2011-01-03, 14:43
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantey23
Jag fick en salva som heter Delmovat, vars uppgift vara att göra det lättare att töja ut förhuden. Funkade inte för mig, men kan mkt väl fungera i ditt fall! Så om du inte är för gammal så boka tid på ungdomsmottagningen. Visa snorren och be om en salva, så får du förhoppningsvis den utskriven Kostar typ 60:- om jag kmr ihåg rätt, och du använder den morgon och kväll i ca. 4-5 veckor. Det jobbiga är att man ska göra det när man har stånd, och att från ingenstans ta fram ett stånd i en månads tid är lite frustrerande!

Annars kan du ju pröva att göra något som några andra har skrivit i tråden; du drar tillbaka förhuden i slakt tillstånd, å arbetar upp ett stånd, med förhuden neddragen, kanske kan funka det å!
Dermovat?
Citera
2011-01-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Dermovat?

Oj, ja, dermovat ska det vara!
Citera
2011-01-03, 17:12
Medlem
Tjollahopps avatar
Opererades idag, gjorde tre snitt och börjar bli lite ömt nu.
Ska hålla igång den lite så den inte blir trång.
Citera
2011-01-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollahopp
Opererades idag, gjorde tre snitt och börjar bli lite ömt nu.
Ska hålla igång den lite så den inte blir trång.

Mmmm, härligt! Första natten blir minnesvärd
Citera
2011-01-03, 17:54
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Mmmm, härligt! Första natten blir minnesvärd
Påminn mig inte

De gör ont och den ser förjävlig ut! :O

Asså damn!!
Citera
2011-01-04, 10:37
Medlem
Citat:
Påminn mig inte

De gör ont och den ser förjävlig ut! :O

Asså damn!!

Lugn. Det blir bättre
Var en månad sen jag opererade mig nu och det börjar se "normalt" ut igen med undantag för vissa detaljer. Men det tar lite tid helt klart.

Förresten, någon annan som har "problem" med att huden på ollonet flagnar nått fruktansvärt? Speciellt när man har stånd. Ser ju inte riktigt klokt ut
Citera
2011-01-04, 13:00
Medlem
Tjollahopps avatar
Får la hoppas det.
Försökte dra ner idag men lyckades absolut inte hela vägen, gjorde galet ont.
Kirirgen sa att jag skulle kunna få ner hela förhuden tills på lördag :O
Fan va ont de gör.
Citera
2011-01-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan86a
Lugn. Det blir bättre
Var en månad sen jag opererade mig nu och det börjar se "normalt" ut igen med undantag för vissa detaljer. Men det tar lite tid helt klart.

Förresten, någon annan som har "problem" med att huden på ollonet flagnar nått fruktansvärt? Speciellt när man har stånd. Ser ju inte riktigt klokt ut

jo samma här, det var 15 dar sen jag gjorde ingreppet, och de sa att det kunde uppstå flagnande, inga problem, helt normalt

en fråga dock: när drog du första runken? drog du en medan du hade stygn kvar? jag drog min första igår och alla stygn är inte helt borta, så man kunde ju inte köra hejvilt
Citera
2011-01-04, 14:50
Medlem
Citat:
Får la hoppas det.
Försökte dra ner idag men lyckades absolut inte hela vägen, gjorde galet ont.
Kirirgen sa att jag skulle kunna få ner hela förhuden tills på lördag :O
Fan va ont de gör.

Tror jag knappt rörde min förhud de första tre dagarna. Tog väl ca. en-en och en halv vecka innan jag fick tillbaka den helt. Så lördag eller början av nästa så går det nog för dig
Citera
2011-01-04, 16:30
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Tror jag knappt rörde min förhud de första tre dagarna. Tog väl ca. en-en och en halv vecka innan jag fick tillbaka den helt. Så lördag eller början av nästa så går det nog för dig
Spyr åt det nu.
Längtar verkligen tills de slutar ömma o svullnaden lagt sig men det tar väl 1 månad
Citera
2011-01-04, 19:31
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Spyr åt det nu.
Längtar verkligen tills de slutar ömma o svullnaden lagt sig men det tar väl 1 månad
Äsch, jag hade sex efter en månad. På prick dagen efter en månad faktiskt. Sista stygnet blev jag av med efter en månad minus en dag.
Citera
2011-01-04, 19:49
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Äsch, jag hade sex efter en månad. På prick dagen efter en månad faktiskt. Sista stygnet blev jag av med efter en månad minus en dag.
Det värsta är att jag måste dra varje dag så det inte blir trångt eller vad som kan hända.
Kan lite för det gör svinigt ont fast jag tar bedövningssalvan...
Kommer nog ta ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in