2025-01-25, 15:34
Bannlyst
Sjukt otroligt ondskefullt att man tillåter könsstympa människor i Sverige ifall det kallas 'omskärelse'!

Ni kan ju få utskrivet en kortisonsalva för att tänja ut huden med och behålla er intakta och hela, än att bli bortdomnade resten av livet.

Enbart en pengahungrig marodör skulle ta till kniven istället för att först rekommendera kortisonsalva, då ett avlägsnande av förhud är ju oåterkalleligt!!!
Citera
2025-01-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Tror mörkertalet är galet stort. Första läkaren jag träffade (när jag fick remiss) sa att det kommer in killar typ VARJE dag med problem pga trång förhud. Tänk då också på att de flesta, ink mig i många år, inte vågar söka hjälp. När jag skulle opereras var det en kille innan och en annan kille efter mig som dessutom opererades.

Fan hur jävla känsligt ollonet är just nu är det värsta problemet. Går inte ens att ha kallingar. Inte så konstigt när skiten legat ”gömd” under förhuden hela livet, hoppas det bara blir bra snart för detta är fan pain forreal.

Hur har du din kompress? Skyddar inte den hela snoppen förutom själva kisshålet? Det gjorde min.

Det där med att soldaten blivit körd igenom en köttkvarn kan jag verkligen instämma. Konstiga färger, mycket svullnad och massa torkat blod för mig e det jag behöver titta med på.

Men å andra sidan gör det inte ont så man får ta hem sina vinster. Kan nu i princip sitta vid datorn obehindrat med kläder men kan ju tyvärr inte vara där hela dagen då man måste ha skiten i högläge och låta rackaren luftas. Då blir det sängen nu i några timmar.

Helt ärligt tycker jag det e lite sjukt hur ”gömt” detta problem i samhället är. Bara pga att det har med förhuden så hör man aldrig talas om det. Jag fick iallafall ingen jävla info om trång förhud i sexualkunskapen.

Enda anledningen att jag insåg var för att jag inte kunde ha sex och då tog det ett par gånger innan jag fatta vad felet var.
Citera
2025-01-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvaresombanna
Sjukt otroligt ondskefullt att man tillåter könsstympa människor i Sverige ifall det kallas 'omskärelse'!

Ni kan ju få utskrivet en kortisonsalva för att tänja ut huden med och behålla er intakta och hela, än att bli bortdomnade resten av livet.

Enbart en pengahungrig marodör skulle ta till kniven istället för att först rekommendera kortisonsalva, då ett avlägsnande av förhud är ju oåterkalleligt!!!
Jag tror alla här hade gjort allt för att slippa omskärelsen. Personligen genomgår jag inte denna smärta för kuls skull om jag bara kan använda en salva istället.

Poängen är att salvan inte funkar för de som är här i tråden och då måste vi tyvärr opereras om vi önskar ha ett sexliv!

Folk har jobbigt som det är att ta beslutet att ta tag i det här, sluta gör det svårare för dem.
Citera
2025-01-25, 16:04
Medlem
Citat:

Nästan skrämmande hur blåst du är. Vad tror du på riktigt? Att detta är roligt?

Alla har som lider av trång förhud och vill ha hjälp att bli av med det har testat kortisonsalva (dermovat). För att ens få komma till urologen krävs det oftast en remiss från en läkare där patienten testat kortisonsalvan. Att göra en omskärelse pga trång förhud är sista möjliga lösningen för att bli av med problemet som man lidit av i hela sitt liv
Citera
2025-01-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Hur har du din kompress? Skyddar inte den hela snoppen förutom själva kisshålet? Det gjorde min.

Det där med att soldaten blivit körd igenom en köttkvarn kan jag verkligen instämma. Konstiga färger, mycket svullnad och massa torkat blod för mig e det jag behöver titta med på.

Men å andra sidan gör det inte ont så man får ta hem sina vinster. Kan nu i princip sitta vid datorn obehindrat med kläder men kan ju tyvärr inte vara där hela dagen då man måste ha skiten i högläge och låta rackaren luftas. Då blir det sängen nu i några timmar.

Helt ärligt tycker jag det e lite sjukt hur ”gömt” detta problem i samhället är. Bara pga att det har med förhuden så hör man aldrig talas om det. Jag fick iallafall ingen jävla info om trång förhud i sexualkunskapen.

Enda anledningen att jag insåg var för att jag inte kunde ha sex och då tog det ett par gånger innan jag fatta vad felet var.

Tror det är lite skillnad på våra ollon då du väl kunde få ner förhuden i slakt läge? Min har aldrig någonsin blottats i luften som nu så är ju extremt känsligt. Är i samma situation som canoptek var, ollonet är extremt känsligt. Tror det kommer ta ett par dagar asså, typ 1 vecka. Pain.. på.. riktigt…

Jo kompressen täckte allt förutom toppen av ollonet så att jag kunde pissa. Gjorde typ samma sak när jag bytte och rengjorde imorse men fick inte till det lika bra som sjuksköterskan. Måste träna på att få förbandet bättre spänd. Men är otroligt känsligt hur jag än gör, måste använda vaselin om jag ska täcka lite av ollonet med förbandet. Vill egentligen lufta ballen så mycket som möjligt ute i det fria utan vaselin nu i början, ballen måste ju fan vänja sig och sluta vara så jäkla känsligt.
Citera
2025-01-25, 19:52
Medlem
Citat:
Jag gjorde igår tidigt på morgonen. Gå tillbaka till mitt inlägg här kl 07:57 imorse, beskriver där hela processen när jag tog av förbandet. Var bara torkat blod på förbandet och lite torkat och pytte lite färskt blod från stygnen typ på ”baksidan” av ollonet. Var inte mkt blod alls, förväntade mig mer blod helt ärligt. Var livrädd när jag skulle ta av förbandet.

Vad menas med frenulum har inte riktigt fattat det? Vad innebär platstikkirurgi av frenulum? Står inget om frenulum på 1177 om operationen så har ingen aning. Ska på återbesök hos urologen om 4 veckor, han skulle se till att allt läker bra. Ska fråga om frenulum då

Då ska du nog vara ganska nöjd, låter ju mycket bra. Om du fortsätter "träna" kroppen på att ha jalingar, kläder osv så vänjer man sig. Jag har haft kompress och kalsonger varje dag, ofta byxor också. Tycker inte byxor gör någon skillnad, haft jeans osv.

Frenulum är själva hudsträngen mellan ollonets undersida och penisskaftet och är som en slags förbindelse till förhuden, som vissa kan ha problem med också. För mig sa urologen att det skulle bli bra om man korrigerar den lite (då den kunde bli för kort enligt honom vid stånd i framtiden?).
"Hehe du får lite gratis plastikkirurgi nu också, de här kommer bli riktigt bra!" och såg nöjd ut haha
Jag är inte helt säker på alla detaljer, men jag har ju en del av strängen som sticker ut då de sytt och pillat på den. Det är en extremt känslig del, och den gör ruggigt ont. Ollonet går att pilla på nu utan att det känns för märkligt, fortfarande svullen dock såklart.
Citera
2025-01-25, 20:01
Medlem
Citat:

Jag tror du försöker provocera eller så kanske du inte läst. Men som de andra skrivit har vi alla gjort det för medicinska anledningar och alla som inte gör det akut måste använda kortisonsalva, för mig var det två olika salvor över en period på totalt 6 månader.
För det andra behöver det inte alltid vara "oåterkalleligt" som du skriver, då jag var en unge och behövde göra en akut variant tog de så lite som möjligt, dock växte det ut ändå och blev problem. Finns många olika varianter också, man behöver inte ta bort allt.
Citera
2025-01-25, 20:13
Medlem
Hur mår herrskapet idag?
För mig har det varit ganska lugn dag, inget har gjort överdrivet ont, hoppas dock att svullnaden börjar gå ner snart. Mesta av allt torkat blod har också börjat försvinna förutom det på frenulum, där jag antar att såret öppnades. Kör ollonet helt fritt och känner såklart obehag när den rör sig längs en yta men annars e det ganska chill.
Citera
2025-01-25, 20:24
Medlem
Citat:
Hur mår herrskapet idag?
För mig har det varit ganska lugn dag, inget har gjort överdrivet ont, hoppas dock att svullnaden börjar gå ner snart. Mesta av allt torkat blod har också börjat försvinna förutom det på frenulum, där jag antar att såret öppnades. Kör ollonet helt fritt och känner såklart obehag när den rör sig längs en yta men annars e det ganska chill.

Najs! Det är ganska liknande för mig, kliat en del vid stygnen. Har du skrotat kompresser/inkontinensskydd och annat eller? Kör du jalingar bara om du går ut?
Citera
2025-01-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkbert
Då ska du nog vara ganska nöjd, låter ju mycket bra. Om du fortsätter "träna" kroppen på att ha jalingar, kläder osv så vänjer man sig. Jag har haft kompress och kalsonger varje dag, ofta byxor också. Tycker inte byxor gör någon skillnad, haft jeans osv.

Frenulum är själva hudsträngen mellan ollonets undersida och penisskaftet och är som en slags förbindelse till förhuden, som vissa kan ha problem med också. För mig sa urologen att det skulle bli bra om man korrigerar den lite (då den kunde bli för kort enligt honom vid stånd i framtiden?).
"Hehe du får lite gratis plastikkirurgi nu också, de här kommer bli riktigt bra!" och såg nöjd ut haha
Jag är inte helt säker på alla detaljer, men jag har ju en del av strängen som sticker ut då de sytt och pillat på den. Det är en extremt känslig del, och den gör ruggigt ont. Ollonet går att pilla på nu utan att det känns för märkligt, fortfarande svullen dock såklart.

Var inte ditt ollon jätte känsligt första dagarna? Alltså det är fan helt omöjligt att ha kallingar, vill att ollonet ska läka fritt och vill inte smeta på vaselin eller xylocain nu i början. Använde xylocain (bedövningssalva) på stygnen där såret är imorse, hjälpte mot smärtan litegrann även fast det sved lite. Vaselin satte jag på för att kunna sätta på förbandet som är över stygnen och pytte lite av ollonet.

Ollonet läker nu öppet i luften för att ev bli van av den nya miljön, om du förstår vad jag menar. Gör jag fel? Är bara inne på dag 2 (första hela dagen idag) så har ju lite kvar av läkningsprocessen. Tänker att man kan träna kroppen ju mer tiden går, du har ju kommit några dagar längre i läkningsprocessen (tror ish 3 dagar). Ollonet borde väl bli mer och mer vant efter varje dag som går?

Angående strängen så vet jag ännu inte riktigt hur det är till 100%, är lite mer svullen på baksidan där vid stygnen än på framsidan. Hela penisen är ju svullen och lite öm. Tror säkert han justerade där eller nåt, låter rimligt.
Citera
2025-01-25, 20:44
Medlem
Citat:
Hur mår herrskapet idag?

Går ändå helt ok. Sov nyss i cirka 1h 20m utan att vakna av smärta eller något, riktigt skönt då jag sov uselt inatt. Tycker det är svårt att hitta en bra positionering att sova, går ju fan bara att ligga på rygg hittills. När ollonet blir mindre känsligt tror jag detta kommer börja bli bättre, har inte haft några problem med stygnen hittills men vi får ju se hur de blir framåt.

Varit en lugn dag, efter jag byte förbandet imorse har jag bara legat i sängen eller gått runt i rummet för att lufta ballen lite idag.

Har inte upplevt någon smärta alls hittills ändå (förutom ollonet känslighet såklart), men är ju lite jobbigt med svullnaden för det blir ju som ett litet tryck om ni fattar vad jag menar.
Citera
2025-01-25, 21:34
Medlem
Citat:
Var inte ditt ollon jätte känsligt första dagarna? Alltså det är fan helt omöjligt att ha kallingar, vill att ollonet ska läka fritt och vill inte smeta på vaselin eller xylocain nu i början. Använde xylocain (bedövningssalva) på stygnen där såret är imorse, hjälpte mot smärtan litegrann även fast det sved lite. Vaselin satte jag på för att kunna sätta på förbandet som är över stygnen och pytte lite av ollonet.

Ollonet läker nu öppet i luften för att ev bli van av den nya miljön, om du förstår vad jag menar. Gör jag fel? Är bara inne på dag 2 (första hela dagen idag) så har ju lite kvar av läkningsprocessen. Tänker att man kan träna kroppen ju mer tiden går, du har ju kommit några dagar längre i läkningsprocessen (tror ish 3 dagar). Ollonet borde väl bli mer och mer vant efter varje dag som går?

Angående strängen så vet jag ännu inte riktigt hur det är till 100%, är lite mer svullen på baksidan där vid stygnen än på framsidan. Hela penisen är ju svullen och lite öm. Tror säkert han justerade där eller nåt, låter rimligt.

Joodå det var svullet, och kommer fortsätta vara det. Jag har aldrig haft det ute i fria så även om jag ej känt av stygn eller operation och allt varit helt "friskt och helt" så tror jag det hade varit hyperkänsligt ändå, men det har börjat lägga sig lite iallafall.
Den första gången jag såg det ute häromdagen (3 dagar sedan nu, 4 dagar sedan operation), blåste jag lite på det och viftade lite luft och bara det kändes ju rejält. Men det verkar som det är på bättringsvägen iallafall då man nu kan peta på det osv.
Jag tror det är bra att göra det som känns bra. Jag ville inte bloda ner säng och kläder, delvis därför jag haft kalsonger på hela tiden. Samt då jag ändå varit utomhus lite så behöver man ju ha lite kläder. Dock fortfarande försiktig då jag böjer mig ner eller sätter/lägger mig ner så man inte råkar riva upp något.

Försöker hålla igång med rutiner. Hålla lägenheten ren, slänga skräp, diska, tvätta, vädra, bädda säng, osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in