2011-01-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1mmanlol
jo samma här, det var 15 dar sen jag gjorde ingreppet, och de sa att det kunde uppstå flagnande, inga problem, helt normalt

en fråga dock: när drog du första runken? drog du en medan du hade stygn kvar? jag drog min första igår och alla stygn är inte helt borta, så man kunde ju inte köra hejvilt

Att det kunde flagna fick jag höra också men det känns som det varit så så länge nu. Hur mycket hud att flagna bort kan det finnas liksom?

Jag väntade väl med det ungefär 3.5 vecka tror jag. Hade ärligt talat ingen större lust att sätta igång med ett sånt projekt innan dess
Hade fortfarande några stygn och det är ju inte riktigt lika skönt som man är van vid första gångerna kan man väl säga
Citera
2011-01-05, 15:19
Medlem
Tjollahopps avatar
Är ni omskurna eller har ni snittat?
Citera
2011-01-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollahopp
Är ni omskurna eller har ni snittat?

Snittade!
Citera
2011-01-05, 17:17
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantey23
Snittade!
Men då så!
När kunde ni dra tillbaka hela vägen, kan halvvägs efter två dagar och hur länge håller sig smärtan i?
Citera
2011-01-05, 18:57
Medlem
Citat:
Men då så!
När kunde ni dra tillbaka hela vägen, kan halvvägs efter två dagar och hur länge håller sig smärtan i?

Svarade på det igår, du har t om citaret mig på den x) Men kan dra det igen. Tog väl ca. 1 vecka, kanske nån extra dag. Hade kunnat göra det tidigare, men pallade inte smärtan av att dra den tillbaka tidigare, så avvaktade. Men efter det går det ganska snabbt, två veckor totalt så känner man inte av den alls i kalsongerna. Möjligtvis lite vid stånd.

Det "känns" väl lite fortfarande när jag drar tillbaka den i slakt tillstånd, men inte så farligt eller nåt jag tänker på. Dock känns det när den ska dras ned vid stånd, får inte riktigt tillbaka den heller för den delen, men får se hur det ser ut på den fronten om ett par veckor! Är en liten del som är illröd, ser ut som att den ska börja blöda när som helst, är kring det området som det smärtar lite fortfarande, men som sagt, ingenting man känner av ^^

Men 3-4 dar till, kanske en vecka så bör det mesta nog vara borta!
Citera
2011-01-07, 15:30
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Svarade på det igår, du har t om citaret mig på den x) Men kan dra det igen. Tog väl ca. 1 vecka, kanske nån extra dag. Hade kunnat göra det tidigare, men pallade inte smärtan av att dra den tillbaka tidigare, så avvaktade. Men efter det går det ganska snabbt, två veckor totalt så känner man inte av den alls i kalsongerna. Möjligtvis lite vid stånd.

Det "känns" väl lite fortfarande när jag drar tillbaka den i slakt tillstånd, men inte så farligt eller nåt jag tänker på. Dock känns det när den ska dras ned vid stånd, får inte riktigt tillbaka den heller för den delen, men får se hur det ser ut på den fronten om ett par veckor! Är en liten del som är illröd, ser ut som att den ska börja blöda när som helst, är kring det området som det smärtar lite fortfarande, men som sagt, ingenting man känner av ^^

Men 3-4 dar till, kanske en vecka så bör det mesta nog vara borta!
Förlåt mig men ni som har snittat, kan ni dra förhuden ändå bak vid erektion?
Tacksam för svar
Citera
2011-01-07, 18:28
Medlem
Citat:
Förlåt mig men ni som har snittat, kan ni dra förhuden ändå bak vid erektion?
Tacksam för svar

Inte än Opererade mig den 2:a december. Har som sagt en röd "plupp" på frenulum typ, kring det området det känns iaf, så vågar inte dra för hårt! Får se vad som händer.
Citera
2011-01-07, 20:05
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Inte än Opererade mig den 2:a december. Har som sagt en röd "plupp" på frenulum typ, kring det området det känns iaf, så vågar inte dra för hårt! Får se vad som händer.
Aha, jag opererades ju den 3 Januari så, aa. Tror dy förstår
Citera
2011-01-08, 12:06
Medlem
Citat:

Vi opererades ju som bekant samma dag
Är det likadant för dig, att det känns som det tar emot när man "kommit förbi" ollonet? Alltså tar ju emot lite innan men då tar det stopp helt för mig. Vilket känns lite lustigt minst sagt!
Dessutom känns hela området kring snittet och där allt är fastsytt en aningen trångt. Blir liksom en "krans" runt när man drar tillbaka så långt vid erektion... Tror det blivit lite bättre med tiden dock.
Citera
2011-01-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan86a
Vi opererades ju som bekant samma dag
Är det likadant för dig, att det känns som det tar emot när man "kommit förbi" ollonet? Alltså tar ju emot lite innan men då tar det stopp helt för mig. Vilket känns lite lustigt minst sagt!
Dessutom känns hela området kring snittet och där allt är fastsytt en aningen trångt. Blir liksom en "krans" runt när man drar tillbaka så långt vid erektion... Tror det blivit lite bättre med tiden dock.

Om jag vid full erektion drar tillbaka förhuden får jag den knappt över ollonet, möjligtvis om jag skulle vara lite hårdhänt, men det gör ju ont >.< Jag har prövat att ha halvstånd och dra tillbaka den över ollonet, och då bildas ju den här "kransen", och sen "byggt" vidare på ståndet, men det gör ju lagomt ont då.

Ja, det har ju blivit lite bättre, men det har ändå gått 5 veckor nu. Vissa har ju skrivit att de hade sex efter två, tre och fyra veckor, men fan, det har gått 5 och det är inte direkt något jag vill pröva på >.< Så jag ska ringa och fråga lite ang. läkningstiden på måndag. För om jag behöver en ny operation (för ärligt talat så tror jag inte att jag kmr uppnå det resultat jag vill) så vill jag ju veta det så snabbt som möjligt. Förmodligen får jag nog inte komma in till lasarettet, då man behöver remiss, men jag flyttar om en och en halv vecka, så prövar väl gå till UM där. Så får läkaren där ta sig en titt och ge mig en bedömning (om nu inte mot all förmodan det har skett ett mirakel och det har blivit lite förändring till dess)!

EDIT: Ja, det tar stopp. Fast för mig precis innan den kmr förbi ollonet (vill som sagt inte rycka och dra).
Citera
2011-01-09, 00:00
Medlem
Skrev i tråden för ett tag sedan men efter det fick jag problem med min dator, har ej kunnat vara inne på flashback under tiden och inte heller gjort nått åt min förhud... Nåja tänkte iallafall ta tag i det nu under veckan måste bara fara till vårdcentralen först, eller ungdomsmotagningen kanske? vad är bäst och hur bär jag mig ens åt? bara knalla in och be om att nån kollar på kuken eller?

Sen undra jag om man kan "snitta" även fast man har väldigt trång förhud, tror jag har det får ner den lite över halva ollonet slakt och inte så mycket alls när jag har stake. Tänkte att det kanske är lika bra att operera bort allt direkt så man slipper frammtida problem, fast det måste väl bli omständingt att runka utan förhud? alltid använda glidmedel och sånt, eller funkar det bra torrt med bara handen? dumma frågor kanske men vill typ bli så mentalt förbered som det bara går då detta har varit ett utav mina största problem i ganska många år nu.
Citera
2011-01-09, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grilladmat
Skrev i tråden för ett tag sedan men efter det fick jag problem med min dator, har ej kunnat vara inne på flashback under tiden och inte heller gjort nått åt min förhud... Nåja tänkte iallafall ta tag i det nu under veckan måste bara fara till vårdcentralen först, eller ungdomsmotagningen kanske? vad är bäst och hur bär jag mig ens åt? bara knalla in och be om att nån kollar på kuken eller?

Sen undra jag om man kan "snitta" även fast man har väldigt trång förhud, tror jag har det får ner den lite över halva ollonet slakt och inte så mycket alls när jag har stake. Tänkte att det kanske är lika bra att operera bort allt direkt så man slipper frammtida problem, fast det måste väl bli omständingt att runka utan förhud? alltid använda glidmedel och sånt, eller funkar det bra torrt med bara handen? dumma frågor kanske men vill typ bli så mentalt förbered som det bara går då detta har varit ett utav mina största problem i ganska många år nu.

Du ringer och bokar tid. Har du åldern inne så kör du på UM, annars är det väl vårdcentralen som gäller. Du ringer typ å säger att du tycker att du har trång förhud så går det nog utav sig själv därifrån!

Jag vet inte, det är (förhoppningsvis) ett beslut som du och läkaren kan ta gemensamt (läser man lite i tråden så framkommer det att vissa är trångsynta. Dvs. vissa vill inte göra en hel omskärelse, andra insisterar på det). Du verkar ha ganska trång förhud, så bäst är väl att prata med läkaren som har koll på det. Även om vi fb:are kan mkt så är det här ett väldigt individuellt område Men prata som sagt med läkaren om det.

Angående onanin så finns det folk som skrivit i den här tråden om det också. Om du är rik med försats så ska det tydligen inte vara nå problem, dvs. du slipper använda glidmedel. Tror jag såg nån skriva att han använde en strumpa också... Eller det kanske var nån annanstans? Hmm, ja, i vilket fall som helst så går det nog bra!

Beroende lite på vart du bor (vissa har fått tid snabbt, för andra har det tagit betydligt längre tid. Men min ungdomsläkare sa att enligt vårdgarantin så ska du få träffa en urolog inom 3 månader efter att han har skickat en remiss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in