Citat:
Ursprungligen postat av grilladmat
Skrev i tråden för ett tag sedan men efter det fick jag problem med min dator, har ej kunnat vara inne på flashback under tiden och inte heller gjort nått åt min förhud... Nåja tänkte iallafall ta tag i det nu under veckan måste bara fara till vårdcentralen först, eller ungdomsmotagningen kanske? vad är bäst och hur bär jag mig ens åt? bara knalla in och be om att nån kollar på kuken eller?
Sen undra jag om man kan "snitta" även fast man har väldigt trång förhud, tror jag har det får ner den lite över halva ollonet slakt och inte så mycket alls när jag har stake. Tänkte att det kanske är lika bra att operera bort allt direkt så man slipper frammtida problem, fast det måste väl bli omständingt att runka utan förhud? alltid använda glidmedel och sånt, eller funkar det bra torrt med bara handen? dumma frågor kanske men vill typ bli så mentalt förbered som det bara går då detta har varit ett utav mina största problem i ganska många år nu.
Du ringer och bokar tid. Har du åldern inne så kör du på UM, annars är det väl vårdcentralen som gäller. Du ringer typ å säger att du tycker att du har trång förhud så går det nog utav sig själv därifrån!
Jag vet inte, det är (förhoppningsvis) ett beslut som du och läkaren kan ta gemensamt (läser man lite i tråden så framkommer det att vissa är trångsynta. Dvs. vissa vill inte göra en hel omskärelse, andra insisterar på det). Du verkar ha ganska trång förhud, så bäst är väl att prata med läkaren som har koll på det. Även om vi fb:are kan mkt så är det här ett väldigt individuellt område

Men prata som sagt med läkaren om det.
Angående onanin så finns det folk som skrivit i den här tråden om det också. Om du är rik med försats så ska det tydligen inte vara nå problem, dvs. du slipper använda glidmedel. Tror jag såg nån skriva att han använde en strumpa också... Eller det kanske var nån annanstans? Hmm, ja, i vilket fall som helst så går det nog bra!
Beroende lite på vart du bor (vissa har fått tid snabbt, för andra har det tagit betydligt längre tid. Men min ungdomsläkare sa att enligt vårdgarantin så ska du få träffa en urolog inom 3 månader efter att han har skickat en remiss!