Kan börja med att berätta att när jag kom till urologen så hade jag det jag läst här i bakhuvudet om att operationen skulle gå så lätt och smärtfritt och att det sedan under läkningen inte skulle göra särskilt ont utan mest vara obehagligt, så jag var inte ett dugg nervös. Fick ta av mig jeansen och kalsongerna och lägga mig på en brits. Den manliga urologen och två sköterskor närvarade vid ingreppet. Urologen gav mig bedövning och sedan fick jag vänta några minuter på att den skulle börja verka. Han nöp lite och frågade om jag kände något och det gjorde jag så de väntade ett litet tag till och sedan satte de igång. Först kändes ingenting och jag tänkte att detta inte var så farligt Låg och försökte andas lugnt och samtidigt började urologen säga och jag citerar "oj, oj, oj, oj, oj", sjuksköterskan böjde sig mot mig och sa "du, det var verkligen trångt.."
Operationen fortsatte sedan i 1 timme och bedövningen släppte kanske 5-6 ggr så jag kände flera gånger ur det stack till och en gång när de brände med en brännpenna för att stoppa blödningen.
Det var en timme av skräck!
När det äntligen var klart så fick jag se resultatet och läkaren berättade att förhuden hade suttit ihopväxt med ollonet på hela baksidan och lite runt om så hhan hade fått skalat bort förhuden med kniv från ollonet vilket resulterade i att ollonet var ett stort jäkla sår.
Fick sedan klä på mig och gå hem, de gav mig några sprutor med Xylocain, några "trosskydd" och sa åt mig att köpa vaselinsalva. Men de berättade inte någon om att man skulle lägga om bandaget, hur man skulle gära det, när man skulle kleta på xylocain och vaselinsalva osv osv...
Min pappa kom och hämtade mig och skjutsade hem mig till min lägenhet och efter att jag hade varit hemma ett tag och upptäckte att bandaget var totalt genomblött av blod så började jag fundera på att jag kanske skulle behöva byta det. Dock så hade ju inte jag några såna grejer, men jag fick till slut en kompis att gå och köpa kompresser åt mig.
Klockan blev 20.30 och jag bestämde mig för att byta, var osäker hur jag skulle göra, men tänkte att det löser sig. Tog fram kompresserna och upptäckte till min förfäran att man även skulle ha något som kallades för gasbindor, så det fick bli kompresser och eltejp i stället (jag är elektriker

). Tog försiktigt bort det genomblodiga gasbindan och det bara började forsa blod. Jag fick smått panik och bara stod naken i badrummet och lät det droppa blod på golvet medans jag febrilt försökte tänka ut hur jag skulle göra. Fick i alla fall stopp på blödningen med nya kompresser och eltejp. Gick sedan skakis och svettig och la mig i sängen.
Första natten var inte så farlig som jag hade tänkt mig, vaknade av erektion en gång, men kunde snabbt somna om efter att ha kissat.
De nästkommande nätterna däremot var rena mardrömmar med erektioner som började vid kl 1 och sedan, mer eller mindre, avlöste varandra resten av natten. Och varje gång var man tvungen att försöka komma ur sängen innan man fick riktigt "hard on" för att då gjorde det alltid helt satans ont att resa sig upp Kunde ligga och halvskrika för mig själv när man hade råkat fått rejäl erektion och inte vågade röra sig för minsta lilla kroppsrörelse gjorde att den gjorde skitont.
Och vid detta laget så var den svullen så att huden hade rullat upp sig över stygnen och över halva ollonet. Och ollonet var sårigt och hade vit/gul/svart död vävnad.
På fredagkvällen så fick jag helt plötslig extrem smärta i urinröret så att jag inte kunde stå rakt. Var outhärdlig smärta så ringde sjukvårdsrådgivningen som bokade en tid åt mig för undersökning på familjeläkarjouren kl. 20.20 på kvällen.
Åkte dit och de fick ta sig en titt på misären och då visade det sig att jag hade åkt på en rejäl hudinfektion. *Suck*
De tvättade rent med natriumklorid och jag fick även en flaska med natriumklorid med mig och div. tillbehör plus ett recept på Heracellin, vilket är en antibiotika-medicin. De bokade dessutom en återbesökstid för mig på söndagen.
Helgen gick i samma anda som tidigare och jag var sedan tillbaka där på söndagen. De kollade och tyckte att det inte såg bra ut alls, men de sa att antibiotikan skulle få verka en dag till och att jag sedan skulle få gå på ännu ett återbesök, såg det skit ut då så skulle det bli kirurigiskt ingrepp. Då skulle de lokalbedöva och skala bort den döda vävnaden från ollonet.
Som tur var så blev det bättre på måndagen så jag slapp operation! Jag - kuken = 1-1. Yes!
Vecka nr 2 var jobbig med nattliga erektioner och svårt att gå, plus att jag var tvungen att ha den inlindan i kompress och gasbinda, vilket fick bytas varje gång jag varit på toa. Fick även tvätta flera gånger.
Och på tisdagen så började det svida så in åt... varje gång jag kissade så jag trodde att jag skulle krevera, men upptäckte att natriumkloridet hade en lite kylande känsla och hjälpte hyfsat bra mot smärtan så började tvätta efter varje toalettbesök.
På torsdagen så slutade det
äntligen att göra satans ont vid erektion och på fredagen mådde jag hyfsat bra.
På måndagen så testade jag lägga den direkt i kalsongerna vilket fungerade bra efter att ha känts konstigt de första minuterna. Det hade inte gått alls när jag testade två dagar innan.
Och nu idag på tisdagen så har jag varit på jobbet för första gången som gått skitbra. Inte haft några nämnvärda besvär alls!
Har fortfarande några tabletter antibiotika kvar, men jag tror att infektionen har försvunnit. Ollonet är inte sårigt längre utan har nu en röd färg. Dock fortfarande lite svullet så att huden ligger upprullad över halva ollonet och stygnen. Men nu känns det i alla fall som att det värsta är över och att det bara kommer bli bättre nu.