Jag är jävligt sent ute, men jag söker något bengal-liknande föremål som man kan använda imorgon på studenten. Alltså en mildare form av bengaler som inte riskerar att bränna någon. Vad kallas det, och var kan man hitta det?
Såna här nödbloss? Eller menar du tomtebloss? Nödbloss finns tydligen i båtaffärer.
Såna här nödbloss? Eller menar du tomtebloss? Nödbloss finns tydligen i båtaffärer.
Inte tomtebloss... Var i en båtaffär och kollade men det var i princip bengaler de hade och de avrådde oss starkt att använda det bland folk. Har en vag bild av typ en 33 cl burk som man öppnar och då pyser det ut färgad rök. Har jag drömt detta eller finns det något sånt?
Inte tomtebloss... Var i en båtaffär och kollade men det var i princip bengaler de hade och de avrådde oss starkt att använda det bland folk. Har en vag bild av typ en 33 cl burk som man öppnar och då pyser det ut färgad rök. Har jag drömt detta eller finns det något sånt?
Jag är nog inne på samma linje, ingen god idé att använda brinnande saker bland folk. Kan nog inte hjälpa dig tyvärr
Ja salpeter finns på ica/coop/varenda mataffär. Dock inte KNO3 utan NaNO3 som är mycket mer hygroskopiskt vilket gör att det inte fungerar alls lika bra till krut. Däremot fungerar det till salpeter/socker-blandningar.
Aldrig hört talas om någon sådan affär i Uppsala men jag hittade massa på Teknikmagasinet nu som lär duga Men please, om förslag innehavs var god förtälj dem ändå, de kanske är bättre
Det finns en butik i stan nära stadsbibloteket som säljer fest saker, jag tror du skulle kunna hitta något sånt där Nära S:T Olofsgatan/Svartbäcksgatan
Senast redigerad av Suit-up-ted 2010-06-17 kl. 11:27.