2008-07-31, 14:30
Medlem
Dewunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av death87
vart går det att köpa jag vet att det är förbjudet i sverige men i andra länder är det väll inte det

Dragsmällare går fortfarande att köpa på t.ex vissa ICA affärer och liknande.

Sök på flashback, finns ett antal trådar om just smällare.

Sen finns problemet med att det är olagligt att ta in i sverige så det kan bli svårt att få nån att skicka.
Citera
2008-08-01, 22:32
Medlem
magnesiumpulver

asså har letat överallt! vart kan man köpa magnesiumpulver eller aluminiumpuver? jag är så trött på att leta!!! HJÄÄÄLP!
Citera
2008-08-01, 23:18
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synk.master
asså har letat överallt! vart kan man köpa magnesiumpulver eller aluminiumpuver? jag är så trött på att leta!!! HJÄÄÄLP!

Jag tror att jag nästan kan utlova en tillsägelse till den som skedmatar denna lata användare med denna information. Den står i tråden och bara latheten hindrar användaren att söka rätt på den. Tror fan det står i första eller andra inlägget.
Citera
2008-08-02, 11:39
Medlem
HOkks avatar
Nån som kan fixa denna vetenskapliga artikel åt mig?:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15811661

(eller liknande om det inte går att fixa den)

Vore very tacksam!
Citera
2008-08-02, 19:34
Medlem
Jag eftersöker hela avsnitt av mythbuster och liknande program som tar upp det pyrotekniska. Eftersöker speciellt det avsnittet där mytbuster "gänget" Gör en SS blandning.

Tacksam för alla svar! (utom onödiga )

Mvh Kalium
Citera
2008-08-02, 19:59
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalium
Jag eftersöker hela avsnitt av mythbuster och liknande program som tar upp det pyrotekniska. Eftersöker speciellt det avsnittet där mytbuster "gänget" Gör en SS blandning.

Tacksam för alla svar! (utom onödiga )

Mvh Kalium

Ett bra ställe att börja på lär vara www.discoverychannel.com och leta sig fram till mythbusters.

Bör finnas en episodguide där.
Citera
2008-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Nån som kan fixa denna vetenskapliga artikel åt mig?:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15811661

(eller liknande om det inte går att fixa den)

Vore very tacksam!
Det borde inte vara några problem att gräva fram den men just nu ligger sökdatabasen nere. Jag kan försöka igen i morgon.
Citera
2008-08-03, 09:43
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Tror fan det står i första eller andra inlägget.

Stackaren såg bara magnesium som solid metall och därför inte vågade söka vidare i rädsla för missförstånd eftersom det är så svårt att söka, var inte för hård mot honom/henne.

*Nu ska Skarja skärpa sig från OT*
Citera
2008-08-03, 09:58
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Stackaren såg bara magnesium som solid metall och därför inte vågade söka vidare i rädsla för missförstånd eftersom det är så svårt att söka, var inte för hård mot honom/henne.

*Nu ska Skarja skärpa sig från OT*

Det är ju otroligt svårt att peta på knappen Sök i detta forum, peta på Avancerad sökning och fylla i Magnesium Pulver i sökrutan och pilla i knappen Visa som inlägg och sedan söka....

Lat är det jag säger...
Citera
2008-08-03, 18:23
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Det borde inte vara några problem att gräva fram den men just nu ligger sökdatabasen nere. Jag kan försöka igen i morgon.
Gött!
Citera
2008-08-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Gött!
Så nu har jag artikeln på pdf. Bara att skicka ett PM med en mailadress så skickar jag över den.
Citera
2008-08-04, 12:58
Medlem
lesnejtass avatar
Jag har letat runt på google och sökt i den här tråden men inte hittat, jag söker alltså efter en sida/företag (svenskt) som säljer magnesium remsor (strip of magnesium). När jag söker på google får jag bara upp resultat för magnesium och då är det info om varför man ska "äta en magnesium rik kost".

Jag vet att det är någon här som vet var man får tag i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in