Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-11, 08:51
  #1201
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Förfasar detta dig, så borde du ta del av flickors omskärelse i stället
Igår avslöjade faktiskt min egyptiska mamma för mig att hon är omskuren.

Fy fan för omskärelse, säger jag bara!
Citera
2009-01-11, 13:08
  #1202
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
aj aj aj, fyfan, såg på bullshit för inte så länge sedan - handlade om omskärelse, hemska bilder
Citera
2009-01-11, 13:40
  #1203
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
http://www.webmagician.com/pubservice/real_truth.html



Det här förvirrar mig en aning. Jag trodde att en bebis måste vara nedsövd i den civiliserade världen om en omskärelse ska utföras på honom.

Alltså, nu försvarar jag inte alls omskärelse, det är barbariskt och fullständigt onödigt. Men den där texten är ju onödigt emotionellt vinklad. Det märks verkligen att textförfattaren vill att man ska tycka att det är förskräckligt.
Jag tror dock inte riktigt att det är fullt sådär illa - i alla fall inte i sverige där vi åtminstone lokalbedövar barnen om circumcisio behövs göras.
Citera
2009-01-11, 13:51
  #1204
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
Jajamensan, så går det till.


Och sen lider den omskurna av ett läderhårt ollon resten av livet.
Du vet inte mycket du.
Läderhårt? Lider? Läs lite medicin istället för att hitta på personliga hypoteser, jävla flan.


OnT: Jo, det är så det är, fast jag vet inte om det är så extremt med koma. Jag har endast sett det gjort på äldre barn som varit nedsövda.
Anledningen är väl att barnet inte kommer att komma ihåg det, och de spädbarn jag har sett som haft omskärelse har inte visat symptom på smärta efter den, utan varit helt lugna.
Det är de som är äldre som kommer ihåg den och lider typ.
Sedan är ju spädbarn mycket mer styrda av nervimpulser, frågan är om de "vet" eller inte.
Fast bedövning, om än lokal, hade nog varit bäst.
Citera
2009-01-11, 14:24
  #1205
Medlem
Wobs avatar
Tydligen så ska barnet verka lugnt efteråt eftersom det hamnar i chocktillstånd. Man har rätt så mycket nervändar i förhuden så den känseln förlorar man och ollonet blir okänsligare med tiden när förhuden inte skyddar det. Omskärelse bör göras av medicinska skäl eller på eget bevåg när man blivit myndig, allt annat borde vara förbjudet.
Citera
2009-01-14, 22:58
  #1206
Medlem
okej jag är nyopererad och har några frågor.

jag undergick operationen där strängen klyvs och han skar också av halva förhuden så att säga.

nu till min fråga. läkaren sa tydligt till mig några gånger att jag skulle ha förhuden uppdragen och att det annars kunde blöda kraftigt och göra ont (man får ju stånd 7 ggr per natt eller vad är det?) problemet är att förhuden är så sjukt svullen att det är omöjligt, vad jag ser, att få upp den över ollonet...

vad göra? är detta normalt första dagen?
Citera
2009-01-15, 20:29
  #1207
Medlem
någon som vet?

det svullnar mer och mer.... riktigt jävla sjukt ser det ut. svullnaden är som en stor, vätskefylld badring runt ollonet... normalt, någon?
Citera
2009-01-15, 23:32
  #1208
Medlem
dannywtfs avatar
Pics or it didn´t happen? Nä, men det låter inte riktigt bra detta. Kanske borde kolla upp det. Eller pröva sticka hål på det. Kan ju vara en infektion och då blir du iaf av med allt var...
Citera
2009-01-17, 11:17
  #1209
Medlem
Det finns många vanföreställningar angående omskärelse. Jag är omskuren och har inte ett okänsligt läderollon.
Citera
2009-01-17, 12:18
  #1210
Medlem
magis avatar
-

Helt otroligt att så primitiva ritualer fortfarande får förekomma som
könsstympning av små perfekta spädbarn.

Naturen har med årmiljoner av evolution utvecklat den perfekta människan
och att fanatiker inbillar sig att de kan förbättra den genom att skära av
delar av den utan att inse att man kapar av miljoner blodkärl och nervtrådar
och att förhuden faktiskt har unika egenskaper, som vem som helst kan läsa sig till,
är bara obegripligt dumt och enbart fanatiskt tänkande.

Könsstympning av barn och unga skall bara förbjudas i alla former.


M.Sc. Magi
__________________
Senast redigerad av magi 2009-01-17 kl. 12:21.
Citera
2009-01-18, 17:37
  #1211
Moderator
Semesters avatar
Omskärning i vuxen ålder

Jag har redan genomgått en snoppoperation för att dra bort strängen. Fick lite blodad tand och funderar nu på att "gå hela vägen" och omskära mig. Det verkar liksom inte finnas några fördelar med att ha kvar förhuden. Eller?

Jag är 23, kommer det innebära några problem?
Citera
2009-01-18, 18:55
  #1212
Medlem
iD3s avatar
Heh, kommer det bli några större fördelar med att inte ha förhud då ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback