2009-12-04, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magi
En normal förhud töjer sig.
En förhud som tex har hudsvamp blir narig och spricker.
Alla med trång förhud bör ta terbinafin piller i ca 3 månader för att eliminera eventuella hudsvamp sjukdomar.
Man kan prova först med antisvamp salva typ Daktacort som är ofarlig men hjälper lokalt under några månader.
Sedan kommer hudsvampen tillbaka.

Först därefter ska man diskutera operation.

Magi
--------------------

Idiot... den här tråden handlar om ingrepp vid trång förhud. Alltså när en operation är tvunget. tror du verkligen nån går o låter nån skära i kuken på dom utan att först kollat ALLA möjligheter som finns för att slippa de?

Du e ju fan lika korkad som somaliska klitorisskärare.
Citera
2009-12-04, 14:31
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0llehjul
Idiot... den här tråden handlar om ingrepp vid trång förhud. Alltså när en operation är tvunget. tror du verkligen nån går o låter nån skära i kuken på dom utan att först kollat ALLA möjligheter som finns för att slippa de?

Du e ju fan lika korkad som somaliska klitorisskärare.

Många läkare vet väldigt lite om att hudsvamp orsakar torr, oelastisk hud och jag försöker sprida denna kunskap.

Det som är mycket märkligt ar att varje gång jag försöker informera om denna orsak till oelastisk svampsjuk hud så angriper vissa personer inläggen.

Detta finner jag bekymmersamt.

Master of Science in Engineering Physics

Magi
-------------------------
Senast redigerad av magi 2009-12-04 kl. 14:33.
Citera
2009-12-04, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Många läkare vet väldigt lite om att hudsvamp orsakar torr, oelastisk hud och jag försöker sprida denna kunskap.

Det som är mycket märkligt ar att varje gång jag försöker informera om denna orsak till oelastisk svampsjuk hud så angriper vissa personer inläggen.

Detta finner jag bekymmersamt.

Master of Science in Engineering Physics

Magi
-------------------------

jag har haft hudsvamp och den huden blev inte alls oelastisk. Du verkar inte fatta att de som snackar här till 99% har haft trång förhud sen födelsen eller har fått den trång på grund av sprickbildning eller inflammation i förhuden. Sen snackar du som sagt säkert i 100 inlägg nu om din svampteori. Men fortfarande har du inte kunnat peka på nån medicinska artiklar öht som bekräftar din teori. Så hur skulle det vara med att put up or shut up?

Men jo... om förhuden blivit trång på grund av att föhuden läkt ihop fel efter en sprickbildning och är hur elastisk som helst och inte ett dugg torr. Så är det ju självklart att vi misstänker svamp istället för just TRÅNG FÖRHUD! hahahah vilken jävla idiot du e.
Citera
2009-12-04, 16:35
Medlem
Hjälp!

Gjorde ett snitt i dag på ovan sidan av förhuden då den var alldeles för trång.
Jag vet att det tar lång tid att läka och att det inte blir bra direkt, men börjar bli jäkligt orolig nu då själva förhudsöppningen liksom ligger ovanför själva urinrörsmynningen vilket gör det svårt att pissa, och jag vill inte ens tänka på de ofrivilliga stånd man får under natten
Sedan ser det ut som blodfylda "bubblor" på insidan av förhuden, ser verkligen förjävligt ut.
Kan stå ut med att det gör ont och ser ut som det gör, det hade jag självklart förväntat mig.
Men ska det se ut såhär? Känns inte bra alls.
Som sagt, svårt att pissa ordentligt, och ad händer inatt om man får stånd?(den ser ju ta mig fan mer trång ut nu än tidigare, kan skiten typ spricka?)
VÄLDIGT tacksam för ett seriöst svar!
Citera
2009-12-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelmer
Gjorde ett snitt i dag på ovan sidan av förhuden då den var alldeles för trång.
Jag vet att det tar lång tid att läka och att det inte blir bra direkt, men börjar bli jäkligt orolig nu då själva förhudsöppningen liksom ligger ovanför själva urinrörsmynningen vilket gör det svårt att pissa, och jag vill inte ens tänka på de ofrivilliga stånd man får under natten
Sedan ser det ut som blodfylda "bubblor" på insidan av förhuden, ser verkligen förjävligt ut.
Kan stå ut med att det gör ont och ser ut som det gör, det hade jag självklart förväntat mig.
Men ska det se ut såhär? Känns inte bra alls.
Som sagt, svårt att pissa ordentligt, och ad händer inatt om man får stånd?(den ser ju ta mig fan mer trång ut nu än tidigare, kan skiten typ spricka?)
VÄLDIGT tacksam för ett seriöst svar!
Gjorde du det SJÄLV?
Citera
2009-12-04, 20:57
Medlem
Haha nej, självklart inte, förlåt om jag formulerade mig dåligt
Men är det ingen som gjort detsamma som kan dela med sig om hur det ligger till?
Citera
2009-12-05, 00:41
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0llehjul
jag har haft hudsvamp och den huden blev inte alls oelastisk. Du verkar inte fatta att de som snackar här till 99% har haft trång förhud sen födelsen eller har fått den trång på grund av sprickbildning eller inflammation i förhuden. Sen snackar du som sagt säkert i 100 inlägg nu om din svampteori. Men fortfarande har du inte kunnat peka på nån medicinska artiklar öht som bekräftar din teori. Så hur skulle det vara med att put up or shut up?

Men jo... om förhuden blivit trång på grund av att föhuden läkt ihop fel efter en sprickbildning och är hur elastisk som helst och inte ett dugg torr. Så är det ju självklart att vi misstänker svamp istället för just TRÅNG FÖRHUD! hahahah vilken jävla idiot du e.

Det absolut enda jag vill är att folk ska prova en helt ofarlig antisvampsalva typ Daktacort (och är receptfri), för att se om besvären av trång förhud försvinner efter någon månads behandling.
Hudsvamp får hud att dra ihop sig och kan fås tidigt i livet vilket kan ge trång förhud i tidig ålder.

Allt man ska göra för att konstatera om man har hudsvamp som orsakar trång förhud är att köpa Daktacort och använda den dagligen i en månad eller två.

Om huden återhämtar sig bör man söka recept på terbinafin piller för att rensa kroppen på hudsvampinfektionen för gott.

Många läkare känner inte till detta och kan rädda många från en helt onödig operation.

M.Sc. Magi
---------------
Citera
2009-12-05, 19:44
Medlem
rizzla81s avatar
Mitt tidigare inlägg om min operation av strängen:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20129124&postcount=1801

Nu är det 1.5 vecka sedan operationen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det 3 cm långa ärret läker fint, förutom någon millimeter precis mellan "ollondelen" och "förhudsdelen". Där börjar det blöda ordentligt så fort jag får stånd.

I informationshäftet jag fick efter operationen står det att man ska vänta 2-3 veckor med sex, men det verkar gälla en riktig omskärelse. Känns som om jag verkar löjligt kåt om jag kontaktar sjukvården redan nu, så det blir väl att vänta ut de där tre veckorna och hoppas på det bästa.

F-n, så här lång avhållsamhet har jag inte praktiserat sedan jag var tolv och kom på hur man runkade.....
Citera
2009-12-05, 21:11
Medlem
Ush, din stackare
Ge det någon vecka till så blir det bättre ska du se.
Kan du inte ringa och höra efter vad läkaren har att säga om det?
Citera
2009-12-09, 17:50
Medlem
Jag ska bli omskuren den 17 december, pga väldigt trång förhud.

Till alla ni som har blivit omskurna, tog de bort strängen för er?
Citera
2009-12-09, 20:17
Bannlyst
Har kvinnor problem med killar med för kort sträng?

Det vill jag verkligen veta!

Det känns som ett lyxproblem.

Och inget man bör bry sig om!

*trallala*
Senast redigerad av Paraflex 2009-12-09 kl. 20:21.
Citera
2009-12-09, 20:29
Medlem
rizzla81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabeagle
Jag ska bli omskuren den 17 december, pga väldigt trång förhud.

Till alla ni som har blivit omskurna, tog de bort strängen för er?
Är ingen urolog, men jag gissar att strängen tas bort när man tar bort förhuden. Det finns liksom inget att fästa den i utan förhud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in