2011-02-13, 02:31
Bannlyst
Har gått 12 dagar!

Stygnen sitter fortfarande kvar runt om. Är fortfarande lite varigt.. Hur länge tar det innan det är helt läkt tro?
Citera
2011-02-13, 13:41
Medlem
Detta är ett råd till alla som ska utföra en operation för förhuden!

Om ni ska operera, kör av hela skiten på en gång! I måndags gjorde jag min tredje operation...
För ungefär ett halvår sedan opererade jag penissträngen. Doktorn trodde att det kanske kunde hjälpa till att töjja ut förhuden så att den fick en lite större omkrets (Inget skitsnack om doktorn dock, han var riktigt bra. Bara jag som har haft otur I guess...). Det läkte, läkte och läkte, men tyvärr så kvarstod problemet. Jag gick på återbesök och en ny operationstid bokades. Den här gången skulle ett så kallat "dorsal slit" utföras, alltså att man klipper upp ett sträck över förhuden som töjjer ut. Detta läkte, läkte och läkte och mina problem med en trång förhud var borta... Men nya problem uppstod.

I och med ett "dorsal slit" så kan man ha oturen att få "hundöron", alltså hud som hänger på sidorna av förhuden. Jag fick ett extremt "hundöra" och kuken såg ut som skit. Nu i måndags utförde jag en halv omskärelse för att få bort skiten och bli klar med det någon gång. Jag säger till er alla, krångla inte med alla jag-vill-spara-förhuden-operationerna. Klipp av skiten, så slipper ni gå igenom den psykiska och fruktansvärda upplevelse jag varit med om! -.-
Citera
2011-02-13, 14:19
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrique15
Detta är ett råd till alla som ska utföra en operation för förhuden!

Om ni ska operera, kör av hela skiten på en gång! I måndags gjorde jag min tredje operation...
För ungefär ett halvår sedan opererade jag penissträngen. Doktorn trodde att det kanske kunde hjälpa till att töjja ut förhuden så att den fick en lite större omkrets (Inget skitsnack om doktorn dock, han var riktigt bra. Bara jag som har haft otur I guess...). Det läkte, läkte och läkte, men tyvärr så kvarstod problemet. Jag gick på återbesök och en ny operationstid bokades. Den här gången skulle ett så kallat "dorsal slit" utföras, alltså att man klipper upp ett sträck över förhuden som töjjer ut. Detta läkte, läkte och läkte och mina problem med en trång förhud var borta... Men nya problem uppstod.

I och med ett "dorsal slit" så kan man ha oturen att få "hundöron", alltså hud som hänger på sidorna av förhuden. Jag fick ett extremt "hundöra" och kuken såg ut som skit. Nu i måndags utförde jag en halv omskärelse för att få bort skiten och bli klar med det någon gång. Jag säger till er alla, krångla inte med alla jag-vill-spara-förhuden-operationerna. Klipp av skiten, så slipper ni gå igenom den psykiska och fruktansvärda upplevelse jag varit med om! -.-

GAAH! Hundöron? Alltså lappar som hänger ner vid stånd? Kan inte ens tänka mig tanken hur det skulle se ut!
Citera
2011-02-14, 11:18
Medlem
Violenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Haha stackars flickvän, och stackars dig! Men får hoppas att det blir bra för dig då. Tror inte det blir bra för mig, men får väl vänta några veckor till som sagt. Hur är det för er som bara har tagit bort strängen och gjort det lilla på ovansidan, är det väldigt lätt för er att dra tillbaka förhuden eller är det fortfarande lite jobbigt? Måste man hålla på och tänja för att det ska bli helt bra, för det är nog det jag ska försöka med innan jag tar kontakt igen.

Jag tog bara bort strängen och jag har fortfarande problem. Det är inte längre stramt bakom ollonet (eftersom strängen är borta) men förhuden känns fortfarande för trång. Pallar fan inte att hålla på att försöka töja, så jag ska ta kontakt med sjukhuset igen. Förhoppningsvis snart (så fort min mentala nivå är fullt återställd efter förra besöket).
Citera
2011-02-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violenza
Jag tog bara bort strängen och jag har fortfarande problem. Det är inte längre stramt bakom ollonet (eftersom strängen är borta) men förhuden känns fortfarande för trång. Pallar fan inte att hålla på att försöka töja, så jag ska ta kontakt med sjukhuset igen. Förhoppningsvis snart (så fort min mentala nivå är fullt återställd efter förra besöket).
Då känner vi samma sak. Tyckte du det var jobbigt att åka dit och under operationen osv? Jag själv hade faktiskt inga som helst problem med det, låg dock sövd under själva operationen men i övrigt var det inga problem.
Citera
2011-02-15, 11:40
Medlem
Sådär ja, opererad i morse.. Allt gick snabbt när jag väl bytt om till det sexiga nattlinnet man får. Fick narkos och vaknade på uppvaket en och en halv timme senare. Sitter här och har precis tagit mig en titt på lillkillen, ser lite blodigt ut men helt ok ändå, trodde han skulle bli helt förstörd. Men fan vad det svider nu. Tar ledigt veckan ut. Läkarn sa nåt om att det kommer ta 6mån innan den får sitt permanenta utseende. Om några veckor kommer jag få ha sex igen. Jag fick en tub vaselinsalva tror jag det var, nån som vet hur ofta jag ska använda den? Hur? Jag var lite omtöcknad när jag fick instruktionerna. och sen sa han nåt om att jag inte ska dra bak förhuden bakom ollonet, då den kan fastna.

Tänkte passa på att tacka alla som skrivit här genom åren, som kommit med tips och råd. Utan er hade jag nog inte gjort det här Nu är det min tur att guida vilsna pojkar som är lite osäkra. Nån som har några frågor? Finns det intresse för min story från start till slut?
Citera
2011-02-15, 11:54
Medlem
Violenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Då känner vi samma sak. Tyckte du det var jobbigt att åka dit och under operationen osv? Jag själv hade faktiskt inga som helst problem med det, låg dock sövd under själva operationen men i övrigt var det inga problem.

Att åka dit kändes bara skönt eftersom jag kände liksom att äntligen gör jag något åt problemet. Det var lite obekvämt i början då sjuksköterskan (tant) rengjorde snoppen. Sen under själva ingreppet så gjorde det förbannat ont måste jag säga. Bedövningen hade inte gett så jättebra effekt.

Låg och spände mig ganska mycket samtidigt som jag fick tänka på andningen för att försöka hålla något slags lugn. Men då läkaren sydde igen så kände jag typ ingenting.

Efteråt så var man jävligt nöjd men sen efter några dagar då man insåg att kukproblemet inte var åtgärdat till fullo så blev man besviken. Jävligt besviken!
Citera
2011-02-15, 12:04
Medlem
Kan uppdatera med att jag pissade nu första gången efter op. Fan vad det sved
Citera
2011-02-15, 16:04
Medlem
Äntligen vågade/orkade man, efter att ha haft problem med trång förhud i flera år, ringa vårdcentralen och bokat läkartid för undersökning. Oerhörd lättnad!
Senast redigerad av funk111 2011-02-15 kl. 16:14.
Citera
2011-02-17, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ficklampan
text..

Var det Instillagel 20.9mg? Jag fick en sådan också innan de skickade hem mig. Jag glömde bort var hon sa så fort jag lämnade sjukan och har undrat vad jag ska göra med den.

Den är lokalbedövande i alla fall. Tror du bara ska skjuta ut lite på såret, det gjorde jag.

Tror det får bli en till operation sen igen.. Jag har fått den s.k "hundöron" fast på vänster sida.. It's not pretty men det har bara gått 2½ vecka.. Gör inte ont, det mesta har läkt och de flesta stygn har ramlat av..

Ser inte bra ut endå :/..
Citera
2011-02-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsbofink
Var det Instillagel 20.9mg? Jag fick en sådan också innan de skickade hem mig. Jag glömde bort var hon sa så fort jag lämnade sjukan och har undrat vad jag ska göra med den.

Den är lokalbedövande i alla fall. Tror du bara ska skjuta ut lite på såret, det gjorde jag.

Tror det får bli en till operation sen igen.. Jag har fått den s.k "hundöron" fast på vänster sida.. It's not pretty men det har bara gått 2½ vecka.. Gör inte ont, det mesta har läkt och de flesta stygn har ramlat av..

Ser inte bra ut endå :/..
Min läkare sa att han plockade bort lite hud för att förhindra hundöronen. Kanske det var i förebyggande syfte? Idag ser det iaf fortfarande väldigt svullet ut, men iaf lite bättre. Första dagen såg pitten ut som ett monster, och jag grät mig nästan till sömns... Nä jag fick vaselinsalva för att hålla huden mjuk. gjorde du dorsalsnitt(ett snitt på ovansidan av förhuden tror jag det är)? Om det var det, fick du instruktionen att dra bak förhuden lite ibland för att det ska läka rätt? Har för mig att min läkare sa det till mig men det gör ganska ont och börjar ibland småblöda så jag är lite försiktig.
Citera
2011-02-17, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ficklampan
Min läkare sa att han plockade bort lite hud för att förhindra hundöronen. Kanske det var i förebyggande syfte? Idag ser det iaf fortfarande väldigt svullet ut, men iaf lite bättre. Första dagen såg pitten ut som ett monster, och jag grät mig nästan till sömns... Nä jag fick vaselinsalva för att hålla huden mjuk. gjorde du dorsalsnitt(ett snitt på ovansidan av förhuden tror jag det är)? Om det var det, fick du instruktionen att dra bak förhuden lite ibland för att det ska läka rätt? Har för mig att min läkare sa det till mig men det gör ganska ont och börjar ibland småblöda så jag är lite försiktig.

Det snittades runt om hela samt ett vertikalt snitt på framsidan. Jag fick inga instruktioner alls faktiskt.. Efter jag vaknade från narkosen låg jag kvar 1 timme så man kunde stå på benen, sen fick jag nån typ man-binda som fästes i kalsongen , samt instillagel.. Så sa hon nånting som jag glömde bort rätt fort för jag var fortfarande lite snurrig, men det var inga instruktioner angående läkningsprocessen, det är jag säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in