2008-09-03, 01:32
Medlem
AlienBillys avatar
Kaliumklorid ?

Skulle någon vara snäll att förklara var kaliumklorid är och vad man kan använda det till (förutom avrättningar med injektion)...
Kan det användas att tillverka explosiva ämnen ?

En bifråga är: Finns det någon annan benämning för tekniskt nitrat ?
Citera
2008-09-03, 03:44
Medlem
Jomazis avatar
KCl, kaliumklorid, är ett salt bestående utav kaliumjoner och kloridjoner. Används även som dietsalt då Na är onyttigt i alltför stora doser (leder till högt blodtryck)

Kan elektronlyseras till klorat. Sök på det.
Citera
2008-09-04, 01:13
Bannlyst
Är det fler än jag som har problem med KeteNs sida när ni klickar på "How to place an order"? Eller "råkar" det ha blivit så, för att man ska sköta det via mail? Priserna ligger ju ofta på hälften av SK:s och dessutom har de vissa grejer som SK saknar.
Citera
2008-09-04, 08:11
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
Är det fler än jag som har problem med KeteNs sida när ni klickar på "How to place an order"? Eller "råkar" det ha blivit så, för att man ska sköta det via mail? Priserna ligger ju ofta på hälften av SK:s och dessutom har de vissa grejer som SK saknar.

Man får vad man betalar för. Servicemässigt alltså.
Citera
2008-09-04, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Man får vad man betalar för. Servicemässigt alltså.

Vad jag menar är att det finns en särskild sida för beställning och att när man klickar på den kommer det upp något som ser ut som en hackad sida eller en sida som browsern inte kan "läsa" med en massa plotter i.

Kemikalierna ser minst lika fina ut som SK:s. Varför skulle de vara sämre för att de är gjorda i Polen?
Citera
2008-09-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DcJack
Någon som vet vart man kan få tag på polyetylenglykol - peg?

Någon som vet?
Citera
2008-09-04, 15:34
Bannlyst
Apoteket eller Nifelheim, förmodligen.
Citera
2008-09-04, 16:15
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
Kemikalierna ser minst lika fina ut som SK:s. Varför skulle de vara sämre för att de är gjorda i Polen?

Kemikalierna är det inga fel på alls. Däremot kan man ju önska lite bättre kundkontakt, responstid på mail, hemsida, transporttider och förpackningsmaterial. Alltså servicegrejor.
Citera
2008-09-04, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Kemikalierna är det inga fel på alls. Däremot kan man ju önska lite bättre kundkontakt, responstid på mail, hemsida, transporttider och förpackningsmaterial. Alltså servicegrejor.

Med tanke på att han håller ungefär halva priset och har ett "skojigare" sortiment, så är ju åtminstone inte transporttiden något som jag skulle klaga på. Dessutom ber de om ursäkt på sidan för att de tidigare har varit söliga.
Citera
2008-09-04, 20:40
Medlem
Krista k plus

Hejsan! Jag vill köpa Kaliumnitrat Från Granngården... Vet ni nån affär nära Malmö?

Mvh/Calle

Beklagar för eventuella Stavfel m.m
Citera
2008-09-04, 21:30
Medlem
zoccers avatar
Öppna Google, skriv in Granngården i Sök, välj Sök butik, välj Skåne län (ja, Malmö ligger i Skåne!), välj Malmö.

Går fortare än att skriva in din fråga på Flashback. Av alla jävla dumma frågor...
Citera
2008-09-05, 17:59
Medlem
Kaliumnitrat

Undrar om någon av ni har köpt Kaliumnitrat av någon butik som ligger nära Malmö?

Mvh/Calle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in