jag rör mig utomhus. Skall vara små, lätta och smidiga samt leverera ett bra ljud.

Max budget: 300 kr.
Lyssnar främst på EDM och hiphop.

Jag har tittat på följande:

1. Sony MDR-V150 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18853

2. American Audio HP200 http://www.djservice.se/cgi-bin/db.p...e=se_vara.html

3. Gemini - DJX-03 http://www.djservice.se/cgi-bin/db.p...e=se_vara.html

4. AKG K403 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=580661

Åsikter? Andra alternativ jag borde kolla upp?
Citera
2013-05-19, 13:16
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är Urbanears ett bra märke? Vill också hitta ett par bra hörlurar för några hundralappar.
Citera
2013-05-19, 15:27
Medlem
TotalT1s avatar
Någon som vet om det är värt att köpa en liten förstärkare till Yamaha EPH-100 som drivs med iPhone 4s/iPod? Tänkte i så fall på Fiio e5 för 200kr på teknikmagasinet. Står att den är en basförstärkare vilket hade varit trevligt om det funkar.
Citera
2013-05-19, 16:05
Bannlyst
Senhheiser HD 201 eller gamla Koss Porta Pro?

Någon som har testat. Har haft porta pro och vill testa nåt nytt. Hade ett par sennheiser som jag betalade ca 600 för förut som var riktig bra men jag har ju alltid sönder alla hörlurar.

Dessa två ligger i samma prisklass, kring 250 kr. någon som kan rekommendera?
Senast redigerad av dolphinoz 2013-05-19 kl. 16:07.
Citera
2013-05-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalT1
Någon som vet om det är värt att köpa en liten förstärkare till Yamaha EPH-100 som drivs med iPhone 4s/iPod? Tänkte i så fall på Fiio e5 för 200kr på teknikmagasinet. Står att den är en basförstärkare vilket hade varit trevligt om det funkar.

Jag kör med en fiio e5 och det gör en DRAMATISK skillnad, helt otroligt vilken power det ger. När man lyssnat med förstärkaren ett tag, och går över till vanliga (t.ex. när batteriet dör) så blir det skittråkigt.

Jag vet dock inte huruvida mycket det hjälper med mindre hörlurar (jag har ingen aning hur sånt här fungerar) men jag körde med mina AKG k619 som är ganska "tungdrivna" för en android så det gjorde en stor skillnad när man körde via mobil. Det gör även skillnad på mina Urban Ears plattan som är mer lättdrivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in