Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenpannkaka
Var inte ditt ollon jätte känsligt första dagarna? Alltså det är fan helt omöjligt att ha kallingar, vill att ollonet ska läka fritt och vill inte smeta på vaselin eller xylocain nu i början. Använde xylocain (bedövningssalva) på stygnen där såret är imorse, hjälpte mot smärtan litegrann även fast det sved lite. Vaselin satte jag på för att kunna sätta på förbandet som är över stygnen och pytte lite av ollonet.
Ollonet läker nu öppet i luften för att ev bli van av den nya miljön, om du förstår vad jag menar. Gör jag fel? Är bara inne på dag 2 (första hela dagen idag) så har ju lite kvar av läkningsprocessen. Tänker att man kan träna kroppen ju mer tiden går, du har ju kommit några dagar längre i läkningsprocessen (tror ish 3 dagar). Ollonet borde väl bli mer och mer vant efter varje dag som går?
Angående strängen så vet jag ännu inte riktigt hur det är till 100%, är lite mer svullen på baksidan där vid stygnen än på framsidan. Hela penisen är ju svullen och lite öm. Tror säkert han justerade där eller nåt, låter rimligt.
Joodå det var svullet, och kommer fortsätta vara det. Jag har aldrig haft det ute i fria så även om jag ej känt av stygn eller operation och allt varit helt "friskt och helt" så tror jag det hade varit hyperkänsligt ändå, men det har börjat lägga sig lite iallafall.
Den första gången jag såg det ute häromdagen (3 dagar sedan nu, 4 dagar sedan operation), blåste jag lite på det och viftade lite luft och bara det kändes ju rejält. Men det verkar som det är på bättringsvägen iallafall då man nu kan peta på det osv.
Jag tror det är bra att göra det som känns bra. Jag ville inte bloda ner säng och kläder, delvis därför jag haft kalsonger på hela tiden. Samt då jag ändå varit utomhus lite så behöver man ju ha lite kläder. Dock fortfarande försiktig då jag böjer mig ner eller sätter/lägger mig ner så man inte råkar riva upp något.
Försöker hålla igång med rutiner. Hålla lägenheten ren, slänga skräp, diska, tvätta, vädra, bädda säng, osv osv.