2008-09-05, 18:26
Bannlyst
Du fick ju ett tips igår. Om det finns på Granngården i eller nära Malmö heter det Krista k-plus. Det är kristallin kaliumnitrat med väldigt hög renhet för att vara i sådana mängder. Duger lika bra som den som man köper från SK men måste malas först för att användas i krut.
Citera
2008-09-06, 02:20
Medlem
zoccers avatar
Jag tror inte mina ögon...
Citera
2008-09-06, 09:24
Medlem
Jaja Tack för tipset
Citera
2008-09-06, 14:15
Medlem
Kan man köpa sprutor på apoteket? Alltså ganska stora modeller. De är ju utmärkta att dosera lösningar med (lim, lösningsmedel, fluss).
Citera
2008-09-06, 14:39
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Kan man köpa sprutor på apoteket? Alltså ganska stora modeller. De är ju utmärkta att dosera lösningar med (lim, lösningsmedel, fluss).

Du kan köpa det på många färbutiker. De brukar stå vid vinframställnings tillbehören. Vet ej varför. Men sprutorna rymmer upp till 50ml. Så det bör räcka. Nåldiametern är på 1-1,5 m.m. så ganska grov. inget man stoppar i armen precis.....
Citera
2008-09-06, 15:08
Medlem
Gregorian2ks avatar
Köpa Köpa Köpa Köpa Köpa Köpa Köpa Köpa!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
Vad jag menar är att det finns en särskild sida för beställning och att när man klickar på den kommer det upp något som ser ut som en hackad sida eller en sida som browsern inte kan "läsa" med en massa plotter i.

Kemikalierna ser minst lika fina ut som SK:s. Varför skulle de vara sämre för att de är gjorda i Polen?

Hello !
Ja du det går inte att klicka på "How to place and order"
Men det kvittar skriv ett email till dem

typ såhär

Potassium perchlorate 1kg | 59 Zloty
Precise weight 1st | 85 Zloty
Stubin Visco 3,0 100m | 139 Zloty
Steel Powder 1kg | 39 Zloty

så gjorde jag
funkar fint snabb emailkontakt och varorna var i min by på 6 dagar !
Dem är jättebra ! Jag betalade med Paypal men du kan ju fråga om du vill betala på något annat sätt ???
Han tar ett foto på lådan när han skickar den också
En sak till, han pratar svenska han som sköter emailen så du behöver inte beställa på engelska!

Mvh Gregori@n
Citera
2008-09-07, 16:02
Medlem
teknosolvs avatar
Jag tror jag får spader. Nu har jag varit på jakt efter krista k plus länge! Kom nyss hem från granngården i arninge men dom hade inte.
Citera
2008-09-07, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jag tror jag får spader. Nu har jag varit på jakt efter krista k plus länge! Kom nyss hem från granngården i arninge men dom hade inte.

Finns ju alltid SK, även om priset svider. Finns också i vissa mataffärer i 30-gramspåsar, även om de flesta nu har bytt ut kaliumnitratet mot natriumnitrat. Fast ska man göra mycket svartkrut eller en fet rökbomb blir det ju plågsamt dyrt att köpa 30-gramspåsar.
Citera
2008-09-07, 16:29
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Finns ju alltid SK, även om priset svider. Finns också i vissa mataffärer i 30-gramspåsar, även om de flesta nu har bytt ut kaliumnitratet mot natriumnitrat. Fast ska man göra mycket svartkrut eller en fet rökbomb blir det ju plågsamt dyrt att köpa 30-gramspåsar.
Ja, det är precis så jag tänker också Vore guld med en tjugofemkilos KKP. Ska dra till Magasin 4 och kolla om dom har KKP.

Jakten fortsätter!
Citera
2008-09-07, 16:38
Bannlyst
Natriumnitrat kan man iofs ha till gul flash med magnesium. Blir en väldigt kraftig blixt men knappast någon knall.
Citera
2008-09-07, 21:19
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Natriumnitrat kan man iofs ha till gul flash med magnesium. Blir en väldigt kraftig blixt men knappast någon knall.

Även en riktigt dålig blandning då natriumnitratet är hydroskopiskt och kommer dra till sig vatten som i sin tur antänder blandningen och ger en varmblixt som bränner ner huset.
Citera
2008-09-07, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Även en riktigt dålig blandning då natriumnitratet är hydroskopiskt och kommer dra till sig vatten som i sin tur antänder blandningen och ger en varmblixt som bränner ner huset.

Man kan använda behandlat Mg och givetvis bränner man av det så fort det är blandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in